כמה הולכי רגל נהרגו בשנת 2024 בחולון, בת ים וראשון לציון?
אור ירוק מפרסמת מספרים מטרידים שקובעים: שנת 2024 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון להולכי הרגל.
- מערכת האתר
- י"ט אדר התשפ"ה

120 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024 לעומת 102 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023- עליה של 18%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
על פי הניתוח של עמותת אור ירוק שנת 2024 הייתה הקטלנית והמדממת ביותר להולכי הרגל בעשור האחרון.
בחולון: 71 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024, 17 נפצעו מהם קשה. 959 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 15 נהרגו ו-113 נפצעו קשה.
בבת ים: 68 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024, שניים מהם נהרגו ותשעה נפצעו קשה. 952 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 16 נהרגו ו-121 נפצעו קשה.
בראשון לציון: 66 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024, אחד מהם נהרג ו-21 נפצעו קשה. 730 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 26 נהרגו ו-167 נפצעו קשה.
שלושת הערים השכנות נמצאות במקומות: 7, 8, 9 בהתאמה, עם כמות הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בשנת 2024. שאר הערים הגדולות שברשימה בסדר יורד: ירושלים, תל אביב, פתח תקווה, חיפה, נתניה ואשדוד. את העשירייה סוגרת העיר אשקלון.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. כל חציית כביש הפכה לפעולה מסוכנת ונהגים רבים לא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל. בנוסף, תכנון תשתיות הכבישים נעשה עבור נהגי כלי הרכב הפרטיים.
במקרים רבים התכנון לא מתחשב בהולכי הרגל ובצרכים הבטיחותיים שלהם. בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד ויפגע. מספר הולכי הרגל הנפגעים בישראל גבוה בהשוואה למדינות אחרות בעולם. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להפוך את סדרי העדיפויות ולשים את בטיחות הולכי הרגל בערים בראש.
יש לעודד את ראשי וראשות הערים לקדם הסדרי מיתון וריסון תנועה, בעיקר ברחובות ואזורים מרובי הולכי רגל. פסי האטה, הגבהת מעברי חציה ועוד מגוון שינויים תשתיתיים יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות ולמנוע את הפגיעה בהולך הרגל".
