n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: משלחת תוכנית 248 חזרה מארה"ב

רחובות: משלחת תוכנית 248 חזרה מארה"ב

תוכנית 248 למנהיגות יהודית קהילתית פועלת במסגרת שותפות ביחד של עיריית רחובות והסוכנות היהודית עם הקהילה היהודית במיניאפוליס.
בתיה בן ארי וכלנית אהרוני גירשטל, פעילות חברתיות מרחובות, השתתפו במשלחת לארה"ב.

תוכנית 248
בן ארי (שניה מימין) וגירשטל (שלישית משמאל) בארה"ב. צילום: באדיבות דוברות עיריית רחובות

בתיה בן ארי וכלנית אהרוני גירשטל, פעילות חברתיות מרחובות, השתתפו במשלחת לארה"ב במסגרת תוכנית 248 למנהיגות יהודית קהילתית
התוכנית פועלת במסגרת שותפות ביחד של עיריית רחובות והסוכנות היהודית עם הקהילה היהודית במיניאפוליס *

תוכנית 248 של שותפות "ביחד" בסוכנות היהודית היא רשת של יזמים חברתיים יהודיים מרחבי העולם להעצמת מנהיגות קהילתית. במסגרת התכנית השנתית מפתחים יוזמה קהילתית שיש לה פוטנציאל להיות "הדבר החם הבא". יש סדנאות מכוונות ומפגשים מקומיים בנושא עמיות יהודית ועשייה קהילתית. השתתפות בתוכנית 248 היא אחת ממגוון הפרוייקטים של שותפות רחובות מינאפוליס בעיר רחובות.
התוכנית כוללת מפגש בארץ עם כל המשתתפים מישראל, קנדה וארה"ב וגם נסיעה למיניאפוליס כדי להכיר את קהילת השותפות של רחובות במיניאפוליס.
נציגות התוכנית מטעם רחובות השנה היו בתיה בן ארי וכלנית אהרוני גירשטל.
בתיה וכלנית שתיהן פעילות בפרויקטים קהילתיים ברחובות. בתיה יוזמת ומלווה פרויקט יצירת שביל מפקקים בבית הספר בן צבי בשיתוף הנהלת בית הספר וכלנית פעילה ברשת קהילות רחובות במסגרת קורס מארגני קהילה בשכונת היקב.

המשתתפים במסגרת התוכנית ממיניאפוליס הגיעו לארץ לשבוע בישראל יחד עם המשתתפים מרחובות סיירו ברחובות, ונסעו לנגב עם שאר המשתתפים בתכנית מאילת, טורונטו, רמת נגב וקולורדו. בסוף התכנית ביקרו המשתתפים של רחובות בקהילת השותפות במיניאפוליס. לפני מספר ימים הן חזרו מהביקור במיניאפוליס במסגרת השתתפותן בתוכנית.
במיניאפוליס הן פגשו את החברים מהתוכנית, ממקומות אחרים בעולם, כל אחד עם סיפור מיוחד מרגש ומעצים, שם הם התארחו בבית של חברת ועדת ההיגוי של השותפות. הן ביקרו בבתי כנסת מזרמים שונים ולמדו על חיי היהודים בקהילה, על הקשיים והחוזקות שלהם כקהילה יהודית קטנה בין זרים.
הם סיירו ונפגשו עם השליחה וסטודנטים יהודים במרכז הילל באוניברסיטת מינסוטה, המהווה בית עבור הסטודנטים היהודים שם, מרכז קהילתי, חברתי ודתי, מעניק עזרה וחיי קהילה תוססים.
הם ביקרו בבניין הפדרציה היהודית, שמעו על ההיסטוריה של מיניאפוליס ולמדו על התפקידים הרבים של הפדרציה בתמיכה בכל הארגונים היהודים בעיר.
משם הם טסו לדנוור לפגוש את חברי משלחת שותפות רמת הנגב ודנוור קולרדו, שם הם בילו בהרי הרוקי המושלגים ובמסלול אתגרי בהרים.
בתיה בן ארי: " כמה מרגש לגלות את הרצון לקום בכל יום לבחור להיות יהודי. הבנו שהקשר של יהודי התפוצות לישראל חשוב להם מאוד, ועושים הרבה כדי לחזק את הקשר. הפרוייקט מאוד מיוחד פותח לבבות וקהילות, יוצר קשרים חזקים תרבותיים ובין אישיים. זכינו להיות חלק מהתוכנית!"
הוסיפה אהרוני גירשטל ” איזה כיף שהכרתי עוד חלק מהמשפחה שלי, שהרי כולנו משפחה אחת גדולה. אמרה המארחת שלנו ג'ודי ממיניאפוליס, וזה מאוד ריגש אותי. התוכנית 248 והקשר החזק שנוצר עם החברים החדשים שלנו ממיניאפוליס עזר לי להבין כמה חיי היהודים שם ופה יכולים להיות שזורים זה בזה אם רק נבחר, ואני בהחלט בוחרת בכך."

ראש העיר, רחמים מלול: "השותפות שלנו עם הקהילה היהודית במיניאפוליס מביאה לתושבי העיר מגוון של פרוייקטים שתורמים לחינוך ולקהילה, ומחזקים את הקשר שלנו עם אחינו בתפוצות. אני מזמין את תושבי העיר לקחת חלק בתוכניות השונות"

ממלא מקום ראש העיר, זהר בלום: "אנחנו מעודדים את הקשר עם יהדות התפוצות באמצעות תוכניות מרתקות ויוצאות דופן, שפותחות צוהר לעולם עבור תושבי רחובות. קשרים בין בני נוער, סטודנטים, מורים ופעילים מארה"ב ומכאן מתקיימים כל העת- והפרוייקטים פתוחים לכולם. נשמח שתושבים נוספים ייקחו חלק בפעילויות אלו"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה מתוך הרשת

פעילי מחאה הניחו ״שי״ מול ביתה של עידית סילמן. סילמן : ״אני מרחמת עליהם״.

תפריט נגישות