n
דף הבית / צרכנות / חשיבותו של דפיברילטור

חשיבותו של דפיברילטור

בשנת 2008 נחקק חשוב מאוד אשר מורה על הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים. מכשירי ההחייאה המדוברים קרויים: דפיברילטורים והם מוצבים במקומות ציבוריים בכל רחבי הארץ.

ליעד מרום דפיברליטור canva
צילום:canva

ניתן להציל חיים באמצעות המכשירים הללו ולכן יש חשיבות להצבתם במקומות ציבוריים. אם אתם תוהים מהו בעצם הדפיברליטור ולמה כל כך חשוב להציב אותו במקומות ציבוריים, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא

מה זה דפיברליטור?

דפיברילטור הוא מכשיר מתקדם אשר מטרתו היא לספק את המענה המהיר והאפקטיבי ביותר במקרה של דום לב. גם אדם ללא הכשרה רפואית יכול להציל חיים בשימוש במכשיר זה כאשר אדם אחר חווה מצב של דום לב.

מדי שנה ישנם כ8000 מקרים של אירוע לבבי חמור שמהווה סכנת חיים מיידית אם תוך 7 דקות לא ניתן מענה רפואי לאדם שעובר את האירוע הלבבי. אם תוך 7 דקות לא ניתן לאדם מעין זה מענה רפואי הסיכוי שלו לשרוד יהיה אפסי. טיפול מציל חיים מתאים המתבצע תוך דקה, יכול להציל את חייהם של 90 אחוזים מהלוקים בכשל כלשהו בליבם. כמובן שממד הזמן הוא קריטי גם למניעת נזק בלתי הפיך לתאי המוח. כאשר אדם עובר דום לב, הלב לא מספק דם למוח ובהיעדר חמצן תאי המוח מתים בקצב מהיר כך שגם אם אדם נשאר בחיים לאחר אירוע לבבי בשל העובדה שהוא קיבל טיפול תוך פרק זמן גדול יותר מדקה או שתיים, הוא עלול לסבול ממצוקות חמורות שיפגעו באיכות החיים שלו.

מכשיר הדפיברילטור מזהה את הסיבה להפרעה בקצב הלב ובמידת הצורך מייצר שוק חשמלי. השוק החשמלי גורם לחזרה של הלב לפעולה סדירה ובשל כך גם לחזרה תקינה של זרימת חמצן ודם למוח.

באיזה מקומות חייב להציב דפיבילרטורים?

חוק הדפיבילרטורים מחייב את הצבת המכשיר שמהווה כאמור מכשיר מציל חיים בכל מקום ציבורי שעלול להכיל 500 בני האדם ומעלה. בין המקומות שבהם יש צורך להציב את המכשיר: שדה תעופה, תחנות רכבת, מוסדות ציבור, קניונים, אולמות אירועים וכן מקומות עבודה שיש בהם כמות משמעותית של מבקרים ועובדים. מלבד הצבת הדפיבילטור יש צורך להציב שילוט ברור ומושך את העין המעיד על קיומו ומיקומו של הדפיבילטור.

בחוק המקורי לא נקבע שיש חובה להציב את המכשיר המדובר במוסדות חינוך. יחד עם זאת, בשנת 2018 לאחר טרגדיה שגרמה למותו של ילד בן 8 בבית הספק לאחר שלקה בדום לב, הוסיפו לחוק תקנה אשר לפיה גם בבתי ספר שבהם לומדים יותר מ500 ילדים יש צורך להציב את המכשירים המתקדמים הרלוונטיים מאוד לצורך הצלת חיים. דום לב אמנם מזוהה לרוב עם אנשים מבוגרים אך מדי שנה בשנה ניתן למצוא כ200 מקרים של אירוע לבבי מסוג זה גם בקרב ילדים או נערים עד גיל 18.

האם החוק נאכף?

השאלה החשובה ביותר לגבי החוק המדובר היא: האם חוק הצבת הדפיברילטורים אכן נאכף כיום. לפי הערכות שונות רק כשליש עד חצי מהמקומות שבהם על פי החוק יש חובה להציב דפיבירלטור אכן מציבים במקום את המכשיר המדובר. לא מעט מקומות שעל פי החוק חייבים להציב את המכשיר לא עושים זאת וחבל מאוד.  רכישת דפיברילטור אוטומטי איננה דורשת סכום כספי גבוה באופן משמעותי. יחד עם זאת, מכיוון שהאכיפה כמעט לא קיימת בנוגע לחוק המדובר, ישנם לא מעט מקומות שעל אף שעל פי החוק הם נדרשים להציב דפיברילטור הם לא עושים זאת.

הצבת דפיברילטור בין אם על פי החוק ובין אם על פי המוסר האנושי הבסיסי היא דבר חשוב ונחוץ בכל מקום שיש בו כ500 אנשים בממוצע מדי יום ביומו ועל כן, חשוב מאוד שבכל מקום כזה יוצב המכשיר המדובר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט עמירם בן ישי 239.90סוונטיניין

רשת  WeShoes משיקה את קולקציית קיץ 2024

תפריט נגישות