n
דף הבית / מומלצים / הקמת גינה עם פינות חמד: טיפים לעיצוב חללי גינה

הקמת גינה עם פינות חמד: טיפים לעיצוב חללי גינה

עיצוב גינה הוא הרבה יותר מבחירת צמחים וסידורם. מדובר ביצירת מרחב שובה לב המזמן רוגע, התחדשות ותחושת קסם. שילוב פינות קסומות בעיצוב הגינה, יהפוך את החצר למרחב של בילוי, אירוח ומשחק.

landscaping-garden
קרדיט FREEPIK

עיצוב גינה הוא תהליך מרתק ומאתגר של יצירת מגוון אפשרויות לעיצוב מרחב פונקציונלי ושובה עין כאחד. פנינו לזאב דיאמנט, הבעלים של 'שדות' , מומחה בתכנון, הקמה ועיצוב גינות ששיתף אותנו בטיפים ובתובנות מאירות עיניים להקמת גינה עם פינות חמד, שתאפשר ליהנות ממתחמים אינטימיים לצד המרחב הציבורי ( למידע נוסף>>>  ).

חלוקה לאזורים: תחילה יש להגדיר את האזורים הפונקציונליים בגינה ואיך תהיה החלוקה בפועל. חשוב לשקול אלו שימושים ייעשו במרחב הגינה – בין אם זה לאוכל, לבילוי, לגינון, או אפילו למדיטציה. כדאי להגדיר אזורים נפרדים לכל מטרה, באמצעות שבילים, משוכות או סבכות כדי ליצור גבולות חזותיים. חלוקת המרחב מאפשרת פריסת גינה מאורגנת ומסודרת , מה שמקל על עיצוב פינות חמד בתוך כל אזור.

 

פינות ישיבה: פינות ישיבה נוחות אפשר לפזר ברחבי הגינה כדי ליצור אזורים נעימים למנוחה ולשיחה. ניתן לבחור בכיסאות נוחים, ספסלים או אפילו ערסלים, ולהקיף אותם בירק שופע או פרחים ריחניים. כריות רכות, מזרונים ותאורת חוץ יוסיפו נוחות וחמימות לאווירה, והן יהיו אטרקטיביות ומזמינות. פינות הישיבה הללו יהפכו עד מהרה למקום מפלט מועדף שבו אפשר יהיה ליהנות משקט ומרוגע.

 

אלמנטים של מים: שילוב אלמנטים של מים יוסיף מגע של קסם ושלווה לכל גינה. מומלץ לשלב בריכת נוי קטנה, מזרקה מבעבעת, או אפילו מפל מים שוצף. קול המים הזורמים יוצר אווירה מרגיעה ומושך ציפורים, מה שמוסיף לקסם הגינה. את אלמנט המים אפשר להקיף באבנים, חלוקי נחל או צמחים כדי ליצור סביבה טבעית והרמונית.

 

פינות נסתרות וחבויות: שבילים מוסיפים עניין וסקרנות, והם שמובילים לפינות חמד חבויות בגינה. שבילי חצץ, אבני מדרך או לוחות עץ הם אידיאליים לשבילים מתפתלים. ניתן לקשט את השבילים ולשתול לאורכם פרחים צבעוניים, צמחים בעלי צמיחה נמוכה או עשבי תיבול ריחניים.

 

גזיבו או פרגולה: פרגולות או פינות גזיבו מתאימות מאוד לתנאי מזג האוויר בארץ. ניתן להציב פרגולה שעליה יטפסו צמחים, וכך פינת החמד תהיה נעימה לעין ובעיקר תהיה מפלט נעים בפני החום. ניתן להתקין סבכות מקושתות המעוטרות בפרחים מטפסים או גפנים, שיוצרות כניסות לחלל הגינה. פנסים דקורטיביים, פעמוני רוח או שרשרת אורות יוסיפו קסם וישוו לגינה אופי אינטימי.

 

פינה לגידול עשבי תיבול: עשבי התיבול מוסיפים ניחוח וטעם למרחב החוץ. מומלץ לבחור בפינה שטופת שמש שמקבלת לפחות שש שעות של אור שמש ישיר ביום, שכן רוב עשבי התיבול משגשגים באור שמש מלא. המיקום צריך להיות  נגיש שניתן יהיה להגיע אליו בקלות, הן לתחזוקת הצמחים והן לקטיפתם.. בעת בחירת זני עשבי תיבול, כדאי לשלב צמחים שמשמשים למטרות קולינריות וארומטיות כאחד. הבחירות הנפוצות בצמחי תבלין הן: בזיליקום, רוזמרין, טימין, פטרוזיליה, נענע ולבנדר. אין ספק שעל פינה כזאת בגינה, אי אפשר לוותר.

 

שילוב טקסטורות בגינה:  כדי להשיג גינה מגוונת, כדאי לשלב צמחים עם אלמנטים דקורטיביים. ראשית, מומלץ לבחור בצמחים במגוון צורות, גדלים וצבעים ולשתול אותם באופן שייווצר מראה מגוון ומעניין, צמחים בעלי עלים רחבים, לצד עלווה עדינה למשל. כן מומלץ לשלב צמחים בעלי גבהים שונים, צמחים גבוהים, לצד כיסויי קרקע נמוכים וגפנים מדורגות. הכנסת אלמנטים נוספים  לגינה כמו חלוקי נחל, סלעים או חצץ ייצרו ניגודיות בין צבעי הירוק לצבעי האבן וכן בין רכות העלים לקשיות הסלע או חלוקי הנחל. אלמנטים אלה יכולים לשמש לבניית שבילים, גבולות, או מסלעות.  חומרים כמו עץ, ומתכת יוסיפו גם הם עניין ואופי לגינה.

 

פרחי בר: גידול פינת פרחי בר היא דרך נהדרת להכניס את הטבע לגינה. האזור המתאים ביותר לגידול פרחי בר הוא אזור שטוף שמש שמקבל לפחות שש שעות של אור שמש ישיר ביום. חשוב לבחור מיני פרחי בר מקומיים המתאימים היטב לאקלים ולתנאי הקרקע. כדאי לשלב פרחי בר שנתיים ורב-שנתיים כדי שניתן יהיה ליהנות מפריחה רציפה לאורך כל עונת הפריחה.

 

פרחים ריחניים: פרחים ריחניים בגן יש השפעה יוצאת דופן על נראות הגינה . הם צבעוניים ססגוניים למראה ומעלים תחושה של שמחה. מלבד יופיים הנדיר, הם מפיצים ריח נפלא, מעורר חושים ותחושות . כדאי לשתול בפינות הגן שיחי ורדים בניחוח עדין, לבנדר, או יסמין בעלי הריח האקזוטי, אפונה ריחנית בעונתה. לפרחים ריחניים יש את היכולת המדהימה להעצים את החוויה החושית ולרומם את היופי של הגן.

 

יצירת פינות קסומות ואינטימיות בתוך הגינה מוסיפה נופך של רוגע ופרטיות. ניתן ליצור מקומות נסתרים מתחת לעלוות עצים או מתחת לפרגולה המכוסה בגפנים מטפסות. למקם מתחתם פינות ישיבה נעימות כמו ספסל נוח, ערסל או סט כריות קטיפה המסודרות סביב שולחן קפה נמוך. תאורה שקטה תשלים את האווירה, ותוסיף רוך. צמחים ריחניים כמו יסמין או לבנדר ישטפו את המרחב בריחות משכרים. אלמנטים של מים, כמו מזרקה מבעבעת או בריכה, יוסיפו לקסם הגינה. פינות אינטימיות אלה משפרות  את מצב הרוח ומהלכות קסם על היושבים בהן. אנו מזמינים אתכם ליהנות ממגוון מאמרים במדור הצרכנות ולהעמיק בעוד מגוון מתחומים נוספים.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות