n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: במקום ריאה ירוקה, 70 יחידות דיור בר השגה

ראשל"צ: במקום ריאה ירוקה, 70 יחידות דיור בר השגה

תושבי רחוב יהודה במרכז ראשון, יוצאים למאבק נגד הוספת יחידות דיור בר השגה בשכונה הוותיקה ומצפים לפגישה עם ראש העיר. העירייה: "הצהרנו כבר בתהליך הפינוי, לפני למעלה משלוש שנים, כי בכוונתה לייעד את השטח למגורים עבור זוגות צעירים. כך שאין כל שינוי בעמדה"

חניון במקום השוק המיתולוגי. לפחות בינתיים
חניון במקום השוק המיתולוגי. לפחות בינתיים

תושבי ראשון הוותיקים בוודאי עוד זוכרים את השוק המיתולוגי ששכן ברחוב יהודה (סמוך מאוד לבית הכנסת הגדול) ואליו היו מגיעים מכל העיר כדי לעשות קניות. כבר לפני 4 שנים נהרס השוק, ובסמוך למגרש הריק של השוק שהפך מאז הריסתו למגרש חניה, הוקמו 2 בניינים שיאכלסו כ-46 דיירים בתקופה הקרובה,

כעת גילו תושבי הרחוב שצמוד לשני הבניינים החדשים, יבנה דיור בר השגה (אותו תבנה עיריית ראשון לציון יחד עם החברה הכלכלית) ובו יושכרו 70 יחידות דיור קטנות. תושבי הרחוב והשכונה לא מבינים האם ההיגיון הבריא לא רואה בעיה בהוספת 120 דירות ברחוב חד סטירי שעוד טרם איכלוסו עמוס ופקוק.

"מה שעשו לנו זו תרמית, הרסו את השוק עם הבטחה בקדנציה הקודמת שתקום במקומו ריאה ירוקה, בפועל אנו מגלים שעתיד להיבנות במקום, דיור בר השגה עם 70 דירות קטנות" כך מספרת ג' תושבת רחוב יהודה שנמצאת בוועד השכונה.

"קראנו את הפרוטוקולים וחשכו עיננו" מספרים נציגי הרחוב: "על פי המסמכים בהם עיינו, החלקות שבהן מדובר נכללות באזור בעל עדיפות להתחדשות עירונית. בראייתנו, הציפייה הייתה שהעירייה תפעל לשדרוג התשתיות, להוספת ריאות ירוקות שכה חסרות פה, להקמת מוסדות ציבור, קהילה ותרבות ולחידוש פני השכונה. אנו תמהים, האם "התחדשות עירונית" בראיית גורמי העירייה משמעה להפוך את השכונה הוותיקה והצפופה ביותר בעיר למשכנות עוני? ליצור עומס כבד יותר על תשתיות שגם כך אינן עומדות במבחן הזמן? להחליש אוכלוסייה שזקוקה לחיזוק? מעיון מדוקדק בדברי המשתתפים בוועדת המשנה לעניין רישוי ותכנון קשה להימנע מהמסקנה כי ההחלטה שנפלה במקרה הנדון נגועה בשיקולים בלתי ענייניים, הנובעים מהיות העירייה הבעלים של הקרקע ומהרצון הגלוי "למקסם רווחים".

לטענת התושבים בשכונה, דיור בר השגה לצעירים לא מתאים לאופי השכונה המבוגרת. "שלחנו לראש העיר מכתבים ואנחנו מחכים להתייחסותו בנושא"

מעיריית ראשון לציון נמסר  בתגובה לדברים: "העירייה הצהירה כבר בתהליך הפינוי, לפני למעלה משלוש שנים, כי בכוונתה לייעד את השטח למגורים עבור זוגות צעירים. כך שאין כל שינוי בעמדה. זהו חלק ממדיניות העירייה לסייע לצעירים להקים את ביתם העיר ובאותה נשימה לחזק את השכונות הוותיקות באוכלוסייה צעירה. אין כל ספק שהפרויקט יתרום משמעותית הן לדיירים הוותיקים והם לצעירים. בכל מקרה טרם הופקדה התוכנית, כשזה יקרה, ניתן, על פי חוק, להגיש התנגדויות".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות