n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: המתמודד לראשות העיר פותח הכל

ראשון לציון: המתמודד לראשות העיר פותח הכל

איציק אבשלומוב עונה על כל השאלות ומסביר מדוע החליט להתמודד לראשות העיר ומגלה אם באמת חושב שיש לו סיכוי

איציק אבשלומוב צילום פרטי

בחודש אוקטובר הקרוב רגע לפני שיכריזו על תוצאות הבחירות המוניציפליות יחגוג איציק אבשלומוב שישים.

אבשלומוב, חבר מועצה ומשנה לראש העיר רז קינסטליך עשה את מה שחשבו אחרים לעשות אבל חששו: להתמודד לראשות עיריית ראשון לציון, בעוד ראש העיר המכהן קינסטליך גורף שבחים, הצלחה ואת אהדת הציבור כמעט כקונצנזוס מוחלט כאשר ראשון לציון נמצאת מאז היבחרו במדד כל הפרמטרים בעיר במקום הראשון.

לא ברור מה גרם לאבשלומוב, חבר מועצה מוערך מצד אחד אבל יחד עם זאת לא מוכר במיוחד בעיר, לצאת ולהתמודד לראשות העיר כאשר
תוצאות הסקרים ידועים מראש.

"גל גפן" יצא לבדוק מה מניע את אבשלומוב להתמודד לראשות, מי יהיה ברשימתו, האם הוא חושב שיזכה בבחירות ומה יחסו עם ראש העיר קינסטליך לאחר שהכריז על התמודדו.

"קיבלתי החלטה לרוץ לאחר קדנציה, שבה הבנתי שהעיר חייבת מנהיגות אחראית ובוגרת, מול החלטות של משרדי הממשלה לקבוע לנו עובדות במספר תחומים, בהם תחבורה ,איכות סביבה, חוף הים ועוד" מסביר אבשלומוב

"זה התחיל מהפגנה שלי נגד הנת"צ ברחוב התקומה ,שכמו שטענתי היה פרויקט מיותר,שעלה מיליונים ,ובסופו של דבר לא נתן שום תמורה ברמת השרות לתושבים, והמשיך אל הרס חוף הים שלנו שהיה מושך אלפי אנשים והיום הוא מאוד לא סימפטי, ועד הקמת מפעל מחזור פסולת, פה מתחת לאף, ושלא נדבר על העבודות של נת"ע במערב העיר.

הנהלת העיר והעומד בראשותה נהגו בנחמדות יתר ,ואף קיבלו בהבנה כל הנחתה שנחתה עלינו ואני שהבנתי שמגלים חולשה, החלטתי שאני יוצא למאבק בגורמים שסגרו לנו את אזור התעשיה החדש, וקבעו לנו את הסדרי התנועה כאילו הקו הירוק של הרכבת הקלה כבר בשימוש יום יומי, אך לא כך היה הדבר,ולכן ביקשתי בכל תוקף להחזיר אלינו את רשות התמרור.

פניתי גם לראש העיר, אך גם הוא וגם היועצים והמומחים ,טענו שזה לא ילך, וקבעתי עובדה בשטח ואכן רשות התמרור חזרה אלינו. רק חבל שלקח לי זמן למאבקים פנימיים,עם הרבה אגו של בעלי תפקיד במסדרונות העירייה. כל זה ,לצד חוסר פרגון של ראש העיר והתעלמות ממושכת מקריאותי ליציאה למאבק,הביאו אותי להחלטה שצריך מבוגר אחראי ,שיחזיר את העיר לתושבים.

אתה באמת חושב שתזכה בראשות העיר? רז זוכה לאהדה רבה מאוד

"אני זוכה להתעניינות רבה ולהערצה שמפתיעה אפילו אותי, ואני מקווה שזה, לצד החשיבה השקולה, ובעלת הניסיון שלי, תביא גם את ההצלחה בבחירות."

מה חסר לך בעיר?

"בקדנציה האחרונה היו חסרות לי החלטות אמיצות, כגון טיפול שורש בשכונות העיר ובשכונות הוותיקות במיוחד. ההזנחה והטיפול הלא נכון קרב אותנו לכינוי דאון טאון ראשון, ומי שמסתובב בלילה או אפילו ביום מבין על מה אני מדבר. ההתעסקות הייתה בעיקר ביח"צ ריק מתוכן תוך התעלמות מהמצב בשטח. ללה לנד כבר אמרנו? עיר מוזנחת וסרטונים מושקעים. מוטב לשמור על עירנו בגודלה הנוכחי, ולוותר על בניה מרובה, שהופכת אותנו לעיר גדולה, אך עם מרחק גדל והולך בין שכבות אוכלוסיה,שמדרדרת את העיר. הגודל לא קובע, איכות החיים לתושב כן!!! ויפה שעה אחת קודם."

האם ראש העיר רז קינסטליך דיבר איתך מאז ההכרזה?

"לצערי ראש העיר לא דיבר איתי מאז ההכרזה, אך אני לא כועס, אני חושב שיש לו הרבה עבודה לעשות. אותי הוא יראה באחת הישיבות הקרובות, או שישמע ממני אף קודם לכן. תמיד טוב וכדאי לו לשמוע אותי, הרי הייתי קשוח בדרשותי, ומזל שכך, כי זה העיר אותו רגע לפני שהיה מאוחר מידי."

מה לדעתך הכי בוער בעיר?

"הדבר הבוער בעיר זה קודם כל להחזיר את השליטה להנהלת העיר,ולבקש מכל מיני משרדים ממשלתיים, ואו פרויקטים, שמנסים לקבוע את חיינו, להסביר בצורה חדה וברורה שלא ינסו, כי כאן יש או יהיה ראש עיר שלא נותן לבצע אצלנו דברים שלא נסכים להם. די להיות נחמד עד כאן לא על חשבון בריאות ונוחות התושבים."

כמחזיק תיק התחבורה בחמש שנים האחרונות מתי להערכתך תצא הרכבת הקלה?

"הקו האדום מתחיל לפעול בעוד מספר ימים אך לא בעירנו. יכול רק לבשר שבעוד עשור כנראה כן יגיע אלינו למערב העיר הקו הירוק כנראה יהיה זמין כבר ב-2028
והקו מכין חום, לא רכבת אלא סוג של קרונית עצמאית עם תפוסת נוסעים גדולה כבר באמצע 2024 כל שאר התכניות לגבי מטרו עוד חזון למועד."

מה עם רכבת ראשונים במזרח לכיוון תל אביב?

"רכבת הראשונים תהיה ישירה לתל אביב דרך משה דיין לדעתי בתוך שלוש שנים,למרות שהובטח עד 2024,וזאת לאחר חיבור המסילות בין ראשונים למשה דיין דרך הגשרים המוקמים לאורך כביש 431. אגב לפני כשנה חתמתי על בנית תחנת הרכבת באזור מעיין שורק,חייב לציין ששם רואים התקדמות מהירה דווקא."

טרם פרסמת את הרשימה שלך, את מי אנחנו עומדים לגלות אצלך?

"לגבי הרשימה עדיין לא נקבע ההרכב, אבל הוא יהיה בנוי ממתמודדים שיודעים לנהל ומכירים את העיר, ובעיקר ידעו לשמור את צרכי התושבים ,תהיה עדיפות לחברים נטולי אגו שקטים ושקדנים, ככלל הייתי מציע גם לחברים האחרים במועצה . אנו חיים בעולם של מדיה דיגיטלית,הכל מתועד ונרשם. הקפידו להמעיט בהבטחות ,ויותר לבצע, ותזכרו כוחות שקטים מבצעים פעולות מנצחות."

כיצד תראה המועצה החדשה אחרי הבחירות? מי יאבד מכוחו? מי התחזק?

"לגבי תוצאות הבחירות קטונתי הנבואה ניתנה לשוטים, וכולנו יודעים שלזמן בחירות יש חוקים משלו. ואני מאחל לכולם בהצלחה"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

3

בשטיינברג מסכמים את עונת החורף

תפריט נגישות