n
דף הבית / מומלצים / טיפולי שיניים – באילו מצבים כדאי לפנות למומחה?

טיפולי שיניים – באילו מצבים כדאי לפנות למומחה?

טיפולי שיניים נדרשים במגוון מצבים ועבור שלל בעיות שונות, החל מחור קטן בשן המצריך סתימה פשוטה וכלה בצורך בהשתלת שן או בעקירה כירורגית. באילו מקרים עדיף לפנות למומחה בתחום (דוגמת מומחה לשיקום הפה או מומחה לבעיות חניכיים), ולא להסתפק ברופא השיניים הראשון שקופת החולים מקצה לנו?

dentist-holding-dental-plastic-model-with-braces
קרדיט לתמונות FREEPIK

חשוב להקדים ולומר כי ההחלטה בנוגע לבעיות שיניים ומצבים המצריכים פנייה למומחה, לעומת פנייה לרופא שיניים "רגיל", אינם תמיד קבועים ומוגדרים מראש בצורה מוחלטת. במקרים רבים קשה להכריע מה חומרת המצב, איזה סוג של טיפול נדרש ואצל מי כדאי לעשותו. במצבים כאלו, עדיף להיות מהמחמירים ולא מהמקלים, ולפנות למומחה בכל זאת. במידה ואין בכך צורך, הוא כבר יידע אתכם (או פשוט יגבה מחיר סטנדרטי).

בכל זאת, קיימים כמה וכמה מצבים נפוצים יחסית בהם ניתן לומר כי עדיף להיות מטופלים אצל מומחה לתחום. להלן מספר דוגמאות מרכזיות שכדאי להכיר –

 

השתלות שיניים – הטכנולוגיה המתקדמת והיעילה ביותר כיום לשחזור שיניים שאבדו היא השתלת שיניים. במסגרת הליך זה מחדירים שתל דנטלי לעצם הלסת, אליו מחברים מבנה קטן אשר בולט החוצה מהחניכיים, ואל המבנה מדביקים כתר המשחזר בצורה מושלמת את השן המקורית. על מנת שההשתלה תהיה מוצלחת, יציבה ותחזיק מעמד לאורך זמן נדרש לעשותה בצורה מקצועית, ובין השאר לוודא כי עצם הלסת מספיק עבה וחזקה באזור הרלבנטי (אחרת נדרש הליך מקדים להשתלה, דוגמת הרמת סינוס או בניית עצם). השתלות שיניים עדיף לעשות רק אצל מומחה לשיקום הפה , אשר יבטיח כי ההשתלה תהיה איכותית ויציבה ביותר לאורך זמן.

עקירה כירורגית – במקרים רבים נדרש להסיר שן אותה לא ניתן לעקור בקלות או בפשטות. למשל, כאשר מדובר בשן כלואה, אשר לא יצאה מהחך לעולם אך כן גדלה בתוך החניכיים, ונדרש לעקור אותה מסיבה זו או אחרת (מצב לא נדיר כלל). במקרה מסוג זה, כמו גם מצבים אפשריים ונפוצים נוספים, נדרשת עקירה כירורגית במסגרתה גם פותחים מעט את החניכיים. זוהי כמובן עקירה מורכבת יותר מאשר עקירה רגילה, ומומלץ לעשותה אצל מומחה לרפואת שיניים אשר אחת ההתמחויות שלו היא גם עקירות (ובפרט עקירות כירורגיות).

הקצעת שורשים – מחלות חניכיים למיניהן יכולות לגרום לבעיות משמעותיות במערכת השיניים, ובסופו של דבר גם להרס של חלק מהשיניים עצמן. לכן כדאי לטפל בחניכיים באופן שוטף, ואחד הטיפולים הנדרשים במקרים רבים הוא הקצעת שורשים – זהו טיפול במסגרתו מבצעים ניקוי עמוק ויסודי של שאריות מזון, חיידקים ואבנית בחלל הפה. ניקוי זה מתבצע על ידי מומחה חניכיים, ומהווה דרך מתבקשת ויעילה לשפר את בריאות הפה ומערכת השיניים שלנו באופן דרמטי של ממש.

 

לסיכום, בדוגמאות שהובאו לעיל, כמו גם בכמה וכמה מצבים נפוצים נוספים בעולם רפואת השיניים, מומלץ לפנות למומחה לתחום, ולא להסתפק בפחות מכך. כשמדובר בהליכים רפואיים מתקדמים ומורכבים בפה ומערכת השיניים שלנו, עדיף ממש שלא להתפשר…

 

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות