n
דף הבית / מומלצים / קונדילומה בהריון – זיהוי, מניעה וטיפול

קונדילומה בהריון – זיהוי, מניעה וטיפול

יבלות באברי המין הן מצב לא נעים בכלל, על אחת כמה וכמה במהלך ההריון. מדובר על זיהום המועבר במגע מיני, שמוביל לנגעים ואף להתפתחות גידולים המופיעים על רקמות איברי המין של נשים וגם של גברים. רוב הסובלים מהתופעה לא בהכרח יחוו סימנים, ולכן חשוב להכיר את התסמינים ולהבין מהי השפעת קונדילומה במהלך ההריון, וכיצד מטפלים.

Depositphotos_528657134_S-(1)-(1)
קרדיט לתמונה: Depositphotos

מהי קונדילומה וכיצד היא נגרמת?

כאמור, מדובר ביבלות באברי המין שהם גידולים רכים ולרוב לא סרטניים, שיכולים להתפתח על החלק החיצוני או הפנימי של עור הנרתיק, פי הטבעת, או בתוך צוואר הרחם. אותם נגעים נגרמים על ידי זנים מסוימים של וירוס הפפילומה האנושי HPV)).

 

איך משפיעות היבלות באיברי המין, על מהלך ההריון?  

במידה ונדבקת בעבר בווירוס הפפילומה, חשוב שתיידעי אותנו. זאת גם אם סבלת מיבלות באברי המין בעבר, או שאחת מתוצאות בדיקת הפאפ שלך היו לא תקינות.

למרות שווירוס הפפילומה עצמו בדרך כלל אינו אמור להשפיע עליך או על העובר, נרצה בכל זאת לבדוק את מצבך. זאת, משום שבתקופת ההריון ישנם הרבה תאים שגדלים ומתרבים, חלקם עלולים להשתנות או להפוך לגידול חריג. בנוסף, נשים מסוימות מפתחות יבלות באברי המין גדולות מהרגיל, שדווקא בתקופת ההריון, במיוחד אם מתפתח זיהום. לעיתים קונדילומה גורמת לכאב בעת מתן שתן, ואף לדימום במהלך הלידה. במקרים מסוימים, יבלות המופיעות על דופן הנרתיק יכולות להקשות על מתיחתו בצורה שתקשה על יציאת התינוק, מצב שעלול להוביל לניתוח קיסרי.

לעתים רחוקות מאוד יבלות באברי המין עלולות לעבור לתינוק, שיכול לפתח יבלות בפה או בגרון, מספר שבועות לאחר הלידה.

 

דרך הטיפול בקונדילומה בהריון

ישנו היצע מסוים של תרופות שיכולות לתת מענה מסוים ליבלות באיברי המין ויחד עם זאת, רק מעט מהן מאושרות לשימוש בהריון. מכאן, ובדומה לצריכתה של כל תרופה בתקופה זו, יש הכרח לשוחח עם הרופא/ה שבמידת האפשר יציעו טיפול מקומי ובטוח יותר להסרת היבלות. זאת במיוחד אם הן גדולות ומפריעות למהלך הלידה, כדוגמת הקפאה בחנקן נוזלי, כריתה כירורגית או לייזר.

שימי לב! הימנעי לגמרי מטיפול במשחות, קרמים או כל דרך שאמורה לתת מענה לקונדילומה בהריון, שיטות שעלולות להוביל לכאבים, גירוי ועוד.

 

האם יבלות באיברי המין יכולות לחלוף מעצמן?

במקרים מסוימים קונדילומה יכולה לחלוף מאליה, ולעיתים גם לא. גם אם היבלות מלוות אותך לאורך זמן, ייתכן כי תחווי פרקי זמן ממושכים ללא התפרצות. גם עם טיפול נכון ומתאים, יבלות באברי המין עלולות לחזור בעתיד, דבר שתלוי במספר גורמים כדוגמת תפקוד המערכת החיונית, הזן של הווירוס, ועוד.

כך או כך, במידה ואת חושדת שנדבקת, בין אם מופיעים תסמינים או שלא, חשוב שתגיעי לבדיקה ותקבלי טיפול בהתאם.

לכל דבר ועניין, אנחנו כאן

את המאמר כתב ד"ר גוטמן גיא.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות