דף הבית / חדשות העיר ראשי / "היעלה על הדעת שהעירייה תפחית בשירותים הקהילתיים?"

"היעלה על הדעת שהעירייה תפחית בשירותים הקהילתיים?"

רונן דמארי

מתנ"ס רמת אליהו. צילום: רונן דמארי
מתנ"ס רמת אליהו. צילום: רונן דמארי

תקציב 2020 אושר לפני כשבועיים ובמתנ"ס רמת אליהו נערכים להתמודדות עם גזירות הקיצוצים שהוטלו על המקום: בשבועיים האחרונים פוטרו שני מדריכי נוער, כאשר שני מדריכי נוער, מנהל מרכז הנוער ואפילו המנקה עשויים לסיים את עבודתם במקום בשל קיצוץ תקציבי.

במכתב בו מוסברת הסיבה לקיצוצי משרות נכתב: "מאחר ותקציב המתנ"ס ירד משמעותית ובוצע קיזוז רוחבי בכל אגפי המתנ"ס, הוחלט להוריד את שעות הפעילות של כוח האדם במרכז הנוער. כל זאת נובע מצמצום שנובע ברשות". במכתב ההזמנה לשימוע למנקה נכתב: "בשנת תקציב 2020 לא יינתן תקציב ע"י הרשות המקומית למרכז הנוער, אי לכך, המתנ"ס לא יכול להמשיך להעסיקך".  חברות מועצת העיר ראשון לציון מירב דולב שמואל ויפעת מאירוביץ יפת העבירו בשבוע שעבר הצעה לסדר לראש העיר רז קינסטליך במסגרתה הם מבקשים להעלות לדיון את "הצלת הפעילות למען הנוער בשכונת רמת אליהו".

גורם בעירייה מדגיש כי הצמצום בתקציב המתנ"ס נובע גם מצמצום בתרומות וכן עקב ביטול תוכניות בשל העדר ממשלה. דירקטוריון המתנ"ס וההנהלה הוא שמאשר את התקציב וחלוקתו.

 

"פער בין ההכנסות להוצאות"

בהצעה כותבות השתיים בין היתר: "במשך שנים רבות נעשתה פעילות ענפה למען הנוער בשכונת רמת אליהו ובמיוחד בקרב הילדים בני העדה האתיופית.

מדריכי הנוער שהינם עובדים של עיריית ראשון והפועלים במסגרת המתנ"ס עובדים במשך 24 שעות ביממה בסיוע לבני הנוער בשכונה. במסגרת זו הם מבצעים ליווי פרטני של הילדים, עבודה מול ההורים, פעילויות מאורגנות בקבוצות ולעיתים קרובות גם סיוע אל מול גורמי המשטרה. הם עושים עבודת קודש מכל הלב והנשמה. בחודש האחרון, דווקא במקום בו האוכלוסייה כ"כ נזקקת לתמיכה על מנת למצות את הפוטנציאל שלהם ולהצליח, ישנם קיצוצים קשים, רק בשבועיים האחרונים פוטרו 2 מדריכי נוער ובשבוע הבא עתידים להיפגע 4 אנשי צוות נוספים: 2 מדריכי נוער, מנהל מרכז הנוער ואפילו המנקה. כל זאת, בשל קיצוץ תקציבי של העירייה. ארבעה אנשי צוות עתידים לסבול מצמצום משרתם ו/או ביטולה לחלוטין, המדובר בכוח אדם אשר מרוויח משכורות נמוכות מאוד, ובמיוחד נוכח השעות הרבות וההשקעה הרבה שלהם בעבודה. הכל למען בני הנוער בשכונה.

היעלה על הדעת שהעירייה תפחית בשירותים הקהילתיים שניתנים בשכונת רמת אליהו לנוער שכ"כ נזקק להם בגלל קיצוץ תקציבי? כל זאת בזמן שישנם תקציבי עירייה שגדלו בשנתיים האחרונות, לדוגמא, תקציבי הפרסום והתקציב לתרבות חרדית ויש עוד דוגמאות רבות".

עוד כותבות השתיים: "צר לנו, שבמעמד ישיבת התקציב בו התבקשת לשקול את הנושא בשנית, בחרת להתעלם מבקשה של מירב. ייתכן, שההחלטה בדבר הקיצוץ לא הוסברה לך או להנהלת העיר כראוי, אנחנו נוטים להאמין, שעכשיו שהנתונים נחשפו בפניך, תעשה הכל למען הקהילה ברמת אליהו".

חברות המועצה מציעות כי העירייה תודיע מיידית על ביטול הקיצוץ במתנ"סים ובמיוחד בכל הקשור לפעילות למען הנוער ולמען האוכלוסייה מהעדה האתיופית.

עוד מוצע כי העירייה תמנע את פיטורי העובדים וכן את הקיצוץ בשעות הליווי של מדריכי הנוער והמנקה במתנ"ס.

מהעירייה נמסר בתגובה: "בכל בניית תקציב קיים פער בין ההכנסות הצפויות שנאמדות באופן טבעי בשמרנות להוצאות הצפויות שגדלות, בעיקר נוכח גידולה המשמעותי של העיר בתושבים ובשטחים. לאור זאת הנהלת העירייה הגישה תקציב אחראי שגובש בשיקול דעת. על הגופים שמתוקצבים בין היתר על ידי העירייה, להיערך ולהתאים את התוכנית השנתית לתקציב שנקבע. נציין עוד כי בשל העדר ממשלה בוטלו תוכניות עם מימון תואם (מ'צ'ינג)".

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות