n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / יום המעשים הטובים: שישה מתנדבים מספרים על פעילותם

יום המעשים הטובים: שישה מתנדבים מספרים על פעילותם

עוז בן יצחק מגיע לגני ילדים בהתנדבות ומקיים פעילות של שעת סיפור. רובי אניס מקדם בהתנדבות זכויות של בעלי מוגבלויות. קלודין עוזרי מתנדבת למען הקהילה בתחום איכות הסביבה. מיקי אלון הקים סניף של האגודה למען החייל ומתנדב למענם. רועי כהן, שמתנדב ומסייע לנזקקים במשך שנים, הקים את ארגון "זה בידיים שלנו". ומירב כספי וקנין מתנדבת למען נזקקים ומקיימת הפנינג תחפושות לגיוס כספים עבור סלי מזון. פרויקט מרגש

WhatsApp Image 2023-03-12 at 21.39.24

מחר יצויין "יום המעשים הטובים ".

"גל גפן ראשון לציון" בפרוייקט מרגש על ארבעה גברים ושתי נשים, תושבי העיר שבחרו לעשות טוב כל השנה.

WhatsApp Image 2023-03-12 at 08.52.21

"הרצון להתנדב ולסייע מגיע מהבית, מההורים". עוז בן יצחק

עוז בן יצחק, 52, נשוי ואבא לשלוש בנות, מתנדב בגני ילדים.

היכן את/ה מתנדב/ת וכמה זמן?

"אני מקיים פעילות שעת סיפור בהתנדבות בגני ילדים, בתי ספר, ספריות ומתנ"סים מזה שלוש שנים ומקריא את ספר הילדים שכתבתי "בלי איה, גאיה, חיה, שמעיה או פפיה".

מה כוללת הפעילות ההתנדבותית ומה גרם לך להתנדב?

"אני מספר על הרעיון שמאחורי כתיבת הסיפור (מעלליה של יהלי, בת הזקונים שלי), מסביר על תהליך הכתיבה, משך התהליך, מה מסתתר מאחורי האיורים, מקריא את הספר תוך כדי הקרנתו על מסך, מקיים דיון עם הילדות והילדים על המסר ובסיום המפגש מחלק למשתתפים ולמשתתפות את איורי הספר בשחור לבן כדי שיוכלו לצבוע את הדמויות.

"מה שגרם לי להתנדב זה בעיקר הרצון לעודד ילדים וילדות לקרוא מגיל צעיר. לצערי, המסכים החליפו את הספרים ואם בזכות הפעילות אצליח לגרום להם להתעניין ולקרוא ספרים, עשיתי את שלי".

האם את/ה ממליץ/ה להתנדב ומדוע?

"בהחלט. יש בזה המון סיפוק. במשך 24 שנים הייתי עיתונאי ועורך ובמקביל התנדבתי בשירות בתי הסוהר. לימדתי אסירים בכלא מעשיהו כתיבה עיתונאית. במשך שלוש שנים הייתי מגיע פעם בשבוע לאגף החינוך ומלמד תקשורת, תחום שמאוד סיקרן אותם. זה בהחלט גורם לאושר ולסיפוק. הרצון להתנדב ולסייע מגיע מהבית, מההורים. זה החינוך שקיבלנו".

מסר לחיים?

"להשתדל לעשות טוב".

WhatsApp Image 2023-03-12 at 21.26.04

"לתת זה אושר". רובי אניס

רובי אניס, 49, נשוי, מתנדב בקידום זכויות של בעלי מוגבלות, ייעוץ וסיוע מקצועי  בתחום של עוולות ציבוריות (משפטית ומנהלתית), וחשיפת שחיתויות.

היכן את/ה מתנדב/ת וכמה זמן?

"אני מתנדב ברמה הארצית והעירונית כ- 25 שנים".

מה כוללת הפעילות ההתנדבותית ומה גרם לך להתנדב?

"הקמתי מיזם עירוני להעסקת אנשים עם מוגבלות בראשון לציון, הייתי חבר בוועדות עירייה במסגרת ועדות קרואות, סייעתי בהקמת ארגון איחוד הצלה, חבר בוועדת מיוחדים, ביטלתי עשרות אלפי דוחות מהירות שניתנו באופן לא תקין, הבאתי להעלאת מהירות בכביש, מסייע בתחום החינוך המיוחד, פועל להקמת ארגון יציג ארצי לאנשים עם מוגבלויות, מתנדב כקצין במילואים ועוד. תמיד התנדבתי מתוך תחושת שליחות ציבורית ועשיית צדק חברתי וקידום החברה הישראלית".

האם את/ה ממליץ/ה להתנדב ומדוע?

"בהחלט. בוודאי. יש תחושת שליחות והמון סיפוק".

מסר לחיים?

"לתת זה אושר".

WhatsApp Image 2023-03-12 at 21.30.53

"פתחו את הלב". קלודין עוזרי

קלודין עוזרי, 51, נשואה ואם לשניים. מתנדבת בתחום איכות חיים וסביבה.

היכן את/ה מתנדב/ת וכמה זמן?

"מתנדבת בקרב הקהילה כנציגת שכונת נווה חוף, מובילת מטה מאבק התושבים משנת 2020 כנגד מתקן ppp בנחל שורק מחוז מרכז, עמותה _ראשונים נלחמים_למען איכות הסביבה בראשון לציון למען תושבי העיר. במהלך כל שעות היום אני מסייעת לתושבים בפתרון בעיות ומציאת פתרון הולם. במקביל אני מנהלת חמ"ל בנוגע למאבק כנגד הקמת מתקן ppp תוך שילוב חיי הפרטיים".

מה כוללת הפעילות ההתנדבותית ומה גרם לך להתנדב?

"רוח ההתנדבות הייתה מאז ומעולם קו מנחה בחיי וכך אני מעבירה זאת לילדי. הפעילות ההתנדבותית שלי כרוכה במתן עזרה תוך סיוע הקשבה ומתן פתרון לתושבים תוך ניהול מו"מ מול הגורמים בעירייה, טיפול בשינוי תהליכים וייעול בשכונת מגוריי והקמת נציגות שכונתית עם  עשרות תושבים שאיכפת להם. ביחד אנחנו שומרים על צביון השכונה ומנסים לייעל ולשפר לטובת הכלל. מה שדחף אותי להתנדב ולקדם נציגות תושבים בשכונה היה כשנוכחתי להבין שאין קו מנחה ועזרה לבעיות התושבים".

האם את/ה ממליץ/ה להתנדב ומדוע?

"לדעתי, יש מיעוט של מתנדבים והצורך במשאב האנושי משמעותי ויכול לגרום לשינוי, לכן חשוב לסייע ולהתנדב כל אחד בזמנו".

מסר לחיים?

"פתחו את הלב, הסתכלו בראייה קולקטיבית והפנימו שהדרך לשינוי נמצא בכל אחד ואחת מאיתנו".

 

WhatsApp Image 2023-02-21 at 22.16.05

"ממליץ לכל אחד: לכו להתנדב!". מיקי אלון

מיקי אלון, נשוי ואב לשלוש, יו"ר האגודה למען החייל ראשון לציון.

היכן את/ה מתנדב/ת וכמה זמן?

"לאחר כ-20 שנות פעילות בהנהגות הורים, עירוני וארצי, החלטתי לפני ארבע שנים לפרוש לטובת הקמת סניף של האגודה למען החייל, מאחר ובעיר הרביעית בגודלה בישראל חשוב שיהיה ארגון הדואג לחיילים".

מה כוללת הפעילות ההתנדבותית ומה גרם לך להתנדב?

"הפעילות כוללת מספר פרויקטים קבועים כמו: ימי כיף לחיילים קרביים בקאנטרי 360, פריסות בתחנות הרכבת לטובת חיילים שיוצאים בימי ראשון לבסיסם, לדאוג לחיילים ב-50 דירות האגודה של לוחמות ולוחמים בודדים, פריסות שטח לחיילות וחיילים קרביים לאחר מסעות כומתה, פעילות משותפת ומיוחדת בבתי הספר ועוד".

האם את/ה ממליץ/ה להתנדב ומדוע?

"כל חיי הבוגרים אני מתנדב. כתלמיד בתיכון טיפלתי בילדה עם ניוון שרירים במסגרת ארגון 'נוער לנוער' בו הייתי חבר. אני מתנדב כי זה ממלא, נותן אנרגיות, זו דרך משמעותית ונותנת דוגמא טובה לדור הצעיר.

"אני ממליץ לכל אחד: לכו להתנדב! אין תחליף להרגשה הטובה שההתנדבות נותנת, לראות את האדם ה'מקבל' מחייך ושמח עושה את העבודה. כשחוזרים הביתה למשפחה הופכים טובים יותר, רגועים יותר, משקיעים יותר".

מסר לחיים?

"לא חשוב איך תעשו את זה, 'שברו את השגרה' היומית שמעייפת ושוחקת, תעשו משהו עם החיים שלכם, ספורט, התנדבות, מוסיקה, לימודים, בישול וכו'. כל דבר שיוציא אתכם מהשגרה ישאיר אתכם ב'חיים' עם אנרגיות לבת הזוג, למשפחה ולחברים".

 

WhatsApp Image 2023-03-12 at 21.35.56

"מי שגרם לי להתנדב זו אמא שלי". רועי כהן

רועי כהן, 55, נשוי לאב לשלושה, ייסד את ארגון "זה בידיים שלנו".

 היכן את/ה מתנדב/ת וכמה זמן?

"פעיל חברתי מילדות. לפני כ- 8 שנים הקמתי יחד עם אשתי ועם לא מעט מתנדבים ומתנדבות את הארגון 'זה בידיים שלנו'".

מה כוללת הפעילות ההתנדבותית ומה גרם לך להתנדב?

"ההתנדבות היא בקרב משפחות מעוטות יכולת, חיילים בודדים, דרי רחוב, נוער בסיכון.  פועלים עם ומול אגף הרווחה בעירייה ומול סגן ראש העירייה ומחזיק תיק השילוב הקהילתי, מוטי עג'מי. משתדלים להימצא היכן שזקוקים לכל סיוע".

"הפעילות כוללת, חלוקת סלי מזון בכל ימות השנה, מסיבות בחגים לילדים למשפחות המטופלות ברווחה, סיוע לחיילים בודדים בריהוט, שיפוץ דירות לקשישים, ימי הולדת, סיוע בביגוד והנעלה חדשים, סיירת מרק חם בלילות הקרים לדרי הרחוב, כוס תה חם בבקרים למנקי הרחובות ועוד מגוון פעילויות.

"מי שגרם לי להתנדב זו אמא שלי, שחינכה אותנו מגיל צעיר לנתינה ועזרה לאחר. אני  זוכר כילד את הדוור, את מנקה הרחוב, את מוכר המצעים, שאמא תמיד הייתה מכניסה לביתנו לקפה ועוגה".

האם את/ה ממליץ/ה להתנדב ומדוע?

"לא רק שממליץ להתנדב אני אפילו מבקש/דורש מכל אחד ואחת לפי היכולות, אתם יוצאים בבוקר לעבודה? קחו אתכם ממתק, פרי ותנו אותו לקבצן בצומת. מבטיח לך שהיום שלו ישתנה פלאים".

מסר לחיים?

"המסר שלי לחיים הוא 'סור מרע ועשה טוב'".

 

 

WhatsApp Image 2023-02-27 at 09.05.58

"הנתינה ממלאת את עולמי". מירב כספי וקנין

 מירב כספי וקנין, 46, אמא לחמש בנות. מסייעת לאוכלוסיות חלשות.

היכן את/ה מתנדב/ת וכמה זמן?

"אני מתנדבת בראשון לציון מזה תשע שנים. מדי שנה אני עורכת הפנינג תחפושות שמטרתו איסוף תחפושות, חידושן ומכירתן בהפנינג ססגוני במחירים מוזלים (עד 30

שקלים)".

מה כוללת הפעילות ההתנדבותית ומה גרם לך להתנדב?

"להפנינג אני מגייסת מתנדבים למכירות, הופעות של כוכבי ילדים, עמדות מזון ועוד

דוכנים. מטרת ההפנינג – גיוס כספים לסלי מזון לחג פסח ותחפושת לכל ילד

במחיר מוזל. מיד לאחר ההפנינג אני מתגייסת לקנייה של מוצרים כשרים לפסח, אורזים ויוצאים לחלוקה. ההפנינג מאוד מוצלח והפכתי אותו למסורת שנתית. בנוסף, אני מארגנת איסוף וחלוקה של סלי מזון בראש השנה ובשבועות.

"במהלך השנה פונים אליי תושבים שנזקקים לתרומת מוצרי חשמל, הלבשה, רהיטים ועוד ואני נרתמת ומסייעת ככל יכולתי".

האם את/ה ממליץ/ה להתנדב ומדוע?

"כסייעת בגן חינוך מיוחד אני פועלת למען הסייעות בכל דבר ועניין – תנאי עבודה, עזרה בגיוס, מענה רגשי וגישור בגנים אחרים. מה שגורם לי לרצות ולהמשיך להתנדב היא הנתינה! היא ממלאת את עולמי, מקנה ערך לילדיי ולסובבים אותי ונותנת לי את הכוח להמשיך".

מסר לחיים?

"אני ממליצה לכל אחד להתנדב במסגרת יכולתו. לא כל דבר צריך להיות בתמורה למשהו חומרי. כאשר אתה עושה מעשים טובים, אתה מקבל פי כמה בחזרה. המסר שלי לחיים הוא תמיד להיות בצד הנותן והמשמח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות