n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / לוד: 14 נשים מכל המגזרים והדתות סיימו קורס ניהול משרד

לוד: 14 נשים מכל המגזרים והדתות סיימו קורס ניהול משרד

בשעה טובה הסתיים קורס מעשי של ישומי מחשב וניהול משרד, ראשוני מסוגו של עמותת "מחשבה טובה" בשיתוף עוצמה והאגף לשילוב חברתי בעיריית לוד

תמונה משותפת בלשכת ראש העיר
תמונה משותפת בלשכת ראש העיר. צילום: עיריית לוד

לאחרונה הסתיים קורס ראשוני מסוגו של עמותת "מחשבה טובה" בשיתוף עוצמה והאגף לשילוב חברתי בעיריית לוד, בו השתתפו 14 נשים בגילאי 25 – 50 מכל המגזרים והדתות, שסיימו בהצלחה קורס מעשי של יישומי מחשב וניהול משרד, במטרה להשתלב בעולם התעסוקה בעיר.

הקורס כלל נשים יהודיות, ערביות, חרדיות וחילוניות, עולות וותיקות, שביחד יצרו את המיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, כאשר במשך כחצי שנה הן עברו הכשרה מקיפה ובחינות יסודיות.

שיאו של הקורס היה סיור בסביבות עבודה שונות, על מנת להציג בפניהן, הלכה למעשה, איך מבוצע התפקיד בפועל ומה הוא כולל. הנשים התארחו על ידי מנהלת לשכת ראש העיר, קרנית עטיה, שהבינה את החשיבות לפתוח את הדלת ולשמש להן כמודל ודוגמא אישית, כדי שיעזו לצאת ולעבוד בתחומים הללו.

הנשים סיירו ושמעו את העובדות בלשכות השונות ולמדו על התפקידים, ועל כך שנשים רבות החלו בתפקידים יחסית זוטרים והתקדמו במעלה השלבים, ואף יצאו ללמוד תואר ראשון במהלך העבודה והגיעו רחוק.

הדס בוקע – מנהלת התכנית בעמותת 'מחשבה טובה' בעיר לוד: "הקורס שבנינו היה מאד מעשי ונתן לנשים כלים וידע במטרה להשתלב בשוק העבודה בעתיד. היה לנו מאד חשוב לנו להפגיש בניהן לבין נשים שכבר עושות זאת כיום ולהיווכח בשטח כיצד מה שלמדו הופך למציאות יומיומית. מנהלות הלשכה שהן פגשו בעירייה קיבלו אותן במאור פנים ושמחו לספר על התפקיד ולשמש למעשה כמנטוריות ומודל חיובי עבורן. לסיום, מנהלת האגף לשילוב חברתי, אורלי דהן, ביחד עם ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, חילקו לנשים את תעודות הגמר של הקורס ושוחחו עמן על חשיבות התעסוקה והתפקידים שקיימים בלשכות השונות. אני מבקשת להודות לעוצמה ולעיריית לוד על ההזדמנות שנתנו לבוגרות הקורס לחוות את היום יום של מנהלות הלשכה ולגרום להן לחשוב רחוק".

זינת מוסא (42) משתתפת בקורס תושבת שכונת לוד הצעירה: "לפני שנים רבות למדתי מזכירות רפואית ולא עסקתי בזה. רציתי מאוד לרענן את הידע שלי ולהתקדם ולהתחדש בתחום ניהול המשרד. הקורס תרם לי רבות – עכשיו רכשתי המון ידע, התחלתי לעזור לבני משפחתי בצד המשרדי והאדמיניסטרטיבי בתחום המחשבים. בנוסף, אני מקדמת את ילדיי בתחומי הידע אותם רכשתי. עוזרת לבני שרוצה להתקבל למכללה באמצעות יישומי המחשב ולביתי שלומדת בבית הספר. הקורס תרם מאד לביטחון ולידע שלי. היום אני יודעת שאני בעלת ידע וניסיון לעסוק בתחום המזכירות. אין לחלום שלי גבולות. אני אתחיל כמזכירה ואתקדם ואעלה בדרגות כמה שאפשר, תוך כדי המשך למידה והתפתחות אישית".

הגר ביצי'ה (37), תושבת לוד: "הגעתי לקורס ללא ידע נרחב במחשבים. התחלתי ללמוד במחשבה טובה לעומק את תחום המחשבים והתקדמתי לקורס ניהול משרד. הקורס תרם לי ידע רב ומעמיק וביטחון בשימוש במחשב. זה שיש לי כרגע תעודה גורם לי להאמין בעצמי, שאני יכולה ושאמשיך ללמוד ולהתפתח. הקורס פתח לי את הרצון ללמוד ולפתוח אפיקים חדשים. אני שואפת מבחינה מקצועית למצוא מקום עבודה שטוב לי בו ולעסוק במה שאני אוהבת".

מנהלת האגף לשילוב חברתי בעיריית לוד – אורלי דהן: "מרגש מאוד לראות אתכן עם השאיפה לגדול ולהתמקצע ואנחנו באגף לשילוב חברתי נהיה כאן בשבילכן בסיוע בהשמה בעבודה. גאה בכל אחת ואחת מכן".

ראש העיר לוד – עו"ד יאיר רביבו, שפגש את מסיימות הקורס איחל להן הצלחה בהמשך הדרך והפציר בהן להשתלב בשוק העבודה ואף להגיש מועמדות למכרזי העירייה בשלל האגפים השונים. "משמח לראות נשים חזקות, לומדות ודואגות לעתידן בכוחות עצמן. עלו והצליחו", אמר להן בתום המפגש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות