n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראש מנהלת התחבורה בעיריית ראשון לציון, בדרך חזרה לממשלה

ראש מנהלת התחבורה בעיריית ראשון לציון, בדרך חזרה לממשלה

כשנה מאז שמונה לראש מנהלת התחבורה בעיריית ראשון לציון שהוקמה לראשונה בעיר לפני שנה, ולצד האתגר הגדול בתפקיד על רקע המהפכה התחבורתית האדירה שעוברת העיר בימים אלה, יעקב (קובי) בליטשטיין חוזר חזרה לממשלה. בריאיון סיכום הוא מספר על התפקיד המתאגר בעיר רביעית בגדולה שלא התקדמה תחבורתית כשלושים שנה, על היחסים עם ראש העירייה רז קיסטליך: "גיליתי ראש עירייה אמיץ שלא מפחד מהחלטות לא פופוליסטיות" ועל החזרה לממשלה.

יעקב (קובי) בליטשטיין צילום פרטי
יעקב (קובי) בליטשטיין

השבוע נודע כי ביומו הראשון בתפקיד שר האנרגיה, החליט ישראל כ"ץ למנות את בליטשטיין לתפקיד מנכ"ל המשרד. בליטשטיין יחליף את המנכ"ל הנוכחי, ליאור שילת, ויהיה זה המשרד השלישי שבו הוא יעבוד תחת כ"ץ.

בתפקידו האחרון כיהן כממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר וכראש מטה התשתיות באוצר. קודם לכן שימש כמשנה למנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וכסמנכ"ל תשתיות, והיה המפקח על התעבורה בין השנים 2020-2018.

אז איך הוא מסכם את התפקיד? "גיליתי בראשון לציון ראש עיר שלא מפחד", אומר בליטשטיין בראיון מיוחד ל"גל גפן" לרגל עזיבתו ומינויו החדש. "רז (קינסטליך – ב.ל) הוא שותף לכל דבר. הוא מראשי הערים היחידים שמבינים את החשיבות של פיתוח התחבורה הציבורית בעיר, והוא מקדיש לנושא המון מחשבה והמון מעורבות אישית. מדובר בראש עיר עם חזון להוביל מהפכה שתשנה את פניה של ראשון לציון ותהפוך אותה לאחת מהערים המתקדמות מבחינה תחבורתית".

בליטשטיין מספר כי סירב בעבר להצעות אחרות, אולם לא יכול היה לסרב לדרישה של כ"ץ: "אני עוזב בצער את התפקיד כדי להתגייס לצורך מדיני דחוף, אולם אין לי ספק כי עוד אחזור לראשון לציון".

מהם ההישגים הבולטים מבחינתך שאליהם הצלחתם להגיע אליהם השנה?

"ישנם שלושה הישגים בולטים שהגענו אליהם השנה: הראשון, הוא עצם חתימת הסכם המאיץ עם משרד התחבורה, שאותו הוביל ראש העירייה מול שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי. ההסכם כולל השקעה בפרויקטים תחבורתיים בסדר גודל של כ-650 מיליון שקל – כסף ישיר שיועבר לטובת העיר ראשון לציון.

מדובר, בין היתר, ב-35 ק"מ של שבילי אופניים שיתווספו לעיר, שמתוכם 26 ק"מ ממומנים על ידי משרד התחבורה, זאת לצד הוספת נת"צים ופרויקטים גדולים נוספים שלא רק משפיעים על התחבורה, אלא גם על הנראות והשדרוג של הרחוב העירוני.

ההישג השני הוא הקו המכין החום שיהווה קפיצת מדרגה מיידית באיכות השירות בעיר. הקו יחבר את מתחם האלף ואת השכונות החדשות נרקיסים ונוריות עד לבית החולים אסף הרופא. הקו הזה, כשמו כן הוא, יתחיל לפעול כקו הכנה לקו החום עצמו בכדי לאפשר הפעלה שלו בטווח הקצר.

"בנוסף, העיר תהיה הראשונה עם קו שממותג כקו עירוני ששייך לראשון לציון. המשמעות היא שהולכים לייצר כלים ייעודיים עבור ראשון לציון, שכן לא קיימים כלים כאלה כיום. אנחנו מעורבים בכל החלטה בנושא ובכל מה שקשור לתכנון החיצוני והפנימי של הכלים – החל מרמת העיצוב של האוטובוסים, איכות המושבים ועד לרמת הנוחות אם להוסיף עוד שקעי USB או מסכים ידידותיים לטובת ציבור הנוסעים.

ההישג השלישי מבחינתי הוא הסיכום עם משרד התחבורה על המהפכה הירוקה והתעדוף של ראשון לציון בקבלת אוטובוסים חשמליים, כך שעד לסוף שנת 2024 לפחות 80% מהאוטובוסים שינועו בעיר יהיו חשמליים, ירוקים ולא מזהמים.

מעבר לכך, המנהלת מובילה ראייה אינטגרטיבית של כלל הפרויקטים בראשון לציון מתוך מגמה להקל על התושבים כמה שיותר. הכוונה לכך היא שכשאנחנו עושים פרויקט תחבורתי אז במקביל אנחנו מקדימים פרויקטים גם בתחום הניקוז, הביוב, התקשורת ועוד, כדי שהסבל של התושבים יצטמצם למועד אחד שבו מבצעים את כלל הפרויקטים ביחד."

יעקב (קובי) בליטשטיין רז קינסטליך 1 צילום פרטי

היית בתפקיד שמושך אליו הרבה אש, הרבה תלונות מצד תושבים. זה לא קל.

"נכון, אבל מהפכות לא קורות ביום, גם לא ביומיים. העיר גדלה בצעדי ענק ובשנים הקרובות צפויים להגיע לכאן עוד כ-100 אלף תושבות ותושבים והחזון של ראש העירייה הוא לדאוג לפתרון תחבורתי הולם שיתמוך בכך.

לכן, לאורך כל הדרך קיבלתי גיבוי מלא ותמיכה מצד ראש העירייה וגורמי העירייה הבכירים. כל הפרויקטים שציינתי לא יכלו לקרות בלי ראש עירייה שמבין את חשיבות הנושא ושלא מפחד לפעול למען העתיד ולהסתכל על הטווח הארוך ועל מה שטוב לעיר ולתושבות ולתושבים שלה, גם במחיר אולי של פגיעה פוליטית".

מי צפוי להחליף אותך בתפקיד?

"אנחנו מחפשים כעת מחליף ראוי שיעמוד בראש המנהלת במטרה שהיא תמשיך ותתפתח למען עתיד התחבורה של העיר ולמען התושבות והתושבים. למרות שאני עוזב, הקשר שלי לראשון לציון הוא הדוק ולכן גם בתפקידי הבא כמנכ"ל משרד האנרגיה

יעקב (קובי) בליטשטיין רז קינסטליך צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. האיש הזה, קובי, שעל פי מידע שקיבלנו, היה במשרד התחבורה, וחתם על הסכמים מול עיריית ראשון.
    לאחר מכן, עבר להיות ראש מנהלת התחבורה של ראשון לציון כדי לבצע את מה שחתם כאשר היה בצידו הקודם של מתרס.
    עכשיו הוא חוזר.

    הזוי זה כבר לא יכול להיות, כי זה פשוט מעבר לכך.

    אשמח לדעת אם יש פה טעות בהבנה.

    אגב, השרה לתחבורה, החליטה כי היא מעוניינת לבטל את הנתצים, ולדעתי בצדק, כי הם ריקים כמעט כל היום.

    ערים כמו בראשון לציון, התמלאו בנתצים כאשר התושבים עומדים בפקקים אין סופים בוקר וערב.

    זה האיש המחמיא לראש העירייה שבזכותו יש לנו את הנתצים?

    זו דעתי האישית.

  2. אולי לא הבנתי נכון את הכתבה ,ואולימבקושי מצויין על תכניות לגישה באמצעות רכבת בעירונית ובין עירונית?! השכונות החדשות לא יהיו מחוברות לרכבת ,אלא רק תלויות באוטובוסים? אין פירוט לגבי תכניות כאלה לעתיד בראשון..( לפי הכתבה לפחות..)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות