X

זהו החודש המסוכן ביותר להולכי הרגל בחולון

עמותת אור ירוק פרסמה נתונים לגבי החודשים המסוכנים להולכי הרגל בכל עיר בישראל. בחולון המדורגת גבוה ברשימת הולכי הרגל הנפגעים בתאונות, החודש המסוכן די מפתיע

זהו החודש המסוכן ביותר להולכי הרגל בחולון
צילום: אור ירוק

חודשי הקיץ מאופיינים בימים ארוכים, חופשות רבות ובילוי מחוץ לבית. מעבר לכך הם מלווים ביותר נפגעים בתאונות דרכים מאשר שאר חודשי השנה. העלייה בנפגעים ובהרוגים בחודשי הקיץ איננה מקרית. בחודשי הקיץ יותר אנשים מבלים מחוץ לבית, כמו כן הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, רבים נוהגים בכבישים לא מוכרים, החום הכבד מגביר את העייפות. רבים בוחרים לרכוב על אופניים או אופנועים.  

בחינת  ההיפגעות בתאונות דרכים על פי חודשי השנה חושפת כי שלושת החודשים המובילים במספר הנפגעים מתאונות דרכים הם אוגוסט, יוני ויולי.

אך דווקא בעיר חולון, המגמה היא שונה.  ינואר הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים חולון. 382 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחודש ינואר בעשור האחרון (2023-2014) בעיר, ארבעה נהרגו  ו-29 נפצעו קשה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ניתוח נתונים תאונות הדרכים מאפשר לנו לדייק ולמקד פעילות כדי להציל חיים. חודשי הקיץ הם תקופת זמן עם ריבוי נפגעים בתאונות דרכים וזה מחייב היערכות מוקדמת מצד הרשויות המקומיות ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. שנת 2024 היא הקטלנית ביותר בעשרים השנים האחרונות ומהווה נורת אזהרה לכל הגופים העוסקים בבטיחות בדרכים לכל עיר יש את המאפיינים הייחודיים שלה אשר מאפשרים טיפול נכון וממוקד באיתור המפגעים והטיפול בהם בהתאם לכך. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים ובהיערכות נכונה ניתן לצמצם את תאונות הדרכים".

אור ירוק תאונות חולון

art