n
דף הבית / בת ים / יצירות ילדים יהודים וערבים יוצגו בטרמינל העיצוב בבת ים

יצירות ילדים יהודים וערבים יוצגו בטרמינל העיצוב בבת ים

החל מיום ראשון 15.01.2023 ולמשך חודש, תוצג בטרמינל העיצוב בבת ים, התערוכה 'פנים אל מול פנים' – ילדים יהודים וערבים יוצרים בהשראת האמן חנוך פיבן. אירוע הפתיחה יתקיים במעמד ראש העיר צביקה ברוט והאמן חנוך פיבן

20_11_28_terminal fiben

ביום ראשון 15.01.2023, יתקיים בטרמינל העיצוב בבת ים (אהוד קינמון 32), אירוע פתיחת תערוכת "פנים אל מול פנים" שתוצג במשך כחודש. האירוע יתקיים במעמד ראש העיר צביקה ברוט והאמן חנוך פיבן. הכניסה לתערוכה תהיה חופשית.

התערוכה, לסיכום פרויקט יצירה משותף של ילדים יהודים וערבים, בהובלתו של האמן חנוך פיבן. העבודות בתערוכה מציגות את פניו של דור העתיד ואת פניה של החברה הישראלית.

חנוך פיבן הוא אמן ומאייר המרכיב את דמויותו על ידי יצירת קולאז' ממגוון חומרים וחפצים המוכרים מחיי היומיום. הקריקטורה שהוא יוצר משתמשת במרכיביה כנושאי משמעות, המתווים יחד את המסר שברצונו להעביר ביחס לדמות הציבורית.

דיוקנאות הקולאז' של אישי ציבור וידוענים שפורסמו בעיתון 'הארץ' הקנו לו גם בישראל מעמד של אמן ייחודי בעל אמירה יוצאת דופן ומקורית על המציאות החברתית והפוליטית בישראל.

20_11_28_terminal fiben

בתערוכה יוצגו יצירותיהם של  100 ילדים מכיתות ה' – ו' משמונה בתי ספר יהודים וערבים  – מתל-אביב-יפו ומבת-ים. הסדנאות התקיימו במהלך השנה, והילדים יצרו יחד דמויות המייצגות את פניהם. את פניו של דור העתיד ופניה של החברה הישראלית.

הרעיון המוביל בסדנאות היה, להסתכל על העולם בדרך אחרת. לחפש את החפצים שבאמצעותם אפשר להגיע לדיוקן העצמי האופטימלי. באמצעות ניסוי וטעיה, בדיקת עוד ועוד אפשרויות וגמישות מחשבתית, אפשר להגיע לפתרון הכי טוב, וכמובן ליהנות מהדרך.

תהליך היצירה בחפצים בשפה הייחודית של פיבן סיפק עבור הילדים מרחב בטוח וחופש לביטוי עצמי. שיטת יצירה המבוססת על בחירת חפצים, סידורם והדבקתם משחררת את הילדים מהצורך בידע אמנותי ומספקת תחושה הצלחה ומסוגלות. אוצרת התערוכה היא אילנה לרנר כרמלי והפרויקט כולו במימון משרד התרבות

טרמינל עיצוב בת-ים הוא מתחם עיצוב חברתי ומיוחד שהקימה עמותת "לצאת מהקופסא" בתמיכתם של גופים ציבוריים וחברות מובילות במשק בישראל. המתחם נמצא במבנה היסטורי שעמד נטוש במשך שנים באזור העסקים של העיר. היום זהו מרחב מאפשר, שאותו חולקים חממת מעצבים, מפעל שיקומי וחצר חברתית, הפועלים בסינרגיה. בנוסף לגלריה לתערוכות מתחלפות, נפתח בו באחרונה גם בית קפה חברתי ומוצעות סדנאות לקהל הרחב.

"כחלק מחזון העמותה לקדם מעצבים צעירים ולהשתמש בעיצוב לשינוי חברתי" אומר לירון הרשקוביץ, מנכ"ל העמותה ומייסדה "הוקמה בלב הטרמינל גלריה חברתית אשר שמה לעצמה למטרה להציג מעצבים צעירים ולהפנות זרקור לנושאים המעסיקים את החברה הישראלית: שיווין הזדמנויות, שיווין לאנשים עם מוגבלויות, פלורליזם, אלימות ברשת החברתית, אלימות כלפי נשים ועוד. כל אלו הם רק חלק מהנושאים בהם עוסקות התערוכות שמוצגות בגלריה, בנוסף התערוכות יתנו במה לעיצוב ואומנות אשר נוצרו על ידי מעצבים ואומנים בתחילת דרכם".

20_11_28_terminal fiben

צילומים: הילי מור

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות