n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / לוד: קבוצת הפועל בני לוד נבחרה כפרויקט גמר לתערוכת צילומים שתוצג בכל רחבי העולם

לוד: קבוצת הפועל בני לוד נבחרה כפרויקט גמר לתערוכת צילומים שתוצג בכל רחבי העולם

דו-הקיום השורר בין כל שחקני הקבוצה, ערבים ויהודים כאחד, האחווה והרעות, המשמשים סמל, דוגמה ומופת לשלום, הביאו את האמנית נועה קלגסבלד לבחור בקבוצת הפועל בני לוד כנושא מייצג למיזם בשם GOAL, אותו היא עומדת להציג בכל רחבי העולם.

נועה קלגסבלד וקבוצת השחקנים של הפועל בני לוד, במהלך שיחה עם האסטרונאוט איתן סטיבה
נועה קלגסבלד וקבוצת השחקנים של הפועל בני לוד, במהלך שיחה עם האסטרונאוט איתן סטיבה. צילום: דוברות לוד

"המיזם האמנותי GOAL מבקש להביא את קבוצת הכדורגל המעורבת של לוד כמיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, ולראותה כמודל חיובי שראוי וכדאי לאמץ אותו", כך לדברי האמנית שיצרה אותו.
לצילום התמונות והקמת התערוכה היו שותפים רבים והוא התחיל לקרום עור וגידים בחודש ינואר השנה, עת יצרה האמנית קשר עם שירן בוקרה ג'רבי, מנהלת אגף תכנון ופרויקטים בעיריית לוד. הרעיון מצא חן בעיניה והיא הפגישה אותה עם ראשי אגף הספורט. בהמשך, הוביל את הקשר יעקב הילל, רכז פרויקטים באגף הספורט.
יו"ר קבוצת הפועל בני לוד, ניקי מיכאלי והמנהל המקצועי של הקבוצה, אופיר רגב, אימצו את הרעיון בחום וחיברו את האמנית עם שחקני הקבוצה ועם המאמן שלומי נגאוקר, שלקחו את הפרויקט ברצינות המתבקשת ושיתפו איתה פעולה באופן מלא, למרות האינטנסיביות של האימונים.
הפרויקט יצא לדרך עם ברכתו של חבר המועצה ומחזיק תיק הספורט אריה לוי. האמנית הודתה גם לראשי הקרן לפיתוח לוד ולשירה מויאל שאף הם תרמו להצלחת הפרויקט.
ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, נרתם למיזם והוציא מכתב תמיכה בו נכתב בין היתר: "נועה יקרה, כראש עיריית לוד, אני שמח לבשר לך כי נשתף פעולה בפרויקט האמנות GOAL. שמחתי להכיר את פועלך ולגלות כי מאחורי האמנית המוכשרת יש גם אשת חזון ומעשה, המאמינה בקבוצת הכדורגל של לוד ובערכים המניעים אותה: השותפות, הלכידות והמגוון התרבותי-לאומי. אני משוכנע, כי בעזרת הפרויקט נוכל לחזק את תדמית העיר לוד כעיר ספורט בינלאומית. חזון הפרויקט משקף את ה'אני מאמין' שלנו. אנו משקיעים משאבים וזמן עבור קידום הספורט, התרבות והאמנות בעיר, ועל כן אנחנו מתרגשים להיות שותפים מלאים לפרויקט. בשמי ובשם עיריית לוד, אנו מוסרים לך איחולי הצלחה, מגבים אותך ונשמח להיענות לכל בקשה הקשורה להצלחת הפרויקט. הצלחתך, הצלחתנו!".
לאחר שבועות ארוכים בהם ליוותה וצילמה את הקבוצה בסיטואציות שונות, יצאה התערוכה לאור, כאשר בדרך היא עוברת שלושה ציוני דרך בולטים: הראשון הוא הצגתה בתחנת החלל הבינלאומית, כחלק ממשימת ״רקיע״. האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה לקח איתו תמונה מהפרויקט למשימתו בחלל. ציון הדרך השני היה הצגת התערוכה בבית הנשיא במסגרת טקס חלוקת אות הכבוד בספורט. ציון הדרך השלישי הוא הצגתה בימים אלו בשתי תערוכות בלונדון: בתערוכת יחיד בגלריית OOF ובתערוכה קבוצתית בגלריית Copeland.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות