עושים סדר

רונן דמארי

 

ועדת התנועה בעיריית ראשון לציון מתכוונת לבחון מחדש את תנאי הסף לקבלת חניית נכה. הרקע למהלך הוא פניות רבות שהגיעו לאחרונה לוועדת התנועה העירונית המצביעות על מקרים שבהם תושבים קיבלו חנייה נכה על בסיס תעודת הנכה, מבלי להתייחס לקשיי הניידות עצמן ולעיתים על בסיס מידע מוטעה. כך למשל, מקרה שבו תושב החזיק בחניית נכה, אך למעשה לא גר בנכס הסמוך לה. יש לציין כי חניית נכה תופסת מקום חנייה ברחוב ולכן הצדקתה רק על פי קריטריונים ברורים ומסמכים רפואיים. כיום תושב נכה זכאי לקבל חנייה שמורה לרכבו בסמוך למקום מגוריו רק אם דרגת אי כושרו היציבה עומדת על 60% לפחות. תנאים נוספים – היותו נכה הזקוק לרכב כאמצעי תנועה בגלל רגליו הנכות, היותו מוגבל בהליכה וזקוק לכיסא גלגלים לצורך ניידותו ושאין ברשותו מקום חנייה פרטי המתאים לצרכיו כנכה.

כמובן שלוועדת התנועה קיימת שיקול דעת בהתחשב במכלול בעיותיו הרפואיות ומגבלותיו של הפונה. יש לציין כי במקרה של רכב שאינו בבעלות הנכה, על הרכב לשמש את הנכה באופן אישי ודרך קבע. כעת כאמור, העירייה תבחן שוב את תנאי הסף הקיימים היום, כאשר כל בקשה תידון בוועדת התנועה. היוזמה המתגבשת היא לאשר רק במקרים של נכות עם מגבלות ממשיות בניידות. במקביל לכך, העירייה מתכוונת לבדוק את כל האישורים שניתנו עד היום. במידה וימצא כי המידע שהוגש לוועדת התנועה לא נכון, העירייה תבטל את מקום החנייה המסומן ותחזיר אותו לרווחת התושבים.

גורם בעירייה אמר: "לצערנו גילינו מקרים שבהם תושבים ניצלו את נכונות העירייה להקל על אוכלוסיית הנכים בעיר ובכך גם לפגוע בזכויות הנכים שבאמת זקוקים למקום חנייה נגיש. בנוסף, על רקע מצוקת החנייה בעיקר במרכז העיר, הקצאת חנייה שאינה מוצדקת, פוגעת בכל תושבי הסביבה".

המשנה לראש העיר חבר מועצת העיר איציק אבשלומוב, המכהן כיו"ר ועדת תחבורה ותנועה מסר: "אנו נלמד את הנושא לעומק ונבחן כל בקשה בצורה הטובה ביותר, על מנת להיטיב עם ציבור הנכים מחד ומנגד לא לפגוע בכלל תושבי העיר".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות