שפה מדוברת

שלט בעיצובו של שגיא יהוד
שלט בעיצובו של שגיא יהוד

מה עומד מאחורי הרעיון?

"בסיס הרעיון היה להוציא את השפה מהמקום האקדמי והמרוחק ולהביא אותה ממש

כפי שהיא מדוברת ביום יום. יש בזה מן ההצהרה ״זה בסדר״, ״זה לגיטימי״ כי השפה

היא של כולנו. השפה היא הכלי המרכזי שלנו לתקשר והיא כמעט מובנת מאליה, אפילו שקופה,

אך ברגע ששמים עליה ספוט מגלים פניני לשון מצחיקות, יצירתיות, מתוחכמות. היה לנו ברור שהיחוד והבולטות של הקמפיין הוא בעצם השימוש בביטויים שאינם

מלוטשים או מוקפדים כפי שהתרגלנו לראות בזירה הפרסומית (״ימחי איסמו״,

״הלך פייפן הפושטק״…) הן בשלטי חוצות והן במרחב הדיגיטלי וזה החן של הקמפיין".

 

איך נבחרו המשפטים?

"המשפטים נבחרו מתוך צורך לשרת את פרסום המושבים השונים שידונו בכנס כמו:

שפת העולים, הסלנג הצבאי או העברית התקינה (״תקין קביל״). רצינו ליידע באופן שאינו

יבשושי או מעונב מדיי ולפתוח את הכנס לקהלים חדשים. וכיוון שהעברית המדוברת

התברכה בשפע ביטויים והיה צריך לברור מתוכו את אלו שיובנו מיד ויעוררו חיוך נעזרנו

בד״ר רוביק רוזנטל שתרם בעצמו כמה פנינים".

 

מה עמד לנגד עיניך שהית צריך להתכנס לעיצוב של המשפטים הללו?

"מה שעמד לנגד עינינו היא בעיקר ההבנה כי המשפטים חייבים להיות מובנים מיד

ולקהל הרחב ביותר. הצורך להעלות חיוך והזדהות בכדי לעורר קשב הוא מפתח ותוספת

מבורכת להטמעת המסר והפנמתו".

שגיא יהוד. צילום: אורן דאי
שגיא יהוד. צילום: אורן דאי

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות