n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "המוח לא מסוגל להאמין": 650 גופות הנרצחים הגיעו לבית העלמין בראשון לציון

"המוח לא מסוגל להאמין": 650 גופות הנרצחים הגיעו לבית העלמין בראשון לציון

נפטר
בית העלמין גני אסתר

בעלמין בראשון לציון – שנבחר לקבל ולמיין את גופות האזרחים שנרצחו בטבח – הוקם חמ"ל של חיילים, קברנים וכוח עבודה רב יחד עם בנייה של מחולות קירור. מנכ"ל חברה קדישא: "אני ישן אולי 3 שעות בלילה, המראות הקשים לא עוזבים אותי"

בבית העלמין בראשון לציון מתקשים להתאושש מהמראות הקשים ומהזוועה: 650 גופות הנרצחים האזרחיים בטבח האכזרי בשבת השחורה, הובלו לצורך מיון וטיפול לפני הקבורה. בבית העלמין בגני אסתר נשמרות הגופות בקירור ועוברות טהרה על מנת שניתן יהיה להביאן לקבורה.

650 נפטרים זה המספר המפלצתי של הנרצחים שהובאו בשבועיים וחצי האחרונים אל בית העלמין גני אסתר שנבחר ע"י המדינה שלא היתה ערוכה ומוכנה לתרחיש נורא שכזה וצוות הדומה למלאכים שמטפל 24/7 בקבורת המתים בכבוד ובזהירות. כבר בשער 1 שבכניסה לבית העלמין, המראות לא נתפסים, מכוניות של זק"א, נכנסות ויוצאות, פורקות גופות וממשיכות האלה לנרצחים הבאים.

בבית העלמין עצמו הוצבו קונטיינרים רבים וענקים, עם מקררים כדי לאכסן את גופות הנרצחים העטופים בשקיות של זק"א. כל אחת מהגופות עוברת טיפול ברגישות ובכבוד.

תמונה של WhatsApp‏ 2023-10-23 בשעה 17.07.51_eed4aaf4.jpgנ
חדרי הקירור שהוקמו במיוחד לקבלת הנפטרים

מי שאחראי על כל האופרציה והמלאכה הקשה, הוא ניסים אלקסלסי מנכ"ל חברה קדישא בראשון לציון שקיבל על עצמו את המשימה. "זה זמן קשה לכל עם ישראל", אומר אלקסלסי ל"גל גפן ראשון לציון". "עד כה קיבלנו מאות של נפטרים עם גופות במראות שלא נראו מתקופת השואה. כאשר קיבלתי על עצמי את המשימה לרכז כאן את כל הגופות לא תיארתי לעצמי מה גודל הזוועה, זה פשוט לא נתפס, לילות שלמים פעלנו בקבורה תחת טילים, טיהרנו מתים שהגיעו במצבים נוראים שהיו צריכים לעשות מלאכה אדירה כדי לסדר את הגופות שיראו אנושים, אם ישנתי שלוש שעות בלילה אמרתי תודה, אבל כולם כאן מאמינים שזו השליחות שלנו ועשינו הכל באמונה ואהבה בשיתוף המשרד לשירותי דת והמנכ"ל יהודה אבידן".

"תהליך טהרת הגופות היה תהליך המסובך ביותר", מספר משה ליפשיץ בן ה-47, קברן ועורך טהרה בבית העלמין שבגני אסתר. ליפשיץ עובד כבר 22 שנה בבתי עלמין, אבל מעולם לא נתקל בזוועה בממדים שכאלה. "חשבתי שאני מתמוטט אחרי שבועיים של עבודה, בקושי ישנו בלילות אולי לשלוש שעות, עברנו מחזות מאוד קשים, לא היה נפטר אחד שהשארנו בשקית, היתה עבודה מאוד קשה, היו גופות עם רימות, גופות מבותרים, חתוכים שבמאה השנה האחרונות לא ראו מראות כאלה"

לפשיץ הוא אחד מתוך עובדים רבים שטיפלו בעשרות גופות ביום כמעט 24 שעות ביממה. "במקרים של נפטר נמצאים בחדר הטהרה 4 אנשים בו זמנית, אולם בטיפול בגופות הנרצחים היו כשמונה אנשי צוות לפחות בגלל מצב הגופות הקשה שהקשתה את על תהליך הטהרה".

איך הולכים לישון עם המראות האלה?
"אני חדור במצווה שעשיתי והאנשים האלה שעשיתי להם חסד של אמת שיבואו לקבורה בצורה מכובדת הם ימליצו עלי לפני אלוקים. אני הולך לישון עם הנפטרים וקם איתם, כשאדם חדור אמונה הוא מרגיש שאלוקים יגמול לו על מה  שעושה, קיבלתי כוחות עיליים שאני לא יודע מאיפה, ושנזכה לקדש שם שמים".

נפטר 2
תיעוד וכתיבת הנפטרים בחמ"ל שהוקם

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. כל הכבוד
    צדיקים של ממש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות