n
דף הבית / בת ים / מומבאי,הודו – לא מה שחשבתם!

מומבאי,הודו – לא מה שחשבתם!

דודי טל מעדיף לבלות ולטייל באירופה, אבל מהרגע שנחת במומבאי הוא גילה את הקסם ההודי: אוכל נהדר, שווקים ענקיים, אנשים אדיבים וקו תעופה חדש שמביא אותך ליעד בתוך... 5 שעות וחצי! וגם: טיפים לסיורים, בתי מלון מומלצים והזווית היהודית

WhatsApp Image 2023-09-28 at 21.51.13

אני מודה, חופשה במומבאי הייתה נראית כמו משהו לא רציונלי. הטיסה הארוכה (מעל 7 שעות), הדוחק, העוני והלכלוך הם לא באמת מה שאני מחפש בחופשות (בדרך כלל באירופה), אבל כשפותחים את הראש מגלים מקומות מופלאים.

במומביי, הודו, מתגוררים כ- 20 מיליון תושבים והעיר מנוהלת ביד רמה. תמצאו כאן צבעוניות עשירה, שווקים ענקיים, אוכל נהדר, אנשים פשוטים שחיים את היום והמון אדיבות.תוסיפו לזה את העובדה ש"אל על" משיקה קו חדש ישיר ומהיר (5 וחצי שעות, 4 פעמים בשבוע), ותקבלו יופי של חופשה עם המון מלונות נהדרים, מסעדות מצוינות והמחיר? מגוחך. בדיוק כמו שכולנו אוהבים.

WhatsApp Image 2023-09-28 at 21.51.13 (2) WhatsApp Image 2023-09-28 at 21.51.15

איפה ישנים?

נתחיל במלונות. מומביי משופעת במלונות נהדרים עם בריכות שחייה, מסעדות, מתחמי ספא וכל פסיליטיס מפנק שתרצו. בדקנו אופציות לינה בתאריכים של ה-29 לספטמבר ועד ה-4 לאוקטובר בהרכב של זוג.

Hotel Sea Princess מלון בדרגה של חמישה כוכבים, 5 לילות בסוף ספטמבר לזוג בחדר זוגי יעלו לכם 2830 שקלים לחדר דלוקס לכל התקופה. במלון חדרים עם טלוויזיה בעלת מסך שטוח, אפשרות לפנסיון מלא, בריכת שחייה, ספא מצויד היטב, חניה ללא תשלום ואינטרנט אלחוטי חינם. החדרים אלגנטיים ושטופי אור שמש. הם כוללים חללי פנים מודרניים, מיני בר ופינת ישיבה עם ספה. חדר הרחצה הצמוד כולל מקלחת  ובחלק מהחדרים תוכלו לבקש ולקבל אמבטיה.

עוד מלון ברמה של חמישה כוכבים הוא מלון ITC Maratha, a Luxury Collection Hotel, . באותם תאריכים תוכלו ללון בו במשך חמש לילות במחיר כולל של 3442 שקלים עבור שהיה בחדר אקזקיוטיב.במלון, שמדורג בציון 8.2 באתר "בוקינג" תוכלו למצוא בריכה חיצונית וטיפולי ספא מפנקים. שמונה מסעדות שונות במתחמי המלון ואם תבחרו בסוויטות תהנו משירותים של משרת אישי, חדרי הרחצה הצמודים כוללים אמבטיה.

המלצה נוספת היא למלון Trident Nariman Point, מלון ברמה של חמישה כוכבים, עם ציון של 8.8 ב"בוקינג". חלק מהחדרים במלון משקיפים על הים הערבי (Arabian Sea) וחלק אחר משקיף לעיר עצמה. המלון כולל מרכז עסקים פעיל 24 שעות ביממה, בריכה חיצונית, חדר כושר וטיפולי ספא מפנקים. אינטרנט אלחוטי בחינם  ובמסעדת המלון תוכלו להנות מארוחת בוקר עשירה וארוחת ערב עשירה לא פחות עם אוכל הודו ולצידו אוכל מערבי יותר. חמישה לילות במלון לזוג יעלה לכם 3740 שקלים והחדר עם נוף לעיר.

WhatsApp Image 2023-09-28 at 21.51.14 (3)

מה עושים בעיר?

בוליווד, עיר הסרטים הגדולה בעולם שמפיקה מדי שנה מעל ל-3000 סרטים, היא חלק מהעיר, תוכלו לעשות בה סיור מודרך, להיכנס לסטים של הצילומים, לראות את הריקודים הצבעוניים ואפילו ללמוד איך עושים את זה על הבמה הגדולה בעולם. הצבעוניות, השפע, השטחים הפתוחים עושים את שלהם ושווה מאוד להגיע הנה בשביל סיור מודרך, לראות איך יוצרים סצנות, ללמוד את תנועות הריקוד ההודיות, לפגוש את השחקנים והניצבים ובעיקר להנות מהצבעוניות הגדולה.

בעיר  מעל ל-10 חופי ים ובכולם אלפי אנשים שבאים לשעות ערב לראות את השקיעות המרהיבות. בחופים תוכלו למצוא גם שווקי אוכל שם תמצאו אוכל הודי כמובן על שלל גווניו וגם קצת אוכל מערבי כמו קלחי תירס על האש, פאני פורי ממולא בירקות והמון קארי. המחירים אגב, מצחיקים למדי ומתחילים משקל אחד (3 פורי).

WhatsApp Image 2023-09-28 at 21.51.15

סיור  הבוקר

בעיר כל כך גדולה חייב להיות מערך שינוע אדיר. סיור בוקר בעיר מתחיל בשעה 5 ועד עד לשעה שמונה בבוקר והוא כולל מעבר בין עובדי תחנת הרכבת שמחכים תבור לארוחת הבוקר שנעשית במיוחד בשבילם, דרך אורזי העיתונים, שוק החלב משם משונע החלב לכל העיר, המכבסה שם עושים את הכביסה של כל העיר, שוק הפרחים שוק הירקות ואפילו שוק העגבניות ושוק הדשן לפרות. הל מתעורר לחיים בדמדומי הבוקר ומסתיים  אחרי שלוש שעות אז פורשים העובדים לנוח עד ליום שלמחרת.

WhatsApp Image 2023-09-28 at 21.51.13 (1)

הזווית היהודית

בית הכנסת אליהו הוא בית כנסת אורתודוקסי הממוקם במרכז העיר מומבאי שבהודו. זהו בית הכנסת הספרדי השני בעיר. בית הכנסת נוסד ב-1884 על ידי יעקב אליאס ששון, בנו של אליהו דוד ששון ונכדו של דוד ששון; האחרון היגר מבגדאד שבעיראק להודו ב-1832 בשל רדיפות והשתקע במומבאי, שנקראה אז בומביי. היום הוא פתוח לביקור בעלות של 12 שקל וליידו תוכלו למצוא מסעדה בשם קניאד" של השף משה שקל הישראלי

ההודים עצמם מקסימים, אדיבים מאוד חייכניים מאוד, נחושים לעזור בכל זמן, אין ברחוב תחושת פחד או תחושה אחרת של כייסות, ובעיני הדבר הכי מדהים זה שמחת החיים שלהם, תמיד מחייכים תמיד נעימים מודים על מה שיש.

WhatsApp Image 2023-09-28 at 21.51.14

מתי לבקר?

מומביי נמצאת בדרום הודו והעונה הנכונה לבקר בה היא מאוקטובר (בחלק מהאזורים ניתן לבקר כבר בספטמבר) עד מרץ, כאשר ככל שמתקרבים יותר למרץ מזג האויר הופך להיות חם יוצר עד בלתי נסבל. בחודשים אפריל עד יוני חם מאוד, ואפשר לומר שחודש  יוני הוא חודש שבו יש את שיא החום. המונסונים מתחילים ביוני-יולי עד אוגוסט-ספטמבר, ובמהלכם נשארים החום והלחות.

WhatsApp Image 2023-09-28 at 21.51.15 (1)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. ריימונד צורדקר

    כול כך נכון אני פחדתי מאוד מהודו בכללי ואני הודי במקור נולדתי בארץ וההורים תמיד אמרו לך תבקר תראה איפה גדלנו ואיך החיים שלנו היו יפים טובים ופשוטים ולא כול כך השתכנעתי טיילתי בעולם ואז יום אחד החלטתי שאני עושה את זה. וזה היה הטיול הכי טוב שלי בחיים חודש הבא בנובמבר אני חוזר שוב. ואז במאי שוב כול פעם לאזורים שונים לפי מזג האוויר והחגים שם שווה ביותר .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. צילום- אלעד שריג

יום המוזאונים הבינלאומי 2024 ברמת גן

תפריט נגישות