דף הבית / כללי / נת"צ – לתחבורה ציבורית בלבד

נת"צ – לתחבורה ציבורית בלבד

בכל בוקר כמעט אני נוסעת מראשון לציון בדרך המכבים (כביש 412) לכיוון בית דגן. זהו אחד המקומות הבודדים בראשון לציון שבהם קיים נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית (נת"צ), המאפשר למי שנוסע באוטובוס להרוויח קצת זמן ולחלוף במהירות יחסית על פני מכוניות שתקועות בפקק.

היתרון לאוטובוסים בקטע הזה הוא רב, גם אם משתחלות לנתיב מדי פעם מכונית או שתיים. אבל בשבועות האחרונים, ככל הנראה בעקבות העבודות הנמשכות ברחוב הרצוג המקביל, והעומס הרב שנוצר בעקבות כך, מכוניות פרטיות החלו לנסוע באופן חופשי בנת"צ, תוך שהן גורמות לאוטובוסים להיתקע בפקק ביחד איתן.

המצב הזה הזכיר לי, שלפני כשנה וחצי פורסם מטעם העירייה כי "בקרוב מאוד" יופעלו מצלמות שיאכפו את הכללים בנתיב. תהיתי אם אכן הותקנו מצלמות כאלו ומישהו לפחות עוקב אחר הנעשה. אך כשפניתי לעירייה התברר לי שהסטטוס לא השתנה, והם אינם מנטרים או רואים עצמם אחראים לאכיפה בנושא. עם זאת אחד הגורמים שפניתי אליו בכל זאת הציע שהנושא יעלה בישיבת ועדת התחבורה העירונית הבאה, לכשתתקיים.

בפנייה למשטרה נאמר לי שבעקבות הפנייה שהעברתי, הם יבדקו ויגבירו את האכיפה בנתיב, וכי אכן מתוכננת בעתיד אכיפה באמצעים טכנולוגיים.

נהגים רבים אולי לא ישמחו שנתיב נחסם בפניהם או שהם עלולים לקבל קנס אם ייסעו בו, אבל לנתיבים מהירים חשיבות רבה בחיזוק התחבורה הציבורית כאלטרנטיבה ראויה, ולחיזוק התחבורה הציבורית יתרונות רבים. מחקרים מצאו שזיהום אוויר גורם בישראל למוות של יותר מ-2,000 איש בשנה. ככל שהתחבורה הציבורית תתפקד בצורה מהירה ויעילה, ויותר אנשים יוותרו על נסיעה ברכב, כך יפחתו הפקקים, בעיות החניה וזיהום האוויר, וכך גם ירדו מהכביש נהגים שלא מספיק ערניים או מיומנים, ואשר עלולים לגרום לתאונות שונות ולסכן את עצמם ואת האחרים.

תחבורה ציבורית, כאשר מנוהלת בצורה נכונה, יש בה כדי להציל חיים וכדי לשפר את איכות החיים של כולנו ולכן גם כמי שבדרך כלל מתניידת ברכב פרטי, אני מקווה שיעשה כל שניתן כדי שהתחבורה הציבורית תשתפר ותקבל עדיפות.

 

להצטרפות לקבוצת התחבורה האזורית של המרכזים לצדק חברתי, אילן: 054-6661621

מלינה דיין
מלינה דיין

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

רז קינסטליך

יום הולדת לראש העיר רז קינסטליך

תפריט נגישות