דף הבית / חוקר פרטי / אין גבול לחוצפה

אין גבול לחוצפה

אומרים שאתה לא יודע עם מי אתה באמת מתחתן, עד שאתה לא מתגרש. יואב לא היה צריך אפילו להתחתן כדי לדעת. הוא פשוט הבין וכנראה בזמן. למזלו הרב, לקח לו זמן קצר כדי לחשוף את פרצופה האמיתי של מי שעתידה להיות אשתו הבאה, וברגע האחרון הוא פשוט ביטל הכל. התביעה שקיבל ממנה לאחר מכן הבהירה לו שיעל לא מתכוונת להשאיר את הקשר כך סתם מאחור.
"החיים מלאים בסיטואציות" הסביר לי יואב את ה"אני מאמין" שלו על רגל אחת, כאשר ניסה לתרץ בפניי את תחילת הרומן שלו עם יעל, בשעה שעוד היה נשוי. יאמר לזכותו שהוא לא ניסה לייפות את הדברים. אחרי שנים רבות של נאמנות, אין לו מושג כיצד מצא את עצמו בזרועותיה של אישה אחרת, אבל כשזה קרה הוא לא נתן לזה שמות נרדפים או מקלים, אלא פשוט הכיר במה שזה. הוא גבר בוגד שמנהל רומן.

ניצוצות של רוע
מבחינתו, זאת הייתה אהבה גדולה שהוא נסחף אחריה, והעובדה שיש לו ילדים בוגרים, והחיים עם אשתו שגרתיים ומשעממים, גרמו לו לחשב מחדש את מסלול החיים שלו. עד מהרה, הודיע לה על רצונו להתגרש, וזאת לא ממש נלחמה עליו, כאשר הסכם הגירושין שהוצע לה פעל לטובתה. זה היה חלק מישום תובנותיו של יואב, להיות נאמן לאושר שלו ולא רק לעושר.
יואב ויעל עברו לגור ביחד ולתכנן את החתונה שלהם. היא האיצה בו, כיוון שרצתה כבר ילדים משל עצמה. הוא הבין וכיבד את הלחץ שלה כיוון שיש לה עוד כמה שנים בודדות לממש את הפוריות שלה. יחד עם זאת, המגורים המשותפים איתה חשפו צדדים שלא הכיר בה, לעומת הקשר הסמוי של כמה שעות בשבוע כשעוד היה נשוי. עם הזמן החל לקלוט שיעל יותר מכוונת מטרה להיות אמא, מאשר להמשיך "בתפקיד" של הבת הזוג המושלמת שהכיר עד כה. זה הפך להיות רגע מבלבל עבורו, וזה החל להשפיע על היחסים.
תשומת הלב שלו כלפיה הייתה אחרת מאותו רגע. הוא פתאום קלט שיחסים אחרים בחייה כמו עם משפחתה, שכניה ואפילו חברים וחברות, הסתיימו בעבר בצורה לא טובה. קשה היה שלא להבחין במיליטנטיות שלה בצעדיה והתבטאויותיה, כאשר מולו היא מציגה את הצד שלה בצורה הכי נקיה שיש. יואב לא יודע איך הצליח לעשות את זה, אבל הוא נטרל לרגע את רגשותיו ואהבתו, ובחן את הסיטואציות האלה בצורה אובייקטיבית וקלט כי יעל היא לא מי שהיא מציגה שהיא באמת. ניצוצות של רוע החלו לבצבץ מתחת לפני השטח.

פיצוי על הנזקים
בהתחלה הוא לא העז לחשוב על זה בצורה כזאת, וניסה להסביר לעצמו שאולי מדובר בלחץ טבעי של תחילת קשר ועוד קשר כזה של חתונה, אולם ככל שעבר הזמן הרגיש על בשרו כיצד יעל מצליחה להפוך את הקשרים שלו נגדו. בצעד אמיץ כשלושה שבועות לפני האירוע, הוא הודיע לה על סיום הקשר, ועזב.
זה לא נפוץ ביותר אבל בהחלט קיים – תביעה להפרת הבטחת נישואין. זה מה שקיבל מיעל כעבור מספר שבועות. זאת טענה משפטית שאומרת שההבטחה שלו להינשא לה היא התחייבות חוזית, וכאשר הוא הפר אותה היא זכאית לפיצויים על הנזקים שנגרמו לה. יואב קרא את התביעה ונפעם מגודל החוצפה. היא ניפחה את התביעה לנזקים לא הגיוניים. זה הוא שהתגרש עבורה, וויתר תוך כדי על רכוש וכסף רב, ולא להיפך. זה הוא שמימן מכספו את ביטול הוצאות החתונה, כאשר היא מצידה לא שילמה אגורה. איזה נזק אמיתי יכול להיגרם לה?!
כשישבנו יחד לפגישה, שיבחתי אותו על היכולת שלו לראות בה את האמת לפני שהוא נכנס לזה באמת. "אתה עוד יוצא ממנה בזול" הערתי כאשר שמעתי בצורה מלאה יותר דברים שהיא עשתה ואמרה לו. גם לו הסברתי שלצערי יש אחוז מסוים של אנשים בעולם עם נטיות הרסניות וצריך לדעת להתנהל מולם. על פניו, נראה היה שיעל היא אחת כזאת. "אם יש יתרון אחד באנשים באנשים כמוה, זה שאין להם ביקורת עצמית".
יואב לא ממש הבין למה אני מתכוון באותו רגע, אבל הראיתי לו שכבר בכתב התביעה, היא משקרת בצורה בוטה ועל דברים שקל להפריך אותם. "כל שקר כזה שנחשוף, יוציא אותה לא טוב" הסברתי לו יותר לעומק את המשמעות של חוסר ביקורת עצמית. באותה מידה בדיוק התייחסתי לטענתה של יעל בתביעתה לנזק הנפשי וחוסר היכולת העתידית שלה ליצור קשר עם גברים אחרים. "אין לי ספק שאם נבדוק את הנקודה זאת, נגלה אחרת".

ערנית לסביבה
על אף שהכיר אותה חודשים בודדים בלבד, יואב ידע מספיק על אורח חייה ומה היא אוהבת לבלות ולעשות. העובדה שהיא הייתה מאהבת שלו כשעוד היה נשוי, לימד אותו גם על הזמינות שלה במהלך שעות העבודה. לקחתי את הכל בחשבון, ותכננתי לו מעקב בהתאם.
אם חשבתי שיעל עלולה להיות אובייקט קשה למעקב בהתחלה, התבדיתי ממש על ההתחלה. היא כל כך כנראה רגילה לשקר, שהיא כנראה לא האמינה שמישהו עשוי בכלל לבדוק אותה. היא אמנם הייתה מאד ערנית לסביבה שלה ובדקה מסביב, אבל זה לא גרם לה להימנע מפגישה. כבר ביום הראשון של המעקב, חשפתי את הקשר שלה עם גבר אחר, והמשכתי עוד כמה ימים נוספים כדי לבסס ראיות משפטיות טובות לרומן החדש שהיא מנהלת. זה בדיוק מה שהיינו צריכים כדי להראות במשפט, שגם "הנזק" שלה לנהל קשר חדש הוא שקר.
יואב הגיע לדיון של בית המשפט, ועורך הדין שלו ידע לשאול היטב את יעל שאלות נוקבות בחקירה נגדית. כשהם רק החלו להציג את הראיות שיש להם, עורך הדין של יעל ביקש למשוך את התביעה. השופט לא הוציא אותה בזול ופסק לה הוצאות משפט גבוהים. מגיע לה.

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות" 03-5322520. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

beach-gacf25a0d3_1920

סיפורו של חוקר: היום ששווה מיליונים

תפריט נגישות