n
דף הבית / מומלצים / רואה חשבון ישראלי אמריקאי

רואה חשבון ישראלי אמריקאי

רואה חשבון הוא איש מקצוע המוסמך על פי החוק לעסוק בביצוע ביקורות על דוחות כספיים, הכנה הדוחות, העברת הדוחות לרשויות המס ועוד. לא פעם רואה חשבון יטפל בבעיות שונות של הלקוחות שלו מול רשויות המס וכן יבצע פעולות שונות שמטרתן היא להפחית את שיעורי המס של הלקוחות שלו. אין ספק כי לרואה חשבון יש תפקיד חשוב ביותר וכל עסק או עצמאי צריכים לבחור בשירותיו על מנת להתנהל בצורה הטובה ביותר מול רשויות המס וכן בכדי שהעסק שלהם יתנהל בצורה נכונה מבחינה פיננסית. רואה חשבון הוא למעשה תפקיד אוניברסלי אשר קיים בכל מדינות העולם אך כמובן שהוא משתנה בהתאם לחוקי המס של כל מדינה וכיוצא בזה.

close-up-messy-table-with-co-workers-background
קרדיט תמונה freepik

מהו ההבדל בין רואה חשבון ישראלי לאמריקאי?

כאמור, לכל מדינה יש את חוקי המס שלה, מדרגות מס שונות וכן דרישות דיווח שונות. רואה חשבון ישראלי צריך להיות מומחה בתקנות המס המורכבות של מדינת ישראל וכן ליחסים בין מס הכנסה, למע"מ, לביטוח הלאומי וללקוח שלו כמובן. רואה חשבון אמריקאי לעומת זאת צריך להכיר את תקנות המס האמריקאיות, את חוקי המס הפדרליים אשר חלים על כל תושבי המדינה וכן הוא יכול גם להתמחות בחוקי המס של מדינה ספציפית בארצות הברית שכן, חשוב לדעת כי יש תקנות מס שונות בין מדינה למדינה בארצות הברית. זהו למעשה ההבדל המהותי בין רואה חשבון ישראלי לרואה חשבון אמריקאי ועל כן, רואה חשבון ישראלי לא יוכל לעסוק בראיית חשבון עבור אזרחים אמריקאיים וכן להפך, רואה חשבון אמריקאי לא יוכל להציע את שירותיו ללקוחות ישראלים.

 

 מי זקוק לשירותיו של רואה חשבון אמריקאי?

כל אזרח אמריקאי מחויב להגיש דוחות שנתיים לרשויות המס האמריקאיות. בישראל נהוג כי המעסיק מגיש דוחות עבור עובדיו ועצמאים הם אלה שנדרשים להגיש את הדוחות שלהם באופן עצמאי. אולם בארצות הברית גם שכירים וגם עצמאיים נדרשים להגיש את דוחות המס השנתיים שלהם באופן עצמאי. אזרחים אמריקאים רבים יודעים כיצד לנהל את נושא עריכת הדוחות הללו והגשתם באופן עצמאי, אך ישנם אזרחים אמריקאים שיש להם גם אזרחות ישראלית. רשויות המס האמריקאיות מחייבות כל אזרח אמריקאי, לרבות אלה שאינם חיים בארצות הברית, להגיש דוחות על כל ההכנסות והעסקים שלהם, גם אם ההכנסות שלהם מתקבלות מעסקים או מעבודה מחוץ לגבולות ארצות הברית. מעבר לכך, גם אנשים אשר עושים עסקים עם ארצות הברית אך אינם חיים בה חייבים להגיש דוחות רלוונטיים על העסקים שלהם ולשלם מיסים לממשלת ארצות הברית.

 

מיסוי כפול באזרחות כפולה

ניתן לומר כי אזרחים ישראלים אשר מחזיקים גם באזרחות אמריקאית וכן אנשי עסקים ישראלים אשר פועלים בין היתר גם בארצות הברית, צריכים להגיש דוחות למדינת ישראל וגם לארצות הברית, גם אם בפועל הם עובדים רק בישראל. בכדי להתנהל מבחינת המיסוי גם בישראל וגם באמריקה, חשוב מאוד לבחור רואה חשבון ישראלי אמריקאי אשר מבין הן בחוקי המס של ארצות הברית והן בחוקי המס של ישראל וזאת בכדי לנהל את ענייני המס של אזרחים שנדרשים לשלם מס כפול בצורה הטובה ביותר על מנת שישלמו מינימום מס.

 

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות