n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / עיריית ראשון לציון ממשיכה להשקיע בגבעת האירוסים

עיריית ראשון לציון ממשיכה להשקיע בגבעת האירוסים

עיריית ראשון לציון ממשיכה במאבק להחזרת השטחים הציבוריים בגבעת האירוסים

גבעת האירוסים צילום דוברות ראשון לציון

עיריית ראשון לציון ממשיכה להשקיע בגבעת האירוסים. הקרן לשמירה על שטחים פתוחים הודיעה כי תעביר לעירייה תמיכה בסך 5 מיליון שקלים לטובת רכישת שטחים נוספים לשימור בגבעת האירוסים, ולטובת פיתוח שטחים תומכים בשמורה דוגמת חניה, שטחי התכנסות ולמידת חוץ, שילוט ועוד.

נציין, כי מדובר בתמיכה נוספת של הקרן, לאחר שבשנה שעברה השקיעה 6 מיליון שקלים לטובת רכישת שטחי השמורה ושימורה.

באוקטובר 22 אישרה מועצת עיריית ראשון לציון את ההסכם לרכישת מתחם גבעת האירוסים שנמצא בשטחה המוניציפלי של ראשון לציון ונמצא עד אז בידיים פרטיות. האישור נעשה לאחר שהובהר כי אין אפשרות מעשית להפקעת השטח ולאור העובדה כי המקום לא מטופח ולא נשמר ולמעשה נהרס. בעירייה החליטו להרים את הכפפה ולרכוש את המתחם מתוך כוונה לפתח אותו ולהכריז עליו כשמורת טבע לטובת כלל הציבור.

כזכור, גבעת האירוסים נמצאת בחלקה הדרומי של ראשון לציון על גבול נס ציונה ונחשבת לאחת מגבעות הכורכר הבודדות שנותרו בגוש דן. בחודש נובמבר האחרון, כצעד ראשון לשיקום הגבעה, שתלה העירייה כ-100 פקעות של אירוס הארגמן לאחר עבודת שימור ושיקום ובשיתוף מינהל איכות הסביבה ורשות הטבע והגנים.

פרח גבעת האירוסים צילום דוברות ראשון לציון

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אנחנו ממשיכים לפתח את גבעת האירוסים, פנינת טבע בלב העיר, שבסוף התהליך תהפוך לשמורת טבע פתוחה לכלל הציבור. הגבעה היא זיכרון ילדות עבור רבים כאן בראשון לציון, והיא נחשבת לאחת משמורות הטבע הבודדות שנותרו באזור. רכישת השמורה והמשך פיתוחה הם חלק מהחזון שלנו להחזרת השטחים הציבוריים לתושבים. אני מזמין את כולם להגיע בימים אלה לגבעה כדי לצפות בפריחתו המרהיבה של אירוס הארגמן".

רז קינסטליך צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות