n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: השבוע ימלאו 30 שנה לפטירתו של מרדכי גרוסמן ז"ל, ממקימי ומראשוני יזמי פיתוח העיר רחובות

רחובות: השבוע ימלאו 30 שנה לפטירתו של מרדכי גרוסמן ז"ל, ממקימי ומראשוני יזמי פיתוח העיר רחובות

ביום 26.10.2022 יצוין יום השנה ה-30 לפטירתו של מרדכי גרוסמן ז"ל. גרוסמן ז"ל היה איש חזון וחלוץ ציוני, חבר ארגון ההגנה, אשר הגה ויזם, בשנת 1972, את הקמת שכונת קריית ההגנה בדרום מזרח העיר רחובות, על אדמותיו.

WhatsApp Image 2022-10-23 at 11.06.37
תמונות: עו"ד ברק נבות (נכדו)
901
תמונות: עו"ד ברק נבות (נכדו)

מרדכי גרוסמן ז"ל נולד בשנת 1913 ברומניה ועלה לארץ ישראל בשנת 1939 מטעמים ציוניים. לארץ ישראל הוא הגיע עם רעייתו עדינה ז"ל (לבית פישר) ישירות למושבה רחובות, בה בחרו להקים את משפחתם. לזוג נולדו שני ילדים, מנחם גרוסמן ז"ל ורות (גרוסמן) נבות ז"ל. נכדיהם ונינותיהן של מרדכי ועדינה ז"ל מתגוררים עד היום ברחובות (משפחת נבות).

 

גרוסמן ז"ל אשר ניחן בכישורים עסקיים והיה ידוע בקסם אישי רב, היה אהוד על חבריו ויחד עם רעייתו המנוחה עדינה ז"ל נהגו לארח בביתם את תושבי העיר. עדינה ז"ל אף התנדבה שנים רבות בעמותת "יעל" והרבתה במתן סיוע ועזרה למשפחות בעיר.

 

אחת היוזמות הגדולות ביותר בחייו של גרוסמן ז"ל הייתה הקמת שכונת קריית ההגנה, שתוכננה באזור מרוחק ממרכז המושבה דאז ויועדה לזוגות צעירים חילוניים ודתיים כאחד בתחילת דרכם.

 

קריית ההגנה הוקמה, כאמור בשנת 1972, כיהלום מיוחד בנוף הפרדסים, ולימים נהייתה מוקד לאירועים חגיגיים בחגי ישראל, ובאירועים קהילתיים. בראשית שנות ה-90 חל מפנה באזור הדרום-מזרחי של רחובות ואוכלוסיות צעירות החלו לאייש את השכונות החדשות, מסביב לשכונת קריית ההגנה, דבר אשר נתן תנופת בניה ופריחה לאזור כולו וניתן לייחס רבות להתפתחות העיר לחזונו של גרוסמן, שכן ראה בעיר רחובות כעיר מרכזית שעתידה להתפתח ולהיות מוקד למשפחות הרוצות לגדל ילדיהן בעיר החקלאית והתעשייתית, שלימים אכן נהייתה לעיר המדע לצד אזורי תעשיית הי טק פורצת דרך, חדשנית ומגוונת שעיניי העולם נשואות אליה.

 

לאחר פטירתו של גרוסמן ז"ל, לבקשת בתו רות ז"ל ובתמיכת עירית רחובות, נקרא במרכזה של שכונת קריית ההגנה גן שעשועים על שמו של מרדכי גרוסמן ז"ל.

 

בנוסף, יש עמוד בפייסבוק שהוקם על ידי ילדי השכונה אשר מתגעגעים לתקופה שהשכונה הייתה כחממה תרבותית, מטופחת ותוססת עבור תושביה, אשר מקפידים לבקר עם ילדיהם ונכדיהם בגן השעשועים ולהיזכר בימים בהם ריח הפרדסים עלה באפם לאחר הגשם ובמשחקי הילדים ב"משחקים של פעם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

145cb39a-43c6-410e-9771-586c8e3c00da

רחובות: הציבור מוזמן לאירועים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה

תפריט נגישות