דף הבית / חדשות העיר משני / אסור לעשן בגן העיר

אסור לעשן בגן העיר

רונן דמארי

 

לאחרונה הוצב שלט במקום המציין כי העישון בגן העיר אסור, אולם יד נעלמה הספיקה להורידו. אחד מבאי המקום הקבועים אף ציין השבוע ל"גל גפן" כי קטטה פרצה בעקבות ויכוח על הנושא הטעון.

גן העיר הנו אחד ממקומות המפגש הפופולריים ביותר עבור תושבים בגיל הזהב, הנוהגים להגיע אליו מדי יום על מנת להחליף חוויות ולשחק משחקי חברה שונים בסככה הממוקמת בפאתי הגן. בחודש דצמבר 2017 פנו מספר תושבים לראש העיר לשעבר, דב צור, בבקשה שיורה על אכיפת החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים, בין היתר על ידי הצבת שילוט מתאים בגן.

במכתב שהעבירו לו הם הודו לו על השולחנות הנהדרים שהוצבו על ידי העירייה והמשמשים אותם למשחקי שחמט ושטחו את טענותיהם: "זמן ארוך אנו מוטרדים מחוסר ציות לחוק 'איסור עישון במקומות ציבוריים'. במועדון שלנו שנמצא בפארק ברחוב רוטשילד ישנם אנשים שמעשנים בזמן המשחק, על הבקשות שלנו מהם להפסיק לעשן נאמר לנו שככל שאין שלטים שבהם נאמר שאסור לעשן, הם ימשיכו לעשות זאת. פנייתנו אל מנהל הפארק של מרכז העיר לתלות שלטים על איסור העישון לא קיבלה התייחסות והוא סירב לעשות זאת. רוב המשתתפים הנם אנשים מבוגרים וחלקם סובלים מקשיי נשימה, אנו מבקשים ממך לעזור לנו לנשום אוויר נקי ולרתום את מנהל הפארק לצאת למאבק נגד עישון במקומות ציבוריים".

"כל הכבוד על היוזמה, אנחנו לא חייבים לנשום עשן של סיגריות כשאנחנו מגיעים לפגוש חברים במיוחד שיש כאן אנשים שמאוד רגישים וקשה להם לנשום את העשן הזה. עכשיו רק צריך לוודא שתהיה אכיפה כמו שצריך"

כאמור לפני כשבועיים הוצב בגן העיר השלט המציין כי העישון במקום אסור, והחלה אכיפה בנושא.

אחד התושבים המגיע למקום בקביעות אמר: "כל הכבוד על היוזמה, אנחנו לא חייבים לנשום עשן של סיגריות כשאנחנו מגיעים לפגוש חברים במיוחד שיש כאן אנשים שמאוד רגישים וקשה להם לנשום את העשן הזה. עכשיו רק צריך לוודא שתהיה אכיפה כמו שצריך".

פעיל הציבור ולד קפוסטין שליווה את המאבק בנושא אמר השבוע ל"גל גפן": "אני מאוד שמח שסוף כל סוף רבים ממבקרי המקום יכלו לנשום לרווחה תרתי משמע. ישנה תחושה שזה תוצאה של ההנהגה החדשה בעיר והשינוי שכבר הורגש בסוגיות  שונות כולל סוגיה זו שנמשכה למעלה משנה. בכל זאת זו הוכחה שהיוזמה הציבורית עובדת בכפוף לנחישות ורצון להוביל שינוי למען הכלל. בתוך כך אני מוריד את הכובע בפני אלו שלא התייאשו גם לאור חוסר יחס הולם לנושא, ופנו שוב ושוב והתוצאה היא שהותקן שילוט וכבר ישנה אכיפה במקום".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "אכן בעקבות תלונות של תושבים, הוצב במקום שלט המורה על איסור עישון ופקחי החברה לבטחון מסיירים באזור באופן יזום".

אסור לעשן בגן העיר
השלט שהוצב בגן העיר צילום פרטי

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות