n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / עיריית רחובות מנעה הצעה של קארין ברגינסקי להקמת ועדת פיקוח על מזון בבתי הספר וזו התוצאה

עיריית רחובות מנעה הצעה של קארין ברגינסקי להקמת ועדת פיקוח על מזון בבתי הספר וזו התוצאה

מאז פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, סוערת הרשת וסוערות קבוצות ההורים בעקבות מה שנראה כמחדל חמור של עיריית רחובות בכל הקשור לנושא ההזנה בצהרוני בתי הספר, עליו היא אמונה. בימים האחרונים אף מופץ טופס מקוון אשר קורא להורים להצטרף לבקשה לקבל את כספם בחזרה עד להחלפת ספק המזון.

מתן דיל צילום פרטי
מתן דיל- צילום: פרטי

נושא ההזנה בצהרונים עולה לכותרות מפעם לפעם בשל חשיבותו הרבה – מדובר בארוחה החשובה ביותר ביום עבור הילדים, והאוכל צריך להיות נקי, טרי, והכי חשוב – מותאם לילדים. ילד שחוזר רעב הביתה, אינו מקבל את החלבון הנדרש, גדילתו נפגעת, וכן התפקוד היומי שלו.

בשנת 2011 היתה זו חברת המועצה קארין ברגינסקי, מספר 2 ברשימת "רחובותי" בראשות מתן דיל, אשר הובילה את מהפכת ההזנה בגני הילדים, ובעקבות ההצלחה המודל הועתק גם לבתי הספר בשנת 2014. מהפכת ההזנה הביאה לקידום הנושא והפיכתו מתחום שולי למשמעותי, חידדה את הצורך בשיתוף ההורים בתהליך הכולל סיור במפעלים, טעימות ובקרת איכות, כללה הדרכות מסודרות של דיאטנית למובילי הצהרון ומדריכיו, וכן נערכו ביקורות וביקורות פתע וטעימות בכל רחבי העיר. מודל זה שמר על עצמו תחת פיקוחה של ברגינסקי, כאחראית על נושא ההזנה בכל העיר מטעם ההנהגה העירונית, עד לכניסתה למועצת העיר בשנת 2018.

לטענת ברגינסקי, החל משנת 2018 החלו להיערם תלונות התושבים שמצאו בה כתובת, על איכות המזון בצהרוני בתי הספר ועל כך שהאוכל אינו מותאם לילדים, ולכן בחודש מאי 2019, הגישה הצעה לסדר שתכליתה להקים וועדה לפיקוח נושא ההזנה. חרף הצורך שהורגש כבר אז בשטח, העירייה נמנעה מלאמץ את הצעתה ודחתה אותה בטענה שאין צורך בוועדה שכזאת.
מאחר והתלונות הוסיפו להיערם, והדיווחים על ילדים שחוזרים רעבים מבית הספר לא פסקו, הצטרפה ברגינסקי, בשנת 2022, מתוקף תפקידה כחברת מועצה, לסיור שנערך במפעל הטעימות של ספק המזון. לאור ניסיונה עתיר השנים, התריעה כבר בסיור כי האוכל אינו מותאם לילדים, אינו עומד בסטנדרטים המצופים וכי הילדים צפויים לחזור רעבים הביתה. מהחברה העירונית אשר מפעילה את הצהרונים עבור העירייה נמסר כי מבחינה משפטית הם כפופים לחוזה ואין באפשרותם להתנתק מהספק. בהמשך הדירו את ברגינסקי מפגישות בנושא התזונה וכך הגענו לפתיחת שנת תשפ"ד עם אותו ספק המזון אותו הבטיחו להחליף, ועם ילדים, שבצער רב, חוזרים הביתה רעבים.

ברגינסקי: "בשנה האחרונה, עם כניסתו של בן הזקונים הפרטי שלי לכיתה א', נחשפתי באופן אישי, כאמא, למצב שהכרתי דרך תלונות התושבים. לצערי גם בני חוזר רעב מהצהרון ואני נדרשת לפתרונות שיספקו לו את ההזנה הראויה בשעה חמש אחר הצהריים. טוב היתה עושה העירייה אם היתה מוצאת לנכון להשקיע את המשאבים הנדרשים כדי למצוא פתרון למצב. עם כל הקשיים שקיימים ברמה המשפטית, יש להחליף את ספק המזון לאלתר, ואני מפצירה בעיריית רחובות להיענות להצעתי ולהקים ועדת פיקוח לנושא ההזנה בצהרוני בתי הספר כדי שאף ילד לא יחזור הביתה רעב".

קארין ברגינסקי צילום פרטי

קארין ברגינסקי. צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות