כמה בת ים מסוכנת לילדים בחופש?
על פי נתוני עמותת אור ירוק, בת ים היא העיר התשיעית ברמת המסוכנות שלה לילדים עד גיל 14, בחודשי החופש הגדול
- מערכת האתר
- ט"ז אב התשפ"א
לפני כשלושה שבועת הסתיימה שנת הלימודים והילדים הצטרפו לבני הנוער ויצאו לחופש הגדול. חודשי הקיץ והחופש הגדול הם תקופה שבה הסיכון של ילדים להיפגע בתאונות דרכים הולך וגדל בעיקר בשל היעדר מסגרת אשר תגן עליהם במהלך היום. בעמותת אור ירוק בדקו אילו ערים מסוכנות לילדים בחודשי הקיץ, ערים שבהן מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לחלקם באוכלוסייה. באור ירוק בדקו את נתוני היפגעות הילדים (0-14) בתאונות דרכים בחודשים יוני, יולי ואוגוסט במשך חמש שנים (2016-2020) כאשר הנתונים נבדקו בהשוואה לכל אלף ילדים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים. מניתוח הנתונים עולה כי בת ים היא העיר המדורגת תשיעית במסוכנות לילדים בחודשי הקיץ כאשר 31 ילדים נפגעו בתחומיה בחמש שנים. בכל שנה נפגעים בעיר בממוצע 6.2 ילדים, 0.27 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה. פרטים מטרידים נוספים המצוינים בדו"ח: 169 ילדים ובני נוער (0-19) נהרגו במהלך שלושת חודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) והחופש הגדול בעשור האחרון, 17 בכל שנה בממוצע, יותר מאחד בכל שבוע. 14,615 ילדים ובני נוער נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים בחודשי הקיץ והחופש הגדול, 1,461 בממוצע. 37% מהילדים ובני הנוער שנהרגו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ והחופש הגדול בעשור האחרון נהרגו כאשר נסעו ברכב (63 הרוגים). 33% מהילדים ובני הנוער שנהרגו בחודשי הקיץ והחופש הגדול נהרגו כאשר הלכו ברגל (56 הרוגים). 21% מהילדים ובני הנוער שנהרגו בחודשי הקיץ והחופש הגדול נהרגו כאשר נהגו באופנוע או קטנוע (18 הרוגים) ונהגו בכלי רכב פרטיים (17 הרוגים) בכל חופש גדול, 16 ילדים ובני נוער בממוצע בכל יום. 16:00-19:00 הן השעות המסוכנות ביותר לילדים ולבני הנוער בחודשי הקיץ והחופש הגדול בעשור האחרון 59% מהילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ והחופש הגדול בעשור האחרון, נפגעו בתחום העירוני לעומת 41% שנפגעו בכבישים הבין עירוניים. 5,231 ילדים ובני נוער נפגעו בתאונות דרכים בחודש אוגוסט בעשור האחרון, יותר מאשר בכל חודש אחר בתקופת הקיץ והחופש הגדול וכמו כן, גם בהשוואה לכל חודש אחר במהלך השנה. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החופש הגדול הוא תקופת זמן שבה הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגדלה. רבים משוטטים חסרי מעש ברחובות או בסביבת גני משחקים. האחריות לצמצום הסכנה של הילדים מוטלת גם על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגם על הרשויות המקומיות. מיתון וריסון התנועה הם צעדים נדרשים שיש לבצע כדי להפחית באופן משמעותי את הסכנה של הילדים להיפגע כהולכי רגל. במקביל יש להגביר את ההסברה והחינוך לבטיחות בדרכים בקרב הילדים, באמצעות אמצעי התקשורת הפופולריים שבהם הם משתמשים. בכוחות משולבים יחד עם הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים ניתן להציל את חיי הילד הבא".