n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / טיילת פרס נובל: טעויות מביכות בשלטי הנצחה

טיילת פרס נובל: טעויות מביכות בשלטי הנצחה

פרקר, תושב העיר מצא כי נפלו טעויות מביכות בתרגום לשפה האנגלית ובציון עובדות היסטוריות: פרקר " הגיע הזמן לשנות ולכבד את חתני פרס נובל היהודים" העירייה: השילוט יתוקן.

שלט הנצחה צילום ישראל פרקר
צילום: ישראל פרקר

בשנת 2004 הוקמה שדרת הטיילת בשכונת "פרס נובל" לזיכרון חתני פרס נובל היהודים. השדרה שהוקמה בתקופת כהונתו של ראש העיר המיתולוגי דאז מאיר ניצן היוותה סמל של גאווה ומופת ונבנתה עם עשרות עמודי בטון לאורך הטיילת שעליהם שלטים, כאשר כל עמוד מוקדש לחתן פרס נובל יהודי אחר ובשלטים שעליו מובא סיפור הזוכה בעברית ובאנגלית.

תושב העיר ישראל פרקר, מהנדס במקצועו אשר מתעד רבות את העיר בצילומיו ומעלה את המידע באתר "שלטים" ובאתרי מורשת שונים ברשת בארץ ובעולם קיבל לאחרונה תגובות מצד הגולשים  על שגיאות בעשרות שלטים, ביניהן שגיאות מביישות של מידע ותרגום שגויים.

"מדובר בשדרה יפיפייה וביוזמה שהיתה ראויה ומכובדת, למען חתני פרס נובל שעל שמם גם נבנתה השכונה" מסביר פרקר, אולם מתגובות הגולשים הבנתי כי יש הרבה טעויות מביכות שלא מכבדות, חוסר דיוק שאפשר לתקן ורצוי אז יצאתי לבדוק את הנושא "

WhatsApp Image 2023-01-04 at 15.16.01 (2)
אותיות קטנות מלאות בקורוזיה וטעויות מביכות

פרקר מביא את הדוגמאות הבאות: השם בעברית פרידרין במקום פרידריך. זכה בפרס ב1908 ובשלט בעברית ובאנגלית כתוב 1909. בשלט נוסף  העליון כתוב נכון ג'יימס. בשלט התחתון כתוב השם ג'ימס. בשלט העליון כתוב: בפגיעה של אלקטרון באטום. התרגום לאנגלית בשלט התחתון: The electron heating the atom במקום hitting the atom .
שלט נוסף: בשלט העליון שם הזוכה בעברית וולפגנג פאולי בתחתון: וולפגנג ארנסט פאולי ועוד ועוד.

"בנוסף לצערי השלטים כתובים באותיות קטנות הקשות לקריאה ורובם מלאי קורוזיה המקשה או בכלל מונעת לקרוא את הכתוב . לא כך מכינים שלטים לאזורים פתוחים, הסמוכים לים, אם באמת רוצים שמישהו יקרא אותם כולל תיירים המגיעים מחו"ל.
אני יודע שכ- 20 שנה השגיאות והרבה שלטים שאינם ניתנים לקריאה לא הפריעו כמעט לאף אחד, אבל מומלץ, לפחות מצידי, להחליף את כל השלטים לכאלה שאפשר לקרוא (אותיות שחורות על רקע לבן) ולעשות הגהה מקצועית נכונה לפני ואחרי החלפת השלטים" הוא מסכם.

WhatsApp Image 2023-01-04 at 15.16.01 (1)
צילום: ישראל פרקר

תגובת עיריית ראשון לציון: השדרה נבנתה בשנת 2004. זו הפעם הראשונה שמישהו מסב את תשומת ליבנו, השלטים יתוקנו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות