n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: מהישיבה הגבוהה ליחידת המחשבים הנחשבת בצה"ל – הכירו את סמל ש'

בת ים: מהישיבה הגבוהה ליחידת המחשבים הנחשבת בצה"ל – הכירו את סמל ש'

הוא עזב את עולם התורה וצלח מכשולים רבים בנחישות על מנת להגיע לתפקיד מובחר ביחידת המחשבים הידועה של צה"ל, ממר"ם שב"לוטם", באגף התקשוב וההגנה בסייבר

סמל ש צילום דובר צהל
צילום: דובר צה"ל

סמל ש' בן 23, נולד בחולון למשפחה דתית בת שישה אחים ואחיות וכשהיה בן 6 עברה המשפחה לבת ים. לאחר לימודיו בבית הספר היסודי התורני-דתי "אות התורה", עבר לישיבת "בני עקיבא-עזרת".

בבית הספר התעניין במחשבים, ועשה יחידה אחת בשפת התכנות "JAVA", בה היה המצטיין הכיתתי. "מאוד נמשכתי לתחום וידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות", מספר ש'. מלבד לימוד התורה והעיסוק במחשבים, אהב ש' להתעסק בציור ולגלף בעץ.

בתחילת כיתה יא', הוקפץ לישיבה גבוהה באופן יוצא דופן, אשר קורה בדרך כלל רק עם מסיימי כיתה יב' בישיבה תיכונית. "כאשר הגיע הצו הראשון קיבלתי פטור מגיוס, ואמרתי שאני רוצה להתגייס. ממש רציתי לתרום למדינה, זה היה לי חשוב, ולמען האמת הרגשתי שהישיבה אינה מקומי", הוא נזכר. "מגיל צעיר חונכתי כי התורה היא הכי חשובה, וצריך להשקיע בלימודי התורה את רוב המשאבים. לא היה יותר מידי מקום למקצועות חול, לתחביבים, לחיים שבחוץ".

ש' מספר כי הרגיש שהוא מאבד את עצמו, והוא רוצה ללכת אחר דרך ליבו ולטפח את הנפש. לכן, בצעד אמיץ, החליט שהוא עוזב את הישיבה. "בהתחלה להיות במצב כזה זה לא פשוט, בתור מי שהכיר רק תורה וישיבה. לא הכרתי את העולם שמסביב, לא ידעתי לאן אני הולך ומה עליי לעשות, רק ידעתי שאני מתגייס".

לא כולם קיבלו את עזיבתו של ש' בשמחה. משפחתו תמכה בו, אך היו חברים רבים אשר לחצו עליו כי הוא עושה טעות וניתקו עימו קשר. בהיותו בן 19, בדיוק ביציאה מן הישיבה, סבו עבר תאונת דרכים על ידי אופנוע.

ש' החליט שאת הזמן הפנוי עד הגיוס ישקיע בטיפול בסבו ושיקומו. "לא רציתי לעזוב אותו ולהשאיר אותו לבד בתהליך ההחלמה. ניהלתי את התיק הרפואי שלו, דיברתי עם בתי חולים, פיזיותרפיסטים, מי שצריך. עד שלבסוף הוא קם על הרגליים והחלים". בעידוד סבו והוריו, התגייס ש' ביולי 2019 לטירונות כלל צה"לית.

סמל ש עם סבו- צילום דובר צהל

צילום: דובר צה"ל

בשיחת השיבוצים הסופית נודע לו כי הוא גויס לחיל כללי וישרת בצריפין, ביחידת "מבכ"א" אשר אחראים על הבטיחות בצה"ל, למוקד הטלפוני. לאחר תקופה בתפקיד, הבין כי הוא מעוניין לתרום יותר – הוא לא וויתר על החלום שלו להיות תוכניתן וקיווה שיצליח להגיע להכשרה או מסלול בנושא בתוך הצבא.

לאחר שיחה עם מפקדו, סוכם כי יינתן לו לצאת לקורס ניהול רשת של מסלול "שחר" לתקופה של ארבעה חודשים. "זה אמנם לא היה קורס תכנות, אבל מאוד שמחתי על ההזדמנות", הוא מספר.

ש' החל את הקורס, הנקרא "קורס MCSA" מטעם מייקרוסופט, במכללה למנהל עסקים. עקב הצטיינותו בחומר הצטרף לקורס מתקדם יותר הנקרא קורס "MCSE". "המרצה שלי במכללה ממש אהב אותי, ועזר לי להגיע לאנשים אשר יעבירו אותי ליחידה טכנולוגית בה איישם את הידע שצברתי לאחר הקורס".

ש' הגיע דרכו לאנשים הנכונים אשר סייעו לו לחתום על ויתור תפקיד ולעבור לשיבוץ מחדש בגדעונים, משם הגיע ליחידת ממר"ם. בנקודה זו החל ש' את מסעו להגשמת חלום ההתמקצעות במקצועות המחשב.

ש' הגיע לצוות מנהלי DC, מנהלי חדרי השרתים, הדאטה-סנטרים של צה"ל, שאמונים על שמירה, עיבוד ושליחה של כל המידע אשר קיים בצבא. "בהתחלה זה לא היה פשוט בכלל, מדובר בתפקיד מבצעי לכל דבר ועבודה סיזיפית לשעות הקטנות של הלילה", מספר ש'.

סקרנותו של ש' וחדוות הלמידה שלו הניעו אותו להישאר שעות ארוכות לאחר סוף היום וללמוד מחוברות מידע בתחום הרשתות והתכנות, מעל לרמת הנדרש למקצוע שלו. כך התפתח, לאט לאט, בלימוד עצמי והתייעצות עם חברים, והחל בהתאם לטפס בסולם ההיררכי של סמכויות בצוות. "אני ממש מרוצה ואוהב את מה שאני עושה כעת, כמובן שתמיד שואף להתפתח למעלה עוד", מתגאה ש'.

במבצע שומר חומות, חווה ש' עבודה מבצעית של ממש. "אני זוכר שזה היה בעיקר מלחיץ ומרגש, אני עבדתי עם אנשים בדרגים הכי גבוהים, וקלטתי שמסתכלים עליי וסומכים עליי שאפתור תקלות על מנת להמשיך את התפקוד המבצעי. עזרתי להתמודדות עם עומס על המערכות, כדי שיוכלו לפרוס אותן לשימוש ללוחמים בשטח. ההרגשה של הנתינה, שלקחתי חלק, שגאים בך ונותנים לך שבחים, זה היה שווה הכל", הוא מספר וחיוך נפרש על פניו.

כעת מסתכל ש' קדימה אל עבר השחרור, אחריו הוא מתכנן להשלים לימודי תואר במדעי המחשב ולעבוד בתחום בעתיד. "חשוב לי להמשיך להתפתח ולהשקיע במה שעושה לי טוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. צילום- אלעד שריג

יום המוזאונים הבינלאומי 2024 ברמת גן

תפריט נגישות