n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / הבשורה על פי שגיא הלל

הבשורה על פי שגיא הלל

במשך למעלה מ-20 שנים, פיתח שגיא הלל את השיטה שלו לטיפול בשיקום הגוף.

שגיא הילל בטיפול למען חיילים צילום יהודית סטרובולסקי

כוסות רוח היא שיטת טיפול גופנית בכוסות ואקום, שהייתה נפוצה באירופה, אסיה, אפריקה ובחלקים נוספים בעולם וכיום משמשת ברפואה הסינית וברפואה האלטרנטיבית. עקרונות שיטת הריפוי הם חידוש הזרמת הדם לאזורים השונים בגוף שיש בהם חסימות ודלקות, באמצעות כוסות רוח וכך לאפשר לדם ולכוחות הריפוי שבו לעבוד ולהחלים. כוסות הרוח הוא טיפול מוכר ועתיק שפרץ אל המערב בעיקר סביב תחרויות ספורט ואולימפיאדות עתיקות, שם תועדו ספורטאים עולים למגרש עם סימנים אדומים על גופם. בעקבות הספורטאים אנשים החלו להתקרב לנושא, ברחבי העולם.

הרמב"ם שחי במאה ה-12 והיה רופאו האישי של מלך מצריים כתב בספרו: "הכאב הראומטי המתחדש מרוח יירפא באופן מיוחד שכמעט ואין רפואה טובה לו מזה. בכוסות רוח, שיתלה על מקום הכאב ואתה תחשוב בזה כמין הרפואה שהיא כמין כשפים..״

וזה מה שאולי הביא אותי לקליניקה של שגיא הלל בעלי חברת בודי ריסטארטBODY RESTART   לשיקום הגוף, לה שלושה סניפים בגדרה , רמת גן ואשקלון. שגיא בחור נמרץ וחייכני, הכניס אותי לקליניקה והציג בפניי את מה שיכלול הטיפול אותו אני עומד לחוות בשל כאבי גב, לאחר תשאול מקיף. 

הלל פיתח שיטת טיפול ייחודית הכוללת אבחון ממוקד וטיפול מותאם אישית, תוך שימוש במספר טכניקות ומכשור מתקדם. הטיפול פותר בעיות אקוטיות וכאבים כרוניים. לאחר תשאול מקיף על אופי הבעיה מתחיל הטיפול בעזרת טכניקות של טווינא, מגלים את נקודות הכאב בהן מצטברת הדלקת ומאתרים את נקודת המקור, ממנה מתחילה הבעיה. במהלך הטיפול נעזרים באקופונטורה ובכוסות רוח על מנת לגרום לזרימת דם מוגברת שתפרק את הדלקת, הקזות דם לניקוי רעלים ודלקות בצורה אולטימטיבית וזאת באמצעות דקירות קלילות עם מחט דקה מאוד. לטיפול מתווסף גם טנס חשמלי, מתח מאוד נמוך אשר מחזיר שרירים תפוסים לתפקוד אופטימלי.

לעיתים מתווספים גם מוקסות לחיזוק ואיחוי גידים ומפרקים וכן מניפולציות לכוונון עדין של חוליות ומפרקים. לרוב, הטיפול נמשך כחצי שעה.בסיום התשאול הראשוני עליתי על מיטת הטיפולים, לאחר זיהוי נקודות הכאב ע"י עיסוי (טווינא) הונחו על גבי כוסות רוח בכמה סבבים ליצירת ואקום. אליהן הצטרפו הקזות דם- דקירות מהירות בדומה לדיקור.

בעודי שוכב על בטני ועל גבי מונחות כוסות הרוח סיפר לי שגיא  כי הוא פיתח  את השיטה במשך יותר מ-20 שנים. הוא למד בסין ובישראל והתמחה במהלך לימודיו ועבודתו בדיקור סיני, טווינא, כוסות רוח, אלקטרו-אקופונטורה ועוד. 

מקרים בהם היה צריך לשחרר מטופל, לאחר שלא הצליח לסייע לו, גרמו לו לחקור ולחפש שיטה שתספק תוצאות מצוינות פעם אחר פעם ״עכשיו לא אצטרך לשחרר מטופלים עם כאב, אלא אטפל בהם עד אשר יצאו אנשים חדשים", זו הייתה המנטרה שהקפיד לשנן לעצמו.

עוד מספר שגיא הלל שהוא מצא במהלך המחקר המקיף את המכנה המשותף לרוב הכאבים בגוף, בין אם מדובר בחבלה פיזית כתוצאה ממכה, תנועה שגויה שגורמת לקריעת סיבי שריר  או בין אם הסיבה לכאב היא חדירת פתוגן כמו חיידק או וירוס. הגוף מגיב בהזרמת דם למקום הפגוע, בכדי להגביר את אספקת החמצן ואת קצב חילוף החומרים כדי לאפשר למערכת החיסונית למנוע את התפתחות הזיהומים. דלקת שנמשכת זמן רב תגרום לכאבים במקומות שונים בגוף ועל כן חשוב מאוד שלא להזניח אותה.

שגיא  גורס שהשיטה יעילה בין היתר לכאבי גב וצוואר, בעיות שכיחות בארץ, לבלט דיסק או פריצת דיסק, לכאבי מפרקים וסחוסים ולדורבן בכף הרגל.השיטה מתאימה מאוד גם לספורטאים הסובלים תמיד מפציעות ספורט, מתיחת גידים או שרירים ונזקקים לטיפולים ולתחזוקה גופנית שוטפת ומתמשכת.

בקליניקה של שגיא פגשתי כמה מהמטופלות ,נ.ב. מספרת שסבלה תקופה ארוכה מכתף קפואה, "הגעתי לשגיא ולאחר מספר טיפולים באמצעות כוסות רוח והקזות דם זכיתי בכתף שלי בחזרה , הטיפול כאב אך השיג את מטרתו. חזרתי לפעילות גופנית ושקלתי אפילו לחזור ולשחק כדור רשת". נ.ר. ספרה שסבלה ממיגרנות לפחות פעמיים בשבוע עוד משחר ילדותה," התחלתי את שיטת שגיא הלל והמיגרנות נעלמו כלא היו". השיטה מעניקה מזור גם לסובלים ממיגרנות, קשיי נשימה, דלקות קיבה ומעיים, קנדידה וקרוהן, פיברומיאלגיה, גאוט וכן מחזקת את מערכת המין והרבייה ומקלה על כאבי מחזור.

בחודשיים האחרונים עסוקים שגיא הלל וצוותו בסיוע לחיילי צה"ל, הם יוצאים בכל שבוע, בצוות איתן ומתוחזק לשטח ולבסיסים שונים, על מנת להעניק טיפולים לחיילים, כל יחידה שמבקשת לעצמה אחזקה פיסית, הצוות נרתם, ללא עלות לטובתם, רק במטרה להקל ולסייע. בכל פעם הם יוצאים מאחד מסניפי החברה מרמת גן, גדרה או אשקלון אל עבר היחידות ומנסים למלא את כל הבקשות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות