n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ח"כ דוד ביטן באירועי הלילה: "עוד יש סיכוי לפשרות ושיפור המצב"

ח"כ דוד ביטן באירועי הלילה: "עוד יש סיכוי לפשרות ושיפור המצב"

בפאנל סוער שהתקיים אמש במרכז קהילתי בקר בראשון לציון במסגרת אירועי "הלילה לא לומדים תורה" השתתפו ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) מנכ"ל בלומברג תקשורת, האסטרטג אריק בלומברג ושר התפוצות לשעבר, ד"ר נחמן שי.

ביטן

ברקע אירועי התקופה המאיימים לקרוע את החברה הישראלית, קיימו אמש (ד') כנס שדרות לחברה וחינוך בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע את אירועי "הלילה לא לומדים תורה 2023", שעמדו השנה בסימן: "מתאחדים או מתמוטטים?!".  במסגרת המיזם, שציין השנה 24 שנות פעילות, התקיימו פאנלים ומעגלי שיח ב-18 מוקדים ברחבי הארץ, בין השאר בירושלים, תל אביב, באר שבע, הרצליה, אריאל, מודיעין ועוד.

בפאנל הסוער שהתקיים בראשון לציון בהנחיית אושרית סטבון השתתפו: ראש ישיבת ההסדר ונשיא הגרעין התורני הרב שלמה לוי שנשא דברים לחיזוק הרוח והעוצמה בעם כשהזכיר כי "לא בכדי קובעת התורה כי שנאת חינם חמורה מגילוי עריות, שפיכות דמים ועבודה זרה", שר התפוצות לשעבר, ד"ר נחמן שי, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ח"כ מירב בן ארי והאסטרטג מנכ"ל בלומברג תקשורת, אריק בלומברג.

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) סיפר: "אני בין אלה שגרמו לליכוד לעצור את הרפורמה וללכת להידברות בבית הנשיא מתוך אמונה שאנחנו צריכים להגיע לפשרה על אף שיש לנו רוב בכנסת". עוד הוסיף ביטן: "עדיין יש סיכוי לפשרות והמצב ישתפר. לא נאפשר יותר שבליכוד בן אדם אחד יקבע את מה שקורה. ףאת צמצום עילת הסבירות החלטנו לקדם מכיוון שהמאבק בין הגושים לא נשא פרי ובגלל שזה מה שרצה הציבור שבחר בנו, אך כעת יש לשבת יחד ולראות איך ממשיכים מכאן כי המאבק הקשה לא טוב למדינת ישראל".

בתשובה לשאלת המנחה, האם המצב היום הוא אחדות או התמוטטות ענתה ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד): "המציאות היא לא שחור או לבן. אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאוד אך עדיין יש אפשרות לתקן. בשני הצדדים יש אנשים שהם לא שורפי אסמים, כאלה שמבינים את גודל האחריות".

בן ארי התייחסה לאירועי השבוע האחרון ואמרה: "חווינו שבוע מטלטל. עד לרגע האחרון חשבתי שתימצא פשרה אבל לצערי זה לא קרה. במצב הזה יש נזק עצום לכלכלה, לביטחון וליחסי החוץ של המדינה. שבר כזה גדול בעם בתשעה באב זה סוריאליסטי, אך דווקא מתוך השבר הגדול הזה חייבים למצוא את המשותף ולפעול יחד כי יש כאן מדינה שצריך לנהל".

לדבריו של משתתף הפאנל הנוסף אריק בלומברג: "השבר הנוכחי קטן ביחס למשברים הגדולים שעברנו לאורך 150 שנות דור, למעשה אין דור שלא היו בו מחלוקות ומאבקים קשים מתקופת המנדט ואף מחלוקות שנתגלעו בין אי"ל לאצ"י  תוך כדי מרד גטו ורשה.  גם בארץ כמובן היינו עדים לאורך השנים לאין ספור מחלוקות קשות בהרבה דוגמת אלטנלה, הסכמי השילומים,  מהומות ואדי סאלב, לבנון הראשונה, אוסלו ולמרות הכל ידענו להתעלות מעל הכל כי ההיסטוריה הוכיחה לנו שהאלטרנטיבה גרועה בהרבה".

בלומברג דחה את הטענות שנשמעו על הפיכה שלטונית ואמר: "עם ישראל לעולם יהיה עם חופשי. חירות היא נשמת אפינו. עד תחילת שנות ה90 חיינו מצוין בישראל גם בלי עילת הסבירות. היו כאן נשיאי עליון בהם חלקם חתני פרס ישראל עם יוקרה בין לאומית. שמגר, ויתקון, אלון, לנדוי, גרוניס ועוד רבים ומצוינים רובם לאורך שנות השלטון הארוכות של מפא"י והם לא שפטו משפט צדק? הייתה כאן מערכת משפט טובה שעשתה צדק וזכתה בלמעלה 90% של אמון הציבור, בעוד שהיום מערכת המשפט זוכה בצער לפחות מ-40%".

חכ"ל נחמן שי השתתף אף הוא בפאנל בראשון לציון ושיתף בתחושותיו: "שבועות ארוכים שאני מתרוצץ ממחאה אחת לאחרת, היום לא באתי להרגיע. התחושות שלי בעת הזו הן שאנחנו קרובים למתמוטטים יותר מאשר למתאחדים. העם היהודי שבעברו חווה את חורבן ירושלים לא יכול לתת להיסטוריה לחזור על עצמה. אנחנו נמצאים בתהליכים של הרס, חורבן והשמדה עצמית. אני מפציר בכל אחד ואחת לבחון אילו טעויות חמורות נעשו פה בחודשים האחרונים בכדי שלא נגיע לימים של חורבן".

האלוף (מיל') עוזי דיין, נשיא ומייסד כנס שדרות לחינוך וחברה שמקיים את האירועים בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע סיכם את האירועים ואמר: "התכנסנו ברחבי הארץ, כל חלקי החברה הישראלית לציין את ליל ט' באב בשיח גלוי ונוקב, מקשיב ומכבד עם מגוון איכותי של דוברים מתנדבים מכל קשת הדעות. כיבדנו את מסורת ישראל ולא למדנו תורה אבל הרגשנו שעלינו מוטלת בימים אלה האחריות למנוע חורבן לאומי נוסף. ניסינו ללמוד ביחד איך מצילים את עצמנו מעצמנו, כי ט' באב הוא של כולנו!"

הפרופסור אריה רטנר, נשיא המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר-שבע ויו"ר כנס שדרות לחברה וחינוך הוסיף: "באירועי 'הלילה לא לומדים תורה' קוננו על מה שאנו במו ידינו מחוללים באי כיבוד האחר, השונה מאיתנו, בעל הצרכים המיוחדים ובעל הדעות וצבע העור השונה. הפדגוגיה של מגוון, צדק והכלה שבה אנו דוגלים במכללת קיי היא עבור כולנו ואם לא נמשיך לקיימה נקונן כולנו כאן גם בשנים הבאות".

בלומברג

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.26.20_799d3f45

ראשון לציון: מי ראה את נדז׳דה?

תפריט נגישות