n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: עשרות צבי יבשה הוחזקו בבית פרטי בניגוד לחוק

ראשון לציון: עשרות צבי יבשה הוחזקו בבית פרטי בניגוד לחוק

57 צבי יבשה הוחזקו בניגוד לחוק בבית פרטי בראשון לציון. הצבים נלקחו לבדיקה וטיפול בבית החולים לחיות בר בספארי רמת גן שם עברו מיון ראשוני.

צבים

הודעה משותפת – רשות הטבע והגנים ועיריית ראשון לציון

במסגרת פעילות אכיפה שגרתית של פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון שהתקיימה אמש (שלישי, 07/05), הבחינה פקחית החברה בעשרות צבי יבשה שהוחזקו בניגוד לחוק בבית פרטי.
הפקחית הזעיקה את מחלקת הווטרינריה העירונית וכן את פקחי יחידת האכיפה של רשות הטבע והגנים למקום, בו נמצאו כ-57 צבים.

הצבים נלקחו לבדיקה וטיפול בבית החולים לחיות בר בספארי רמת גן שם עברו מיון ראשוני, האירוע הועבר להמשך חקירה. רשות הטבע והגנים מזכירה לציבור כי צב היבשה הינו חיית בר מוגנת ואסורה להחזקה כחיית מחמד.

בישראל קיימים שני מינים של צב יבשה: צב יבשה מדברי וצב יבשה מצוי. הצב המצוי הוא הנפוץ בהם ונמצא ברוב חלקי הארץ. מספרם של צבי היבשה בטבע בישראל נמצא בירידה מידי שנה וזאת בעקבות מגוון בעיות וביניהן דריסה, פגיעה בידי כלבים משוטטים, חתולים, וכן איסוף לא חוקי במטרה לגדלם כחיות מחמד.

אביעד בר, אקולוג זוחלים מתנדב ברשות הטבע והגנים: "שני מיני צבי היבשה הנמצאים בארץ מצויים בסכנת הכחדה, האיום הקיומי הכואב ביותר עבורם נגרם דווקא מ"אוהבי הצבים". שילוב של אהבת צבים במקביל לרצון שיתוף של חווית מציאת צב לא אחת מסתיים באיסוף מהשדה והבאתו של הצב לבית או לגן. כמות גדולה של צבים נאספת בכל שנה ויוצאת ממחזור הרבייה בטבע. מכיוון שלצבים קצב ריבוי איטי, בכל שנה חולפת מתמעטות אוכלוסיות הצבים וכיום רבות מהן בסכנת הכחדה."

לדברי מנכ״ל החברה לביטחון וסדר ציבורי בעיריית ראשון לציון: ״בזכות עירנות של פקחית שהגיעה למקום בשל תלונה על מטרד בנושא אחר, התגלו כחמישים ושבעה צבים בבית פרטי. פקחי החברה לביטחון הזעיקו את הווטרינריה העירונית וכן את פקחי רט״ג שכן, החזקת צבים בבית פרטי אינה חוקית. עיריית ראשון לציון חרטה על דגלה את השמירה על כלל בעלי החיים ואנו מודים למחלקת הווטרינריה של עיריית ראשון לציון ולרט״ג על הסיוע.״

אם נתקלתם בצב בריא שנמצא בטבע או במרחב הציבורי אין לגעת בו. אם נתקלתם בצב חולה, פצוע או מוחזק בשבי כחיית מחמד בגידול פרטי, התקשרו למוקד רשות הטבע והגנים 3639* לקבלת סיוע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

33

הזוג גלוזשטיין מראשון לציון עם הישגים במחזור הניווט האחרון

תפריט נגישות