n
דף הבית / בת ים / "אחרי החגים": דיאטניות מחלקות טיפים לירידה במשקל ושיפור איכות החיים

"אחרי החגים": דיאטניות מחלקות טיפים לירידה במשקל ושיפור איכות החיים

אחרי החגים כבר כאן וזו תקופה מצוינת לחזור לשגרה ולהמשיך לתרגל הרגלים בריאים שתורמים לאיכות חיים ובריאות טובה יותר. הנטרופתית מיכל כהן תמאם ממליצה להציב מטרות ברורות, לנהל יומן מעקב ולהיעזר בתפריט אכילה יומי בסיוע איש מקצוע. הדיאטנית מיכל גרשוביץ ממליצה להימנע מ"דיאטת כסאח" ולהקפיד על ארוחות מסודרות

WhatsApp Image 2022-10-20 at 13.30.10
צילום: גל גפן

מיכל כהן תמאם, 40, נשואה, אמא לשלושה. נטרופתית 15 שנה. בעלת קליניקה לרפואה טבעית״ מיכל בשביל הבריאות״ בבאר יעקב. מנחה ומלווה תהליכי הבראה ומעבר לאורח חיים בריא בשפת הNLP-.

תחומי ההתמחות: מערכת העיכול, ירידה במשקל ומעבר לאורח חיים בריא, חרדות טיפול גוף נפש.

WhatsApp Image 2022-10-19 at 19.16.30
"תסגלו הרגלים חדשים". מיכל כהן תמאם (צילום פרטי)

 

הטיפים שלי לירידה במשקל:

1.    שנו את החשיבה, ההסתכלות,הגישה ושכחו מהמילה ״דיאטה״. המטרה היא ליצור הרגלים שנוכל לעמוד בהם, לאורך זמן ולא לתקופה קצרה. בחרו כל פעם בפעולה אחת קטנה, כזאת שנראית לכם אפשרית ולא מאיימת, וגם אם הירידה במשקל תהיה לאט יותר, כן תצליחו לסגל הרגלים חדשים ותתפלאו לראות שאתם נהנים מהתוצאות וגם מהדרך לאורך טווח ארוך וביציבות.

 

2.    מודעות לכמויות שאתם אוכלים: אפשר לנהל יומן מעקב לשבוע כדי לשקף באופן הכי אמין את המציאות ולא להיות מאלו שאומרים ״אני לא אוכל/ת הרבה כמו שאני נראה/נראית״. הרבה פעמים אנשים לא שמים לב, לתוספת בורקס ולנשנושים שאכלובין לבין. לפעמים כל מה שצריך זה תשומת לב, לפרטים האלה.

 

3.    הציבו לכם מטורה ברורה: ירידה במשקל היא בעיקר תשומת לב והחלטה. כשאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים ומה הסיבה, הגוף והמוח ידעו לגייס את כל הכוחות והמשאבים הנדרשים כדי להשיג את המטרה.

 

4.    קחו דף או בימינו פיתחו פתק בטלפון, תכתבו בדיוק איך הייתם רוצים להראות ולהרגיש עם הגוף שלכם ממש את התוצאה הרצויה בפרטי פרטים ותעופו על עצמכם כי אפשרי בעולם אפשרי אצלכם. ציינו את כל הסיבות למה זה חשוב לכם. ממש ״פתק החלומות״ שלכם וכמו מנטרה יומית פיתחו אותו בכל בוקר, ובכל פעם שתהיו בספק וקצת באי נוחות, תפתחו את פתק החלומות הזה .כשיש מטרה גדולה, כל הרגעים המאתגרים חולפים!

 

5.    היעזרו בתפריט אכילה יומי ודאגו מראש לזמינות המצרכים כדי להצליח ליישם אותו. כדי לעשות שינוי, יותר ממומלץ להיעזר בבניית תפריט תזונה עם איש מקצוע , נטרופת ,תזונאי מוסמך שיכול לדעת ללוות אתכם בצורה תומכת וחכמה.

 

 

 

מיכל גרשוביץ, דיאטנית קלינית לנשים. תחומי ייעוץ: שינוי הרגלי אכילה וירידה נכונה במשקל, אכילה רגשית. קליניקה במושב גן שורק.

 

WhatsApp Image 2022-10-20 at 13.26.22
"הימנעו משתייה ממותקת". מיכל גרשוביץ (צילום פרטי)

 

  1. המנעו מלעשות דיאטות כסאח או דיאטות שמגבילות למזון מסוים – דיאטות אלו לא עובדות לאורך זמן!חבל על הסבל והייסורים של הימנעות! אל תאמיני לסיסמאות כמו "בואן לשרוף את נזקי החגים"" או "בטן שטוחה ב-30 יום" פשוט אכלו נכון!ארגנו מראש את התפריט השבועי תוך התייחסות למקום העבודה: מומלץ להכין מראש כריכים מלחם עם ממרחים שונים + שקית ירקות. או להביא למשרד אוכל מוכן מבושל מהבית. כך חוסכים אכילה לא מבוקרת ולא בריאה בשעות העבודה.

 

  1. התזונה המומלצת לנשים היא תזונה ים תיכונית – תזונה זו עשירה במזונות שמסייעים לגוף: בהגנה מפני רעלנים,תורמת לחיזוק מערכת החיסון והלב, מפחיתה את הסיכון לסוכרת מסוג 2,מורידה את רמת הכולסטרול הרע בדם, עוזרת לשמירה על משקל תקין ועוד.

 

  1. הקפידן לאכול חמש-שש ארוחות מסודרות ביום. בחלוקה של שתיים-שלוש ארוחות גדולות ושתיים-שלוש – ארוחות קטנות. אכלו ארוחת בוקר – לא לדלג על ארוחות ובוודאי שלא על ארוחת הבוקר. ארוחת בוקר קטנה חיונית להרגשה טובה לאספקת אנרגיה זמינה לאחר הצום הארוך של הלילה. להיות מודע למה שאוכלים – כדאי להתחיל ולרשום "יומן אכילה". יומן מזון כזה יכול להיות פנקס קטן או בmemo בנייד. לאכול מזון מגוון מכל רכיבי המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים, ירקות ומים. לא להפריד בין רכיבי המזון ולא להתנזר מרכיב מזון אחד או יותר.

 

  1. חזרן לעסוק בפעילות הגופנית שנעשתה לפני בוא החגים – ההמלצה היא 150 דקות אירובי (הליכה, שחייה, אופניים) בשבוע ופעמיים אימון כח.

 

  1. שלבו ירקות בארוחות. כל הירקות הנם בעלי ערך תזונתי גבוה מחד ומאידך בעל ערך קלורי נמוך. בחרו תמיד תוספת של סלט למנה העיקרית. הימנעו משתייה ממותקת. שתייה ממותקת כמו גם מיצי פירות !אכלו לאט. ידוע זה מכבר כי 20 דקות מהביס הראשון לוקח לשדר ממרכז השובע שבמוח ולהודיענו כי אנו שבעים. שימו לב לכמות המלח המוסף לארוחות, כדאי להימנע בכדי לא לגרום להצטברות נוזלים בגוף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

image003

תערוכה מיוחדת בבת ים: מהגטו ל"שכונת חיים"

תפריט נגישות