n
דף הבית / מומלצים / גיל המעבר – האם אתם מוכנים לקראתו?

גיל המעבר – האם אתם מוכנים לקראתו?

גיל המעבר הוא השלב בחיים שמתייחס אצל נשים להפסקת הווסת ואצל גברים לשינויים הורמונאליים המשפיעים על התפקוד הכללי. תסמיני גיל המעבר לרוב מופיעים לקראת סוף שנות ה-40, תחילת ואמצע שנות ה-50 אצל נשים ואצל גברים בסביבות גיל 60. הסימפטומים עשויים להשתנות מאישה לאישה ומגבר לגבר, אך יש תופעות דומות משותפות שחלק גדול מאוכלוסיית הנשים או הגברים סובלת מהן. לפניכם הכרות קצרה על תופעות גיל המעבר הנפוצות אצל גברים ונשים:

natural-health
תמונה: RF123

תסמינים פיזיים

התסמינים הפיזיים עשויים להתבטא בכאבים וברגישות בגוף או בבעיות תפקוד ולהוביל להחלשת המערכת החיסונית ואף לפגיעה בבריאות וברווחה הכללית. נשים רבות נוטות לסבול מתופעה מטרידה של גלי חום , הבזקי חום המציפים את הגוף למשך דקות ומחמירים במיוחד בשעות הלילה עת הם באים לידי ביטוי בדמות הזעה לילית מוגברת ומקשים על שינה. התדירות ועוצמת גלי החום משתנה מישה לאישה בשלב המנופאוזה.
נשים שונות מדווחות גם על תחושה לא נעימה של שדיים דואבים, עור יבש ומגרש, יובש בנרתיק, תשישות ועייפות, כאבי ראש. בגיל המעבר הן אצל גברים והן אצל נשים עולה הסיכוי להופעתה של דלקת בדרכי השתן בשל שינויים הורמונאליים והיחלשותה של המערכת החיסונית, שינויים בשופכה ובשרירי רצפת האגן. גברים בגיל זה עשויים לסבול יותר מתופעה של אין אונות ובעיות בתפקוד המיני וכן בעיות בערמונית. שני המינים חווים לרוב עלייה במשקל כתוצאה מהאטה בחילוף החומרים. בנוסף, ירידה בצפיפות העצם שיכולה להוביל לתחושה של חולשה כללית.

תסמינים רגשיים

בעקבות הטלטלה ההורמונאלית והשינויים שעובר הגוף עשויים להתרחש גם שינויים רגשיים חדים. גברים בגיל העמידה במיוחד אלה המתמודדים עם אין אונות עשויים לחוות תופעה של חרדת ביצוע וקושי לתפקד מינית בצורה תקינה בשל בעיות בהשגת זקפה והלחץ שנלווה לכך.
כמו כן, שינויים קיצוניים במצב הרוח שיכול גם להגיע למצב של דיכאון עמוק, עצבנות יתרה, כעס וזעם, חרדה קשה. מהבחינה הנפשית, גיל המעבר עשוי להיות מלווה גם בתסמינים של עייפות ורמת אנרגיה נמוכה, בעיות קשב וריכוז, ירידה בזיכרון.

איך מתמודדים עם תסמיני גיל המעבר?

חשוב מאוד להיערך לקראת גיל המעבר ברמה הנפשית ולהיות מוכנים להתמודדות שכרוכה בכך. כדאי לבחון כיצד ניתן לבצע איזון הורמונאלי כשיש גם תוספי תזונה יעילים שמכילים רכיבים מהטבע שיעילותם במאבק בגלי חום הוכחה או תוספים שיכולים להעלות את רמת האנרגיה המינית ולשפר את התפקוד המיני אצל גברים. כמו כן, לבחון כיצד אפשר למנוע מצב של דלקת בשתן או איך אפשר להפחית את עוצמת ומשך הדלקת גם באמצעים שונים.
חשוב לנסות ולאמת אורח חיים בריא ככל שניתן הכולל תזונה מאוזנת, פעילות גופנית מתונה על בסיס קבוע, הפחתת צריכת אלכוהול, הפסקת העישון וכן אימוץ של טכניקות הרגעה והרפיה לחיים רגועים ושלווים יותר במיוחד בתקופה מאתגרת כמו גיל המעבר.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות