n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / שרת התחבורה מירי רגב הביאה הישגים תחבורתיים כבירים לראשון והסביבה

שרת התחבורה מירי רגב הביאה הישגים תחבורתיים כבירים לראשון והסביבה

הרחבת הכבישים העוקפים, פתיחת צמתים בעייתיים, תחבורה ציבורית משופרת והקו האדום של הרכבת הקלה. בתקציב משרד התחבורה שאושר מול משרד האוצר, הוקצו כספים רבים לטובת תושבי האזור. רגב: "אנחנו בוחנים גם הוספת רכבת על גלגלים ותנועת רחפנים, כמו במדינות מתקדמות בעולם לשיפור נוסף של התנועה באזור"

מירי רגב צילום משרד התחבורה
מירי רגב- צילום: משרד התחבורה

"המהפכה התחבורתית בהובלתי לא תעצור בראשון לציון, רחובות והסביבה", כך אומרת שרת התחבורה, תת אלוף במיל', מירי רגב, "הקצינו כספים רבים להרחבת הכבישים והורדת הפקקים באזור, יחד עם פיתוח התחבורה הציבורית, קווי הרכבת והרכבת הקלה. הבטחנו לעבוד 24 שעות ביממה למען תושבי מדינת ישראל ואנחנו עושים זאת. אנחנו בוחנים גם הוספת רכבת על גלגלים ותנועת רחפנים, כמו במדינות מתקדמות בעולם לשיפור נוסף של התנועה באזור למרכז הארץ".

תושבי רחובות, תושבי גזר, גדרה, גבעת ברנר, מזכרת בתיה ולוד ייהנו מהשיפורים בכביש 40. בצומת ברנר – מחלף לוד, תהיה שם תוספת נתיב לטובת נר"ת  (נתיב רב תפוסה) בסכום של 833 מיליון ₪ בתוכנית החומש ובתקציב כולל של כמיליארד ₪. מדובר בפתיחת ציר משמעותי ומהיר על כביש פקוק ועמוס – מה שישפר משמעותית את זרימת התנועה בכלל ואת זרימת התחבורה הציבורית.

בכביש 423, הכביש העוקף בין נס ציונה לרחובות תבוצע השלמת הדרך (קטע ג') בתקציב של 152 מיליון ₪ בתוכנית החומש ובתקציב כולל של 270 מיליון ₪. הכביש עוקף את התנועה מנס ציונה ורחובות עצמן, משחרר את הפקקים בערים אלו, ובכך יעזור בפיתוח דיור ותעסוקה באזור. בנוסף, הוא מייצר הפרדה מפלסית ממסילת הרכבת העוברת בין שתי ערים אלו.

בכביש 44 בין רמלה – למחלף השבעה, תבוצע הרחבת הדרך לטובת מתע"ן, (מערכת תחבורה עתירת נוסעים) לרבות מחלף בית דגן המוביל לכניסה הדרומית לראשון לציון בהשקעה של מיליארד ו- 253 מיליון ₪ בתוכנית החומש והשקעה כוללת של כשני מיליארד ₪. מדובר בהרחבת הדרך שתשרת הורדת גודשי התנועה באזור בכלל ובפרט לתחבורה הציבורית.

כמו כן, בכביש 44 בין מחלף השבעה ועד למחלף חולון תתווסף נת"צ שמאלי בהשקעה של 200 מיליון ₪, דבר שיוריד את הגודש בכביש וייקצר בצורה משמעותית את הנוסעים בתחבורה ציבורית.

במשרד התחבורה מדגישים גם כי בניגוד לפרסומים, הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה ימשיך להיות מוקדם ויגיע עד לעיר ראשון לציון. בהתאם להנחיית השרה רגב, משרד התחבורה כבר הקצה לנושא מעל 100 מליון ₪ לשלבי התכנון, ולאחר סיום כלל שלבי התכנון והתיאום הרלוונטיים, המשרד יקצה תקציב לשלבי הביצוע.

לפי התוכנית להארכת הקו האדום לראשון לציון, מתוכננת הקמה של ארבע תחנות, התחנה הסופית תמוקם סמוך לתחנת הרכבת משה דיין במערב ראשון לציון. ההארכה נועדה לשמש בין היתר את מתחם האלף, הממוקם מערבית לנתיבי איילון ובו 1,500 דונם עם זכויות בנייה ל-1.7 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר ו-5,600 יחידות דיור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות