דף הבית / חוקר פרטי / דירה קטנה במרכז הארץ

דירה קטנה במרכז הארץ

צ'קו הכיר את מרינה בטיול בחו"ל והתאהב בה, כשהציע לה להתחתן ולעבור לגור בישראל היא הסכימה בשמחה. המצב השתנה בשנה החמישית לנישואים

באמת לא הבנתי מדוע צ'יקו רוצה להיפגש איתי. ידעתי שכבר מזמן סיימתי לטפל במשבר האחרון שלו, וכשעזבתי אותו הוא היה קרוב להסדר טוב על הרכוש שלו. בכל זאת עברו מאז כשנתיים כמעט. מצד שני, הייתי אמור לזהות את זה אצלו כבר בפגישה הראשונה, כשהוא סיפר לי את השתלשלות חייו. נראה שיש לו נטייה להרוס חלקות טובות בחייו. כל פעם שהוא משיג משהו, הוא מצליח איכשהו לחבל בזה. זה כאילו שיש לו את הכישרון כל פעם מחדש להחליט את ההחלטה הלא נכונה. בטח ובטח כשמדובר בזוגיות. עצם העובדה שעזרתי לו לסיים את הקשר עם אשתו הרביעית, כן… הרביעית, מדברת בעד עצמה. "אז על מה אנחנו מדברים הפעם?" שאלתי אותו בפגישה המחודשת שלנו. "על אותה אחת. זה לא נגמר. זה קצת הסתבך" השיב והשאיר אותי סקרן לגלות איך.
את מרינה הוא הכיר מספר שנים קודם לכן בטיול בחו"ל והתאהב בה מהרגע הראשון. שניהם היו פנויים, והוא האריך את הטיול כדי לבחון עד כמה חזק הקשר ביניהם. משם זה תפס תאוצה. הוא נסע פעם נוספת זמן קצר לאחר מכן, כדי לממש עוד יותר את אהבתו ולחזק את הקשר איתה. בשלב מוקדם למדי הוא הציע לה לבוא אתו לישראל, להיות אשתו החוקית. מרינה הראתה התלהבות מצידה, והתכנית רקמה עור וגידים.

הלך והידרדר
כשהגיעו לישראל כזוג נשוי, הם החלו את תהליך התגיירות והתאזרחות. מדובר גם כך, בתהליך ארוך טווח. עצותיהם של הקרובים לצ'יקו כוונו להכנת הסכם ממון, שיסדיר את ענייני הרכוש ביניהם. צ'יקו דיבר אתה על זה, ולמרינה לא היה אכפת. היא תחתום בשבילו על מה שצריך. הוא אמנם דאג להכין מסמך מסודר, אבל היא השרתה עליו כל כך הרבה בטחון, שהוא מעולם לא דאג לזה עד הסוף. הם לא חתמו על שום מסמך בסופו של דבר. הוא הרגיע את עצמו לא פעם, שבמילא הוא לא אדם עשיר או מישהו אמיד. בסך הכל, יש לו דירת מגורים קטנה וחמודה במרכז הארץ. רכוש עאלק.
צ'יקו תיאר את ארבעת השנים הראשונות כסיפור הצלחה מסחרר. בין לבין יכולתי לזהות כיצד הוא מבטא את נקודת המבט שלו עליה, ואני די משוכנע שהיא לא רואה את זה בדיוק כמוהו. לפחות לא כיום. זה נדמה היה לפעמים כיצד הוא מתייחס אליה כמו רכוש, במקום כמו לאישה. "קניתי לה…דאגתי….עשיתי לה….הרשיתי…" ועוד ביטויים דומים, שבעצם מראים שהיא יכולה לחיות בדיוק במידה שהוא מאפשר לה לחיות ולא מעבר לזה. מעולם לא דיברתי אתה כדי לדעת מה השתבש אחרי השנים הראשונות, אבל יש לי תחושה מסוימת שקלעתי לנקודה הנכונה.
השנה החמישית כבר לא הייתה אותו דבר. מרינה אמנם עוד לא קיבלה את מעמדה הקבוע בישראל, וצ'יקו ידע כמה זה בפני עצמו חשוב לה, והיא כבר החלה להתרחק. לא פעם עבר לצ'יקו בראש, שמתישהו סיפור האהבה המטורף הזה יגמר, אבל היה לו נוח להאמין שכל עוד יש משהו שהיא צריכה ממנו, כגון אזרחות ישראלית, היא תישאר בסביבה. מרינה אמנם הייתה שם, אבל יותר ויותר הרגיש שהיא לא באמת שם. או לפחות לא איתו. המריבות, האמירות הקשות, ההתרחקות, ההיעלמויות אמרו בסופו של דבר את שלהן, כפי שמעולם לא היה בעבר, וזה רק התדרדר יותר ויותר. זה מה שהביא אותו בזמנו אלי. הוא חשד שיש מישהו אחר שמבלבל את מרינה. ביום השני של המעקב שלי, מצאתי אותה יושבת עם גבר בבית קפה. אמנם לא היה משהו פיזי ביניהם, אבל הם ישבו קרוב אחד ליד השני, וזאת לא נראתה פגישה עסקית כלשהי. צ'יקו לא היה צריך יותר מזה כדי "להתפוצץ" עליה. בזה הוא היה ממש טוב. לבטא את רגשותיו הקיצוניים ופרצי הקנאה. זה הביא את השניים לאיומים הדדים על מלחמת רכוש וגירושים. כשנפרדתי ממנו לשלום, הם הצליחו להגיע להבנה על הסכם נורמלי לשני הצדדים.

הצעה חדשה
"איך אותה אחת?!" לא הצלחתי הבנתי "לא התגרשתם ?!…" הסתבר לי כעת שלא. הם גם אז לא חתמו על הסכם. פגישות הגישור ביניהם הובילו לדבר על היחסים שהתפספסו. צ'יקו גם נרגע מאותה בגידה, כי בתכל'ס הוא לא ראה דבר שאישר זאת, אלא פירש את זה יותר כפגישה ראשונה ואולי התכוונות רעה. ידעתי שצ'יקו ממש אוהב אותה. ידעתי את זה גם אז. גם כשהם כמעט נפרדו וגם כשהוא הכי כעס עליה בעולם. עד כה היא הייתה האישה שהוא הכי התחבר אליה מכל אחת אחרת שהייתה לו בעבר. הפרידות הקצרות ממנה המחישו לו כמה הוא לא יכול לוותר עליה ובכל מחיר. זה הביא אותו להציע לה הצעה חדשה. אם היא תישאר אתו, היא זאת שתקבל את הדירה שלו אחרי לכתו, ולא הילדים שלו. הם ממילא מסודרים יחסית, ועומדים איתן בזכות עצמם. הוא זה שצריך את העזרה והתמיכה שלה עוד בחייו והוא לא רוצה לפספס אותה על חשבון מה יקרה לדירה אחרי מותו. הילדים שלו לא נמצאים במקומו כדי להבין את רגשותיו. צ'יקו כתב גם צוואה וגם הסכם שמסדיר את הדבר הזה. אם מרינה תתמיד איתו עד לכתו, היא תזכה בכל הקופה. בכל זאת, דירה קטנה במרכז הארץ.
"אוקי ו…?!" עניתי בזהירות מה וחיכיתי להבין מה הוא עושה אצלי עכשיו. כבר אמרתי קודם שיש לו נטייה להרס עצמי או לכל הפחות בחירות לא רציונאליות. איך ממשבר פשוט ועם פתרון נראה לעין, הוא הביא את עצמו לנקודה שפל חדשה. "אני בסרטים של הלייף. אני חושב שהיא מנסה להרעיל אותי" אמר פתאום "בברית המועצות מרינה למדה רפואה ויש לה את כל הידע וכאלה. מה מבטיח לי שהיא תשאיר אותי בחיים?! ראית איך בקלות היא הלכה למישהו אחר…"

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות" 03-5322520. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

beach-gacf25a0d3_1920

סיפורו של חוקר: היום ששווה מיליונים

תפריט נגישות