n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: מים מזוהמים או הפחדה לשווא?

ראשון לציון: מים מזוהמים או הפחדה לשווא?

חבר המועצה אפי משה טען כי המים בשכונת רקפות עכורים וגרם לבהלה. חברת מניב: "המים עומדים בכל הפרמטרים התקינים". העירייה מבקשת מהתושבים לאפשר למים לזרום למשך 10 דקות עד לקבלת מים צלולים ומתחייבת לזכותם בחשבון ולהעניק להם החזר בגין רכישת בקבוקי מים לשתייה

אישה שותה כוס מים צילום מניב ראשון לציון
צילום אילוסטרציה: מניב ראשון לציון

מלחמת גרסאות בין חברת מועצת העיר, אפי משה, לבין עיריית ראשון לציון וחברת מניב: האם מי השתייה בשכונת רקפות מזוהמים או שמא מדובר בהפחדת שווא?

משה כתב אתמול לראש העירייה, רז קינסטליך, כי המים עכורים ושיש לקיים בדיקה דחופה. לא מכבר הוציא משה מכתב דומה בדבר קרינה חריגה בשכונת מגורים במערב העיר וגרם לבהלה. העירייה דחתה את הדברים וקבעה שאין כל חריגת קרינה, בהתאם לתוצאות בדיקה שנערכה.

גורם בעירייה אמר ל"גל גפן ראשון לציון" כי משה מנסה לעשות כותרות על גב התושבים: "מי שבאמת מודאג אמור לקיים פגישות בהולות או לכל הפחות לברר אם הפרטים נכונים בסיוע גורמי מקצוע ולא שולח מכתבים לעיתונים".

עוד אמר הגורם העירוני: "המקרה מוכר ומטופל כבר שבוע ימים על ידי עובדי חברת מניב, כך שלא ברור היכן היה חבר המועצה עד כה. מדובר במים עכורים שיוצאים מהברזים בכ-10 בניינים בשכונת רקפות ולא בבעיה כוללת בכל השכונה כפי שנכתב.

"בכל יום עובדי מניב, דוגמים את המים והם מועברים למעבדה של משרד הבריאות. בכל הדגימות שבוצעו עד כה לא נמצא חשד לזיהום והמים תקינים לשימוש. בנוסף, עובדי מניב חילקו בקבוקי מים לכל מוסדות החינוך בשכונה לכל צורך ולאחר התערבות ראש העירייה, הובטח לתושבי הבניינים שיזוכו בחשבון המים הקרוב. אנו מקווים שהנושא יטופל בימים הקרובים"

גורם נוסף בעירייה מתח ביקורת על התנהלותו של משה: "הוא כמעט לא מגיע לישיבות מועצה. לא ברור מה הוא עשה בקדנציה הזו חוץ מלשלוח מכתבים וליצור בהלה".

אפי משה מקיים ישיבה עם בעלי עסקים בעיר

אפי משה- צילום פרטי

מהעירייה נמסר בתגובה: "אנו מזמינים את חבר המועצה משה, להגיע לעירייה ולשבת עם גורמי המקצוע וללמוד את הפרטים המדויקים, אותם היה מקבל בשמחה אם היה פונה. בשום שלב בשבוע זה, למעט המכתב ששוחרר לתקשורת, לא קיבלנו פנייה בנושא מחבר המועצה".

מחברת מניב ראשון נמסר: "בעקבות פניות תושבי שכונת רקפות בנושא זרימת מים לא צלולים מהברזים, מתבצעים בשבוע האחרון בדיקה וטיפול מקצועי ברשת המים. בהנחיית ראש העירייה יצאו צוותים של מניב לשטח באופן מיידי וביצעו שטיפות לקווי המים הראשיים ולמאגרי המים בתיאום עם חברות האחזקה. במקביל, מתבצעות בשכונה במהלך השבוע האחרון בדיקות לאיכות המים.

"בבדיקה האחרונה שבוצעה על ידי מעבדה של משרד הבריאות בתאריכים 13-14.9.22 וכללה הן בדיקות מיקרוביאליות והן בדיקות פיזיקאליות כנדרש בתקנות, עולה כי המים המסופקים לצרכנים, עומדים בכל הפרמטרים התקינים בהתאם לתקנות איכות מי שתיה. התושבים הונחו כי בימים הקרובים, עם פתיחת הברזים יש לאפשר למים לזרום למשך 10 דקות עד לקבלת מים צלולים.

"יודגש כי התושבים יזוכו בגין צריכת מים זו וכי בנוסף, יינתן זיכוי בחשבון המים בגין רכישת בקבוקי מים לשתייה. כהרגלנו, אנו פועלים בתיאום עם משרד הבריאות ועם רשות המים שעודכנו בנושא. נמשיך לעשות כל שיידרש על מנת שתושבי ראשון לציון ייהנו ממים בריאים וטעימים, בהם כולנו כה גאים".

 

(בתי לוין)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות