n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: נפגעתם מכנימת העצים? מתארגנת תביעה יצוגית

ראשון לציון: נפגעתם מכנימת העצים? מתארגנת תביעה יצוגית

בחודשיים האחרונים סובלים תושבי העיר מתופעת הכנימה הצימרונית שגורמת נזק לרכוש וכלי הרכב באמצעות נוזל דביק. למעלה מ50 תושבים התאגדו לצורך הגשת תביעה. העירייה: "באשר לכתב התביעה, אנו נגיב לגופו ברגע שיתקבל אצלנו״.

PHOTO-2022-10-09-10-19-29
עלי עצי מיש עם כנימות. צילום: דוברות העירייה

בחודשיים האחרונים משתולל בעיר תופעת הכנימה הצמרונית על העצים אשר גורם למטרד כאשר המדרכות מתחת לעצים דביקות ותושבים מתלוננים כי כלי הרכב שהחנו מתחת לעצים ניזוקו ע"י הדבק מנגיף הכנימה שגורם נזק לפח הרכב ואינו יורד. https://bit.ly/3sbrbeP

עיריית ראשון לציון פעלה בחגי תשרי בגיזום העצים ובנסיון להאבק בנגיף הכנימה אבל תושבי העיר מלינים על נזק רב שנגרם להם באלפי שקלים וכעת הם מתארגנים לתביעה ייצוגית. כ-50 אנשים התאגדו בימים האחרונים וכעת הם קוראים לעוד אנשים להצטרף לתביעה.

מרדכי, תושב העיר מספר ל"גל גפן ראשון לציון" על טענות התושבים בדבר הנזק שנגרם להם "באופן אישי פניתי לעירייה עוד לפני החגים כי היה נזק משמעותי לכל מה שנמצא בחצר ביתי היות והענפים של עצי העירייה פולשים לחצר , דרשתי דחוף לנסר את כל הענפים הפולשים, יש לי מספר פניה והתכתובת. העירייה לא עשתה דבר לא במקרה הפרטי שלי ולא במרחב הציבורי, בנוסף תושבים גם לא הוזהרו בעניין, לא היתה שום הודעה לציבור רבים כלי רכב שחנו בסמוך לעצים ניזוקו,התושבים שפונים יחד איתי לתביעה ייצוגית מפנים אצבע מאשימה לעירייה הן בחוסר מעש והן בזה שהיו חייבים לפחות לפרסם את הסכנה שבדבר ולהזהיר את הציבור"

WhatsApp Image 2022-09-28 at 17.26.30
הדבק על המדרכות מהכנימה הצימרונית

מה מרבית התלונות שעד כה התלוננו?

הרבה תושבים ניזוקו בכלי הרכב, הפח נצרב מהדבק ואין שום אפשרות להוריד את זה, בנוסף ריהוט גן נהרס, ערוגות, חצרות של בתים פרטים שעצי העירייה פונים לתוך החצרות וגרמו דבק שלא יורד, ביומיים הצטרפו לתביעה 50 תושבים, אני פונה לכל מי שניזוק שיפנה בווט אפ עם שמו ומשפחתו, מספר טלפון, וממה הוא ניזוק. ווטס אפ: 0544442186"

תגובת עיריית ראשון לציון:
״בחודש האחרון משתולל ברחבי הארץ נגיף הכנימה הצמרונית, אשר מייצר חומר דביק הנוזל מהעץ למדרכות, אך אינו מסוכן בשום צורה לבני האדם. אין שחר בטענות כי עיריית ראשון לציון לא פעלה כנגד הנגיף, שכן מנהל איכות הסביבה בעירייה פעל לאורך כל החודש החולף, כולל בחגים, בגיזום תפארות העצים, תגבור השקייה אשר מסייע להפחית את הכנימה, שטיפת המדרכות והשבילים מהדבק ולאחר שמשרד החקלאות אישר ריסוס, גם החלו בריסוס העצים. כתבת העיתון אף הצטרפה לעובדי המנהל וסיקרה את הפעולות שנעשו במהלך החג ותוכל להעיד על כך.
באשר לכתב התביעה, אנו נגיב לגופו ברגע שיתקבל אצלנו״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות