n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / מחויב לשינוי: מתן דיל מציג את תכניתו לקידום ושילוב קהילת יוצאי אתיופיה

מחויב לשינוי: מתן דיל מציג את תכניתו לקידום ושילוב קהילת יוצאי אתיופיה

המועמד לראשות העיר, עו"ד מתן דיל, סייר יחד עם חבר המועצה דני מרשה, מס' 3 ברשימת "רחובותי", ועם האקטיביסט החברתי קִבְרִט גטנט, בשכונת קרית משה, אשר עוברת בשנים האחרונות תהליך "פינוי בינוי". תושבי השכונה סובלים מהמצב הזמני וההזנחה המתלווה אליו, ניזונים בעיקר משמועות ולא מקבלים פתרונות שיאפשרו לעבור את התקופה בצורה מיטבית. דיל ומרשה מציגים את תכניתם, שבמרכזה שקיפות ושיתוף ציבור, ומטרתה לשנות את המציאות הקיימת עבור הקהילה הרחובותית הוותיקה של יוצאי העדה האתיופית.

WhatsApp Image 2023-10-01 at 14.04.17

כמיטב מסורת החג, רחובות התקשטה בסוכות רבות, והמקפידים במצוות לנים בהן לזכר המבנים הזמניים שישבו בהם בני ישראל שיצאו ממצרים. אך יש מי שבתיהם נמצאים במצב זמני כבר תקופה ארוכה – תושבי שכונת קרית משה, אשר ניצבת בפני תהליך ארוך של פינוי בינוי, שכפי הנראה מתקדם באופן איטי במיוחד – הם אינם מעודכנים במתרחש, חיים בחוסר וודאות ומשוועים לקשר וליווי של העירייה.

באחד מסיוריו של מתן בשכונה, התלוו אליו חבר המועצה דני מרשה והאקטיביסט החברתי קִבְרִט גטנט, ובחנו יחד באופן בלתי אמצעי את מצב התשתיות הרעועות בשכונה.

תכניתו של דיל, אשר נכתבה יחד עם מרשה, מתייחסת בראש ובראשונה לנושא הפינוי בינוי. דיל מתחייב כי העירייה בראשותו תפעל בשקיפות מלאה מול התושבים, וכן לליווי אישי ופרטני של כל משפחה, סיוע והנגשת המידע, השקעה וטיפול במפגעים ובתשתיות גם תוך כדי הפרויקט.

התכנית המפורטת, נוגעת לתחומי חיים רבים נוספים שמטרידים את בני הקהילה ואינם מטופלים כיום כראוי; טיפול בבני הנוער ע"י חיזוק מרכזי הנוער בכוח אדם ובניית תוכניות מותאמות לתלמידים מתקשים, לצד הנגשת תוכניות לקידום תלמידים מצטיינים, ליווי צעירים בני 18 ומעלה באמצעות תכנית לקראת השירות הצבאי וסיוע בהשתלבות חיילים משוחררים במוסדות אקדמאיים ובשוק התעסוקה.

דיל מתחייב להנגיש לאוכלוסיה המבוגרת את כלל השירותים העירוניים הדרושים, לרבות פעילות יום-יומית במועדונים בשעות הפנאי ושילובם בתעסוקה מתאימה, לוודא שיהיה ייצוג הולם לקהילת יוצאי אתיופיה, בכל עמדת מפתח ציבורית בעיר ובמוסדות העירייה, ויאפשר מעורבות מלאה לנציגי הקהילה בעניין ניהול התקציבים והמשאבים אשר ניתנים ע"י המדינה.

דיל: "אני משתדל לסייר בשכונת קרית משה לא מעט, לפגוש את התושבים, להסתכל להם בעיניים ולהבין את המציאות באופן ישיר וללא מתווכים. לשכונת קרית משה פוטנציאל אדיר להפוך לאיזור שוקק ומתקדם, ולבי נחמץ על התושבים שמלינים על חוסר הוודאות המשווע בכל מה שקשור למקום מגוריהם. לתהליך הפינוי בינוי יש מטרה טובה, אבל הדרך להשגתה עמוסה בקשיים ומוטלת על העירייה החובה לעדכן את התושבים בנעשה, לשתף אותם בהחלטות ולעבוד בצורה שקופה ומכבדת. אני מתחייב להביא את בשורת השקיפות לתושבים ולפעול כדי לשנות את המציאות של קהילת יוצאי אתיופיה ברחובות הלכה למעשה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות