n
דף הבית / הומור / פסטיבל במזרח ה-8 בלוד יתקיים בחנוכה

פסטיבל במזרח ה-8 בלוד יתקיים בחנוכה

אומניות ואמנים יפרטו על הרגש במגוון רחב של מופעים מוזיקליים של מיטב היוצרים והמבצעים הישראליים. 

העיר לוד מזמינה את המוני בית ישראל להתחבר לשורשים ובסימן תפילה לעתיד בטוח יותר בפסטיבל "במזרח" שיתקיים בפעם השמינית.

כנסיית השכל קרדיט צילום מאיר כהן פטור מתשלום
כנסיית השכל קרדיט צילום מאיר כהן

 

העיר לוד מזמינה את המוני בית ישראל להתחבר לשורשים ובסימן תפילה לעתיד בטוח יותר בפסטיבל "במזרח" שיתקיים בפעם השמינית בחג חנוכה, 11-13/12 במוקדי תרבות מרכזיים בעיר לוד, אומניות ואמנים יפרטו על הרגש במגוון רחב של מופעים מוזיקליים של מיטב היוצרים והמבצעים הישראליים. 

 

בימים לא פשוטים אלו, אפשר למצוא נחמה בצלילים ובמוזיקה שמגיעה מהמקורות ומהשורשים של כולנו. פסטיבל במזרח ה-8 בלוד יתקיים בין התאריכים 11-13 בדצמבר ביוזמת עיריית לוד ובסיוע משרד התרבות והספורט. הפסטיבל יתקיים השנה בסימן של תפילה לעתיד יציב ובטוח יותר וכן בחיזוק כוחות הביטחון של ישראל תוך הצדעה לתושבי העוטף. בפסטיבל ישתתפו עשרות אמנים שיעלו מגוון רחב של מופעים מוסיקליים מרגשים לכל המשפחה, שיחגגו את החיבור לשורשים ובין הדורות ויציעו ליהנות מסגנונות שונים של מוזיקה מנחמת שתחמם את הלב. מחירי הכרטיסים מסובסדים ומחירם יעמוד עד 30 ₪ למופע. המנהל האמנותי של הפסטיבל הוא גיל רון שמע, שעבד בצמוד למנהלת הפסטיבל אורית עופר, מנהלת מחלקת תרבות ואירועים עיריית לוד ועם המפיקה האומנותית פנינה סקס, מנכ"לית ראש חוצות.

מה בפסטיבל? 

מופע הפתיחה לפסטיבל יתקיים ביום שני ה-11.12 החל מהשעה 19:30 בהיכל התרבות לוד, באירוע "שירים מהעוטף" שיהיה בסימן הצדעה לתושבי העוטף עם אומני שדרות, בהובלת חיים אוליאל (סולן להקת שפתיים), יורם חזן (סולן להקת כנסיית השכל), אותם ילוו נגני הרכב אקוסטי ובהנחיית לבנת בן חמו, את המפגש תנחה  לבנת בן חמו שדרנית גלי צה"ל ואושיית תרבות שקידמה את פרויקט "ערספואטיקה". 

ביום שני ה-11.12 יתקיים בשעה 20:00 במוזיאון הפסיפס האירוע "אעירה שחר – משירת הבקשות של יהודי מרוקו" בהשתתפות יגל הרוש ואנסמבל "שיר ידידות" וכן פרופסור מאיר בוזגלו עם פרשנות חדשה לפיוטים עתיקים. 

יום שלישי ה-12.12: בשעה 19:00 בגני אביב יועלה "מחול הפיוט", נטלי דביר ולהקתה טאראב מארחות את להקות הנוער של לוד במופע מחול מזרחי ומודרני  שכולו מחוות אהבה  לפיוט הצפון מרוקאי-  חיבור של  קודש מחול וקהילה.

בשעה 20:30 יתקיים בהיכל התרבות המופע "קול הנשמה", במסגרתו גלית גיאת תעלה יחד עם תזמורת הביג בנד חיפה את שיריה הגדולים של עפרה חזה ז"ל. מופע מחווה לשיריה הגדולים והבלתי נשכחים של עפרה חזה ולהופעתה הכובשת.

באותה שעה יתקיים בבית הקשתות המופע "ניגון הנשמה", במהלכו מארק אליהו יארח את מעין ליניק, למופע דואו חדש שיציג פרשנות מיוחדת, ועיבודים חדשים לקטעים האהובים שלו, וסוחף את המאזינים לתוך מסע ועמוק וייחודי בצלילים.

יום רביעי ה-13.12: בשעה 20:30 יתקיים בגני יער "שיר נוגה במזרח", מופע ייחודי וקסום של לאה שבת ויאיר צברי שמוקדש לשלום החטופים והשבתם. בימים כאלה למוסיקה ולתפילה והפיוט תפקיד של רפוי הקהילה וחיבור ללב אחדותינו. הקהל יוכל לשיר יחד עם שני הקולות הגדולים של כוכבי הנשמה, בלאדות, שירי משוררים ותפילות מעולם הפולקלור, הפיוט והזמר המזרחי, שירים שמעוררים את הנפש ונוסטלגיה של נשמת העם.

במקביל, באותה השעה יתקיים בהיכל התרבות המופע "כולם מנגנים הקול", ערב מרתק של הכוחות המקומיים בלוד עם שילובים ייחודיים בהם הרכבים הקלאסיים של תזמורת כלי הנשיפה וההקשה, התזמורת הסימפונית, האנסמבל האתני בעיר ומקהלוד ימחישו כי כל סוגי המנגינות והלחנים נשמעים כיצירות מופת בידי נגנים בכלים השונים והמגוונים, גם כאשר מנוגנים בכלים שונים מהרגיל לסגנון בו נכתבו במקור. 

 

גלית ו. שאשו, ראש מינהל תרבות ואמנויות, משרד התרבות והספורט: "בימים קשים אלה, העוברים על כולנו בציפיה מתוחה לחזרתם של כלל החטופות והחטופים לארצנו, ישנו משנה תוקף  לקיומם של אירועי תרבות, החוגגים את "הביחד" הישראלי והמהווים חמצן רוחני לנשמה. אף כי כולנו כואבים, רוחנו נשארה איתנה ועל כן, בחירת העיר לוד לקיים את פסטיבל במזרח, שהפך למסורת בשמונה השנים האחרונות, הינה בחירה אמיצה ומבורכת. משרדנו  מברך על קיום הפסטיבל  בעת הזאת במתכונת המתאימה לרחשי הלבבות. הצדעת כבוד לנופלים לצד המחויבות להעלאת המורל, עד כמה שניתן, תעבורנה כחוט השני בפסטיבל ותהדהדנה את מנגינת הקיום שלנו במדינתנו; מנגינה, שאותה אנחנו מוכרחים להמשיך לנגן, על אף ולמרות המכאוב והצער".

חיים אוליאל_קרדיט צילום שני אפרת פטור מתשלום
צילום שני אפרת

אורית עופר, מנהלת אגף תרבות ואירועים, עיריית לוד: "לא מעט לבטים היו לנו האם לקיים ואיך את הפסטיבל הקסום הזה, ובסוף החלטנו לקיים את הפסטיבל השנה בסימן של תפילה לעתיד יציב ובטוח יותר. פסטיבל במזרח נוצר על מנת לתת במה למוסיקה הייחודית מהמזרח- האנדלוסית, המגרבית, היוונית, האתנית, הלדינו ועוד הרבה סגנונות יצירה, אשר ראויים לכל במה בארץ ובעולם, המבטאים כישרון לצד שורשיות. השנה נקיים למרות הכל ובשביל הכל והכלל מתוך תפילה להחזרת החטופים ולשלום חיילנו עם צער והצדעה לגיבורות ולגיבורים שנפלו במלחמה ובקרבות בתקווה שהמוסיקה תמשיך לחבר ולרקום בין השוני ותאחד אותנו לנעימה שלווה ומרתקת, בטוחה ושקטה. תודה גדולה בעיקר להנהגת העיר ולעומד בראשה על האמונה בנו להוביל תרבות ואומנות לאיחוי וריפוי והעלאת המורל, תודה למשרד התרבות על התמיכה והליווי, תודה להוגה ויוצר הפסטיבל הקסום ליאור בניסטי, תודה למנהל האומנותי גיל רון שמע, להפקה פנינה סקס וצוות ראש חוצות, תודה לשותפים היקרים שלי בעיר המתנ"סים, הקהילות, העמותות והקולגות, על השותפות בהגייה, בתכנון, בביצוע ובדרך הטובה. מקווים לראותכם יחד איתנו בתכנית העשירה והמרתקת".

גיל רון שמע, מנהל אומנותי: "זה הרי ידוע שמוסיקה מימיי קדם היא רפואה לנפש. במסורת היהודית מורשת הפיוטים מהווה כעמוד האש של הרוח העברית. המוסיקה מלווה אותנו בכל צמתי החיים: לידה, חתונה וגם בימי צער, מוות ומלחמה. החלטנו שלמרות ואף על פי המאורעות הנוראיים של המלחמה הארורה, אנו נרים התרחשות שהיא תפילת הלב והנשמה לגרש את החושך, ועכשיו יותר מתמיד באנו חושך לגרש ובידינו מוסיקה ויצירה ישראלית, אני מאמין שהצלילים שניתן יהוו תקווה בכולנו, חג שמח".

 

לפרטים נוספים על תכנית הפסטיבל כנסו לפייסבוק פסטיבל במזרח ה-8 בלוד.

המופעים מתקיימים בכפוף ולפי הנחיות פיקוד העורף ובכל מתחמי הפסטיבל יש מרחבים מוגנים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

33 (6)

מופע חגיגי פתח את פסטיבל ימי זמר בחולון

תפריט נגישות