n
דף הבית / חוקר פרטי / סיפורו של חוקר: התחלה חדשה

סיפורו של חוקר: התחלה חדשה

בדיעבד, קל להתבונן על זה אחורנית, ולראות מה גדול היה הפער בין מה שחשבת, למה שקרה בפועל. כך קרה גם למני. זה בכלל לא משנה כמה סימנים מקדימים היו, וכמה רמזים היו פזורים בשטח. באותו שלב של חייו הוא לא יכל היה לקבל מידע חדש, אפילו אם היה אמיתי. חוסר היכולת הזאת שלו עלתה במחיר כספי כבד, אך טוב שרק בכך.

notepad-gca137226b_1920
Image by Dorothe from Pixabay

זה החל כשלוש שנים מוקדם יותר. מני עבד בתקפיד בכיר בחברה ציבורית. מני היה טרוד בענייניו, ומעולם לא נהג להתערב בענייני אשתו. אולם עכשיו, כשיצאה לגמלאות, היא היתה פנויה, ומני לא שם לב לשינוי הזה. לשם ההתעסקות, למדה רפואה אלטרנטיבית. השלב הבא, שהיא החלה להיעדר מהבית. לעיתים זה היה לטובת קורס כלשהוא, ולפעמים נסעה לסדנא של סופ"ש. לאחר חצי שנה טסה לסמינר בן שבוע בחו"ל, והכל במסגרת עיסוקיה. למני זה כלל לא הפריע, נהפוך הוא, הוא תמך בה על הרצון ללמוד ולהתפתח.

רק שאז, באותה תקופה, חל גם שינוי ביחסה של אסתר כלפיו. פתאום הם הפסיקו להבין אחד את השניה. היא היתה מאד ביקורתית כלפיו. זה לא הגיע כרעם ביום בהיר, אלא באופן הדרגתי, מטונים חלשים עד לעוצמות משמעותיות. מני, שאף פעם לא אהב להתעמת איתה, נענה לה בהכנעה. הוא לא הצליח להבין מה השתנה פתאום. הוא שמע לפתע משפטים כמו "אנחנו לא משדרים על אותו גל יותר", או "אתה לא מבין את הצרכים שלי". מני היה מקשיב לדבריה, ומהנהן בראשו, אבל בתוכו הוא חשב שמדובר במשבר פרישה. זה כנראה מה שקורה שיוצאים לפנסיה והילדים כבר פרשו כנפיים מהבית. כך לפחות האמין.

כשהחריפה הביקורת, מני מצא את עצמו מבולבל לחלוטין. הוא החליט להיעזר בשרותיו של פסיכולוג. מני לא ידע מה הוא אמור לעשות במצב הנוכחי עם אשתו. היא הטריפה אותו, והוא מצא את עצמו לא מתפקד כמו פעם בעבודתו. הוא פתאום היה עצבני יותר, פחות שקול, ועם נטיה למצבי רוח. בעלי המניות לא אהבו את הטעויות הניהוליות שהחל לעשות. אסתר פנתה אליו ואמרה לו שהכי נכון יהיה, שהיא תפתח עסק עצמאי, מין מרכז לטיפולים אלטרנטיביים. היא תתעסק בצד המקצועי, והוא ינהל את המרכז. מני נענה גם לזה. הוא התפטר מעבודתו, לקח את כספי הפיצויים, משך חלק מתכניות החסכון, והשקיע כל הכסף בהרפתקאה החדשה.

עברה שנה, והעסק לא התרומם כמו שהיא ניבאה, והחלו לצבור חובות. המתחים שנוצרו ביניהם יכלו להרעיד שכונה שלמה. היו ביניהם גם חוסר הסמכות, כמו למשל, ההיעדרויות הרבות שלה מהעסק, רק שהיא הסבירה זאת בגלל המתחים עצמם. אסתר החליטה שהכי טוב יהיה שהיא תנהל את המרכז בעצמה, ושמני יחזור לעבוד כשכיר, רק שעתה בגילו קשה היה לו להשיג עבודה ראויה.

ואז זה הגיע. אסתר הגישה תביעת גירושין. מני ניסה להניא אותה מזה, והיא התעקשה. למזלו, הטיפול הפסיכולוגי שעבר, סייע לו לקבל את זה ביתר קלות. הוא פנה לעורך דין וזה המליץ לו על חוקר. מני לא מצא את הצורך בכך. עוה"ד ניסה להסביר לו את ההגיון בכך שיש מישהו אחר בחייה, אך מני נמנע מלהקשיב. חבריו כבר ייעצו לו על כך בעבר, אך, לדבריו, היעלמותיה התכופות של אסתר היו לטובת לימודים, חברות, או סתם בריחה מהחיים המשותפים, לא מעבר לכך.

בוקר אחד צלצל הנייד של מני. על הקו היתה מאירה, שבעצמה בהליכי גירושין מבעלה. "נעים מאד, אני אשת המאהב של אשתך". מני לא האמין, אולם לאחר מספר משפטים נוספים, החליט להקשיב, במקום להתחמק. היא גילתה לו על הקשר האינטימי בין בעלה לבין אסתר. היא מסרה לו מקומות שהם היו יחד, ואותם מקומות התאימו לאירועים שאסתר טענה שהלכה אליהם בשעתו. "התלבטתי אם לספר לך" הודתה "אבל חשבתי שזכותך לדעת. גם אני גיליתי זאת רק לאחרונה".

מני לא לגמרי האמין, אבל החליט כי הגיע הזמן המתאים, ולקח מעורך דינו את פרטיי. למחרת התחקינו אחריה, והתוצאות לא איחרו לבוא. אסתר נפגשה עם הבחור כבר בשעות הצהרים, אכלו ארוחה משותפת על שפת הים, ונכנסו לשעתיים לחדר בשימוש יומי. אחרי הצהרים הלכו לקניון, והוא קנה לה ארנק חדש. כשהתקשרתי לעדכן את מני, הוא סיפר לי שהוא בדיוק נמצא בביתה של מאירה, וקורא מכתבי אהבה מאסתר, שמאירה מצאה בביתה. בינתיים במקביל, מני בדק את פירוט השיחות היוצאות של אשתו, וקיבל אישור על כך שמדובר בקשר שהחל לפני שלוש שנים. אלא מה ?!

בשיחתי הבאה עם מני, הוא הפתיע את עצמו עם תגובתו השקולה. גם את זה הוא הצדיק בזכות הטיפול שהוא עובר, אך אני מאמין שזה בזכות ידיעת האמת, זה מה שהחזיר את השליטה לחייו.

פגשתי אותו באקראי אחרי שנה בקניון, בלווית אשה. הוא עדכן אותי על גירושיו. מני הודה שלקח לו זמן רב להתאושש, ורק עכשיו הוא באמת מבין איך הוא עשה כל שגיאה אפשרית במשך שלוש שנים, בעוד שטענות הביקורת של אשתו, סה"כ חיפו על מעשה הבגידה שלה. בינתיים, התאושש כלכלית והקים עסק עצמאי, באותו תחום שעבד כל חייו. "ואגב," סיפר לפתע "לא הצגתי לך את אשתי החדשה, מאירה, האקסית של …". תמיד יש התחלה חדשה ! רק שמדהים היכן מוצאים אותה

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של משרד "סייט חקירות" 03-5322520. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הדמויות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות