n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: מרכז העיר עובר תכנון מחדש

רחובות: מרכז העיר עובר תכנון מחדש

הרשות להתחדשות עירונית ועיריית רחובות- מינהל הנדסה שכרו את שירותיו של צוות מתכננים בכיר מהטובים בישראל לתכנון המתחם מחדש

רחוב הרצל
רחוב הרצל. צילום: שחר טל

ועדת השרים לענייני פנים ("קבינט הדיור") החליטה להכריז על מרכז העיר- רחוב הרצל כמתחם מועדף לדיור.

משמעות ההכרזה היא כי הממשלה מבקשת לתעדף את התכנון בתחום זה, לטובת התחדשות מרכז העיר. כל זאת בקרבה לתחנת המטרו המתוכננת בסמוך לפארק המייסדים.

ישום החלטת הממשלה מתבצע בפועל בימים אלה על ידי הרשות להתחדשות עירונית, הפועלת בשיתוף פעולה עם עירית רחובות- מינהל ההנדסה. הרשות שכרה את שירותיו של צוות מתכננים בכיר מהטובים בישראל לתכנון המתחם – משרד אדריכלים "אלונים + גורביץ מתכננים ובוני ערים".

במתחם הקיים היום, יש כ- 165 יחידות דיור ובתי עסק שונים. עם יישום החלטת הממשלה המתחם ישנה את פניו, ותתאפשר בניה של יחידות דיור רבות יותר יחד עם בתי עסק רבים יותר בעירוב שימושים, ובאסתטיקה המותאמת לרוח התקופה. 
המתחם יתוכנן בהתאמה למדיניות הארצית והעירונית של עירוב שימושים, בסביבת תחנות מטרו ומרכז העיר. המטרה היא לאפשר את התחדשותו וחיזוקו של רחוב הרצל כרחוב שוקק חיים , תוך שמירה על פעילותו המסחרית ומאפייניו הייחודים.

התוכנית צפויה לכלול תכנון מרחבים ציבוריים ירוקים ו/או בנויים לרווחת הציבור, תוך שימת דגש על פתרונות תחבורה מתקדמים ומוטי תחבורה ציבורית ושדרוג תשתיות.

לאחר שצוות המתכננים יסיים את שלב איסוף החומרים וגיבוש ההמלצות, יערך תהליך של שיתוף הציבור להצגת עקרונות התכנון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה מתוך הרשת

פעילי מחאה הניחו ״שי״ מול ביתה של עידית סילמן. סילמן : ״אני מרחמת עליהם״.

תפריט נגישות