n
דף הבית / מומלצים / לומדים את התהליך: כיצד מתנהלת תביעת ביטוח?

לומדים את התהליך: כיצד מתנהלת תביעת ביטוח?

אנחנו משלמים כסף רב לאורך השנים לחברות הביטוח שלנו על מנת שהן יתייצבו לצידנו ברגע האמת. עם זאת, חברות הביטוח עלולות להערים קשיים על המבוטחים כאשר מוגשת להן תביעה ולמעשה, למעלה משלושים אחוזים מתביעות הביטוח המוגשות לחברות הביטוח נדחות. מה עושים כאשר חברת הביטוח דוחה את התביעה שלנו שלא כדין ומסרבת לשלם את הפיצויים המגיעים לנו? לפניכם מדריך קצר המסביר כיצד מגישים תביעה נגד חברת הביטוח וכיצד אפשר לערער על החלטתה במקרה של דחייה. בואו נתחיל!

image (3)
קרדיט לתמונות PIXABAY

קודם כל – מדווחים

תהליך תביעת הביטוח מתחיל בכך שהמבוטח מודיע לחברת הביטוח שלו על האירוע המצריך הפעלה של הביטוח ועל זכאותו לקבלת תגמולים בהתאם. אירוע כזה יכול להיות תאונת דרכים , נזק לרכוש ואף אירועים הקשורים לבריאות. דיווח מהיר הוא קריטי, משום שהוא מאפשר לחברה המבטחת להתחיל את תהליך הטיפול בתביעה באופן מיידי.

ההודעה המיידית היא הודעה קצרה והיא יכולה להימסר בעל פה, אך לאחר מסירתה נדרש המבוטח להגיש תביעה בכתב. בדרך כלל אפשר למצוא באתר חברת הביטוח טופס ייעודי שבו תוכלו לפרט את פרטי המקרה, ועליכם לצרף לטופס זה מסמכים רלוונטיים להוכחת טענותיכם. שימו לב – חברת הביטוח מחויבת להתחיל מייד את הבירורים הנדרשים לאחר הגשת התביעה, וזאת במטרה לשלם את התגמולים למבוטח, אך לשם כך אתם מחויבים לשתף פעולה ולמסור את כל המידע והמסמכים שיש ברשותכם על אודות האירוע.

הגשת תביעה בליווי עורך דין – הכרח או לא?

ככלל, אתם לא מחויבים לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה בתחום הביטוח כדי להגיש תביעה לחברת הביטוח, ואתם לגמרי יכולים לבצע את התהליך מול החברה בעצמכם. עם זאת, ההתנהלות מול חברת הביטוח מחייבת מכם תשומת לב לכל הפרטים, וייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח יוכל לסייע לכם להגיש את התביעה על הצד הטוב ביותר. הסיוע המקצועי עשוי בהחלט להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את כל מה שמגיע לכם.

האם חברת הביטוח יכולה לדחות את התביעה?

עליכם להביא בחשבון שחברת הביטוח עלולה לדחות את התביעה שלכם. הסיבות שבגללן חברות הביטוח דוחות תביעות הן מגוונות, והינה שלושה מנימוקי הדחייה הנפוצים ביותר:

  • התיישנות – אם אתם מגישים את תביעת הביטוח יותר משלוש שנים מהיום שבו אירע הנזק, חברת הביטוח עשויה לדחות את תביעתכם
  • אי זכאות – חברת הביטוח עשויה לטעון שאינכם עומדים בתנאי הזכאות כיוון שהמקרה שלכם אינו מכוסה בפוליסה
  • אי גילוי – חברת הביטוח עלולה לטעון שהסתרתם מידע חשוב על האירוע הביטוחי או שלא הצהרתם על כל הפרטים במלואם

מה עושים אם חברת הביטוח דחתה את התביעה?

אם התביעה שלכם מתקבלת, חברת הביטוח תשלם לכם את התגמולים תוך 30 יום מהמועד שבו היו בידיה הפרטים הדרושים לבירור חובתה. אם החברה מאחרת בתשלום בתגמולים, בית המשפט עשוי להטיל על החברה תשלום של ריביות גבוהות.

אם התביעה שלכם נדחית, עמדו על זכותכם לקבל את מכתב הדחייה. לאחר מכן, פנו לייעוץ אצל עורך דין המתמחה בתחום הביטוח ובקשו את חוות דעתו. במקרים רבים, חברת הביטוח עשויה לדחות תביעות או לשלם תגמולים מופחתים ללא הצדקה, ועורך דין מקצועי ומנוסה יוכל לסייע לכם לממש את זכויותיכם הביטוחיות ולהשיג את המגיע לכם.

לסיכום

פוליסות הביטוח שלנו הן רשת הביטחון שלנו במקרים שבהם נגרם לנו נזק. אם הגשתם תביעה והיא נדחתה שלא כדין, מומלץ מאוד לבקש מעורך דין מומחה לתביעות ביטוח חוות דעת בנושא. בהצלחה!

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות