n
דף הבית / בריאות / בראשון לציון נערכים לטיפול בפוסט טראומה

בראשון לציון נערכים לטיפול בפוסט טראומה

אגף השיקום של משרד הביטחון בשיתוף מכון פוירשטיין פתח מרכז לסיוע לנפגעי פוסט טראומה בראשון לציון. במקום טופלו כבר חיילים מחרבות ברזל. "חשוב לטפל גם בנפש"

2w332q

מראות קשים, חברים שאיבדו וזכרונות שקשה לעבד. מכון פוירשטיין בשיתוף אגף השיקום במשרד הביטחון, הביטוח הלאומי ומשרד העבודה והרווחה פתחו לאחרונה מרכז לשיקום קוגנטיבי וסיוע בפוסט טראומה לנפגעים, בראשון לציון. למקום יגיעו ולאחר הכוונה של הביטוח הלאומי ומשרד הביטחון חיילים ואזרחים שנפגעו רגשית במהלך מלחמת חרבות ברזל או שקיבלו פגיעה בראש והם נפגעו קוגנטיבית. המקום ינוהל על ידי מכון פוירשטיין הירושלמי שעוסק בנושא כבר שנים ארוכות.

"אנחנו חודשים ספורים אחרי הטבח הקשה בשמחת תורה ורק עכשיו אנשים מצליחים לעבד את מה שקרה, המראות הללו ירדפו אותנו שנים ארוכות וצריך לטפל באירועים כדי שלא ניפגע בנפש שלנו" אומר הרב ד"ר רפי פוירשטיין נשיא המכון.

הרב ד"ר פוירשטיין מדגיש כי המרכז שמיועד לכל הנפגעים איננו עוסק ברפואה קונבנציונאלית "אנחנו לא רופאים של הגוף, אנחנו רופאים של הנפש, ופוסט טראומה יכולה להתפוצץ אצל כל אחד בצורה אחרת, רוב החיילים יעברו את זה בשלום אבל יהיו גם חיילים שיצטרכו להתמודד עם האירועים שהם נתקלו בהם, חלקם יאבדו את הזיכרון, חלקם יביעו רגשות בצורה אינטנסיבית יותר מהרגיל. כאן אנחנו נכנסים לתמונה, אנחנו, דרך שיטה שפותחה במכון על ידי פרופ' ראובן פוירשטיין חתן פרס ישראל מסייעים לאותם אנשים, הטיפולים כמובן בחינם והם ניתנים דרך אגף השיקום במשרד הביטחון או הביטוח הלאומי"

המכון כאמור פתח את המרכז החדש בראשון לציון ויופנו אליו נפגעים מכל אזור ושפלה והמרכז, כולל מהערים רמלה, לוד, נס ציונה, רחובות, קרין עקרון, חולון, בת ים, אשדוד, ראשון לציון והסביבה.

"אל תתביישו לטפל בנפש, הזנחה של טיפול בפוסט טראומה עלולה להוביל למשברים משפחתיים, לדיכאונות, לירידה תפקודית, לסיחרור בעבודה ולחיים קשים מאוד, יש איך לטפל"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

5

מהיום: דרכון ותעודת זהות מחדשים מהבית!

תפריט נגישות