n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: חבר המועצה דורון אוזן בבקשה להקפאת הסכם פינוי חוף הים

ראשון לציון: חבר המועצה דורון אוזן בבקשה להקפאת הסכם פינוי חוף הים

בבקשתו טוען אוזן כי לא ניתן זמן סביר ללמוד את ההסכם, שואל כמה יעלה פינוי הפצצות והמוקשים שבים ומבקש לראות הבטחות כמו חידוש רכבת ראשונים ושובר הגלים. העירייה: "החומר לישיבה שלא מן המניין, נשלח 4 ימים לפני"

בסיס צבאי חול צילום מערכת גל גפן
צילום: מערכת גל גפן

ביום חמישי האחרון אושר הסכם "מטווח 24" (פינוי הבסיס הצבאי הסמוך לחוף הים בעלות של 1.5-2.4 מליארד שקל) במועצת העיר, כאשר חברי המועצה הצביעו ברוב קולות למעט דורון אוזן שנמנע ומירב שמואל שהתנגדה.

כעת מסביר אוזן מדוע נמנע בהצבעה. בהצעתו לסדר שנשלחה אתמול (שני) לראש העיר רז קינסטליך כותב אוזן: "אבקש מכבודו להקפיא בשלב זה את החלטת המועצה שהתקבלה בתאריך 30.6.22 בנושא ההסכם עם משרד הביטחון ורמ"י לפינוי מטווח 24 בכפוף לאישור התשלום האדיר שהעירייה נאלצת לשלם כ 2.5 מיליארד ₪. כידוע מדבריי במועצה, ביקשתי לדחות את ההצבעה לאישור ההסכם על אף ששמענו אותך ואת הנציגים ממשרד הביטחון והעירייה בנפש חפצה.

אך היות ומדובר בפרויקט גדול מאוד באזור מערב העיר וחוף הים עם השלכות רוחביות, משמעותיות וכספיות על העיר והאזור כולו שסובל מאוד מבעיות תחבורה קשות ,עומסים כבדים וההסכם שהובא לדיון על כל 104 עמודיו שקיבלנו אותו לעיון 24 שעות לפני הישיבה, זמן לא סביר, הסכם שיש ללמוד ולהעמיק בו טרם הבאתו לדיון וניכר היה במהלך הדיון שחלק מחברי ההנהלה שלך לא היו בקיאים בנושא כנדרש מלבדך ואולי עוד חבר מועצה או שניים ולכן לא ברור מדוע בכל זאת בחרת לאשר עוד באותו היום-על זה נאמר החיפזון מהשטן!

כמו כן, יום קודם קיימת ישיבת הנהלה דחופה, לחוצה בשעות הערב המאוחרות וכך לא אמורים לדעתי להתנהל, הריצה הזאת מסוכנת לדעתי לעיר, לקופת העירייה, לרווחת התושבים וחסרת אחריות. ישנם שאלות רבות שמחובתנו כחברי מועצה בטח כחברי אופוזיציה לברר ולרדת לעומקם של הדברים במקום להביא הסכם שעלותו למשלם המיסים". אוזן מתייחס במכתבו גם לעלויות הנפלים שכרגע עלותם אינה ידועה.

"אני בעד הפינוי באופן עקרוני" מסביר אוזן ל"גל גפן ראשון לציון" ואף הגשתי הצעה למליאת הועדה לתכנון ובניה עוד בתחילת 2012 בה הצעתי לעירייה להתחיל במהלך מול רמ"י ומשרד הביטחון לפינוי מטווח 24 לטובת מאות דירות לזוגות צעירים תושבי העיר זה היה חלק מחזוני ואני שמח שגם מחזונו של רז, אך בוודאי לא בעד מימון כל הפרויקט בעלות התחלתית של 2.5 מיליארד ₪ ללא למידה מעמיקה של ההסכם ובזמן סביר, זה חוסר אחריות בעיניי לעבוד באופן הזה.

לכן כתבתי בהצעה לסדר כי יש להודיע על הקפאת ההחלטה ולהביאה שוב לדיון לאחר שהתקיימו מספר ישיבות פנימיות עם כלל גורמי המקצוע, בנוסף ראוי לשקול שיתוף ציבורי, זה דבר חשוב בעיניי"

בסיום ההצעה לסדר ביקש אוזן מראש העיר לראות הבטחות מתקיימות ושאל מדוע רכבת ראשונים כבר שלוש שנים אינה פועלת ומדוע השובר הגלים עוד לא בוצע.

דורון אוזן. צילום פרטי

דורון אוזן- צילום, פרטי

תגובת עיריית ראשון לציון: ״החומר על המועצה שלא מן המניין באשר לאישור ההסכם ההיסטורי לפינוי מטווח 24, נשלח לחבר המועצה אוזן 4 ימים לפני המועצה ולא 24 שעות לפני, כפי שנטען. בנוסף, ראש העירייה שניהל את הישיבה – נתן זמן בלתי מוגבל להבהרות ושאלות, תוך כדי המועצה, לכל מי שביקש לשאול שאלות בנושא.

הקמת שובר הגלים הצף – הראשון מסוגו בארץ, ממשיך להתקדם ונמצא בוועדה משותפת עם עיריית אשדוד, אשר ביקשו מעיריית ראשון לציון להצטרף ליוזמה ובכך לצאת למכרז משותף.

באשר לרכבת ראשונים – בשנתיים וחצי האחרונות התקיימו 4 מערכות בחירות, בהם התחלפו 4 שרי תחבורה ואנו לפני מערכת הבחירות החמישית, ומשכך ישנם עיכובים של הסכמות שאינם תלויים בעירייה בשום צורה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. דורון אוזן צודק לא יכול להיות שסדר יום יפורסם לחברי המועצה 24 שעות או 72 שעות לפני. איך ניתן בישיבת מועצה עי הרעש והבלאגן ללמוד ולקרוא 100 עמודי הסכם לא הגיוני משהו כאן פשוט לא נכון בהתנהלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ילדי ניר עם בגן בראשון קרדיט דרור ישראל2

גני ראשון לציון אירחו לפורימון משמח, את ילדי ניר עם

תפריט נגישות