שפה מדוברת

שלט בעיצובו של שגיא יהוד
שלט בעיצובו של שגיא יהוד

מה עומד מאחורי הרעיון?


  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "גל גפן" Joffe.dana@gmail.com


"בסיס הרעיון היה להוציא את השפה מהמקום האקדמי והמרוחק ולהביא אותה ממש

כפי שהיא מדוברת ביום יום. יש בזה מן ההצהרה ״זה בסדר״, ״זה לגיטימי״ כי השפה

היא של כולנו. השפה היא הכלי המרכזי שלנו לתקשר והיא כמעט מובנת מאליה, אפילו שקופה,

אך ברגע ששמים עליה ספוט מגלים פניני לשון מצחיקות, יצירתיות, מתוחכמות. היה לנו ברור שהיחוד והבולטות של הקמפיין הוא בעצם השימוש בביטויים שאינם

מלוטשים או מוקפדים כפי שהתרגלנו לראות בזירה הפרסומית (״ימחי איסמו״,

״הלך פייפן הפושטק״…) הן בשלטי חוצות והן במרחב הדיגיטלי וזה החן של הקמפיין".

 

איך נבחרו המשפטים?

"המשפטים נבחרו מתוך צורך לשרת את פרסום המושבים השונים שידונו בכנס כמו:

שפת העולים, הסלנג הצבאי או העברית התקינה (״תקין קביל״). רצינו ליידע באופן שאינו

יבשושי או מעונב מדיי ולפתוח את הכנס לקהלים חדשים. וכיוון שהעברית המדוברת

התברכה בשפע ביטויים והיה צריך לברור מתוכו את אלו שיובנו מיד ויעוררו חיוך נעזרנו

בד״ר רוביק רוזנטל שתרם בעצמו כמה פנינים".

 

מה עמד לנגד עיניך שהית צריך להתכנס לעיצוב של המשפטים הללו?

"מה שעמד לנגד עינינו היא בעיקר ההבנה כי המשפטים חייבים להיות מובנים מיד

ולקהל הרחב ביותר. הצורך להעלות חיוך והזדהות בכדי לעורר קשב הוא מפתח ותוספת

מבורכת להטמעת המסר והפנמתו".

שגיא יהוד. צילום: אורן דאי
שגיא יהוד. צילום: אורן דאי

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל joffe.dana@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אורן רפאל. צילום: יעל אורבך

מעצב השיער אורן רפאל: "לא נתתי לאף אחד לעמוד בדרכי"