n
דף הבית / מומלצים / מהן עבירות צווארון לבן?

מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות מס הן עבירות רבות ומגוונות, יחד עם זאת, חלק מהעבירות הללו נקראות: עבירות צווארון לבן. חשוב מאוד לדעת שההבדל בין עבירות צווארון לבן לבין עבירות שאינן כאלה הוא הבדל חברתי בעיקר. לרוב עבירות צווארון לבן יהיו עבירות כלכליות אשר לא מעורבת בקיומן אלימות כלשהי ומבצעי העבירה אינם בעלי פרופיל עברייני.
למעשה, מי שעומד לדין בגין עבירות צווארון לבן לא פעם יהיה אדם נורמטיבי לחלוטין. כמובן שאם אתם נחשדים בעבירות מעין אלה, חשוב מאוד שתבחרו עורך דין צווארון לבן מקצועי ומנוסה אשר ידע כיצד לסייע לכם בצורה הטובה ביותר בהתמודדות עם המצב המדובר.

עורך דין צווארון לבן
קרדיט pixabay.com

מהם המאפיינים של עבירות צווארון לבן?

בין עבירות צווארון לבן ניתן למצוא את העבירות הבאות: עבירות מס, עבירות הלבנת הון, עבירות ניירות ערך ושוק ההון, עבירות מתחום הבנקאות והביטוח ועבירות מרמה ושוחד. המאפיינים העיקריים של העבירות הללו הם: שילוב בין משפט פלילי לבין משפט אזרחי- מסחרי.

כלומר, ניתן לראות שהעבירות המדוברת שייכות כולן לעולם האזרחי-מסחרי, אך בכל זאת מדובר על עבירות שיש להן שייכות גם לעולם הפלילי הייחודיות הזאת של עבירות צווארון לבן דורשת מעורך הדין המייצג להיות בעל ידע מקצועי ומיומנות בשני התחומים הללו.

מאפיין שני של העבירות הללו הוא העדר אלימות פיזית. כאמור, העבירות הללו אינן מערבות אלימות פיזית על אף הדימוי השכיח שלהן בקרב הציבור בכל מה שנוגע לעבירות פליליות.

מאפיין שלישי של העבירות הללו יהיה מבצע העבירה אשר לרוב יהיה אדם אשר רחוק מהפרופיל הדמיוני של עבריין. מדובר לרוב על אנשים נורמטיביים לחלוטין אשר עובדים בארגון גדול ומסודר ולא פעם גם בארגון ממשלתי.

עוד מאפיין של העבירות הללו הוא המודעות של המבצע. בכל עבירה פלילית וגם בעבירות צווארון לבן, אי ידיעת החוק איננה פותרת מעונש. יחד עם זאת, בעוד שרוב העבירות הפליליות הן די ברורות ומבטאות אמות מוסר מקובלות בציבור, העבירות הללו הן פעמים רבות פחות ידועות ומובנות מאליהן.

המאפיין המדובר מוביל לכך שגם אדם נורמטיבי יכול בקלות לעבור את העבירות מהסוג זה מבלי שידע וזאת בשל חוסר תשומת לב. לכן, אין ספק שכאשר אדם נחשד בעבירות הללו, חשוב מאוד שיבחר עורך דין צווארון לבן מקצועי ומנוסה אשר יסייע לו להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המצב שהוא עומד בו.

עוד מאפיין של העבירות הללו הוא נפגע העבירה. בניגוד לעבירות פליליות אחרות עבירות צווארון לבן לרוב אינן מכוונות כלפי אדם ספציפי. זה לא אומר שתמיד אין נפגעים בעבירות הללו, אך לא פעם מדובר על נפגעים עקיפים.

משך המשפט והענישה

מאפיין שישי הוא משך המשפט. בשל התחכום הכרוך באמות רבות בעבירות צווארון לבן ובשל העובדה שלרוב מדובר על עבירות אשר מתמקדות במחשבה הפלילית כלומר, יותר בכוונה ופחות במעשה ועל כן קשה להוכיח אותן, הרי שהקושי יכול לגרום להליכים משפטיים הנוגעים לעבירות הללו לדרוש פרק זמן משמעותי.

מעבר לכך, חשוב מאוד להדגיש כי למרות התפיסה הרווחת, עבירות צווארון לבן יכולות לגרור אחריהן עונשים חמורים ביותר והדבר כמובן תלוי בטיב העבירה, בעוצמת הפגיעה שלה ועוד. יחד עם זאת, בשל המאפיינים המיוחדים של העבירות הללו, לא פעם בתי המשפט יכולים להיות סלחנים יותר כלפי מי שעובר אותן.

מה התפקיד של עורך דין צווארון לבן?

עבור עבירות צווארון לבן לא די לבחור עורך דין עבירות מס אלא חשוב ביותר לבחור בעורך דין הבקיא בתחום עבירות צווארון לבן. התפקיד של עורך דין צווארון לבן הוא גם להדריך את הלקוחות שלו כיצד להימנע מעבירות צווארון לבן לפני מעשה ולאחר מעשה, אם הם נחשדים בעבירות הללו ללוות אותם במהלך ההליך המשפטי המתנהל נגדם הן בחקירה והן במשפט.

אם אתם מחפשים עורך דין צווארון לבן מקצועי ומנוסה, עורך דין עמית זיו הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות