n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / חדשות חמות / משלחת החילוץ הישראלית סיימה את תפקידה בטורקיה

משלחת החילוץ הישראלית סיימה את תפקידה בטורקיה

בתום 8 ימי פעילות והצלה לאחר רעידת האדמה שזיעזעה את טורקיה וסוריה, צוותי החילוץ הישראליים, שבים ארצה אחרי שהצילו מבין ההריסות 19 ניצולים. לצער כולם, הם גם מצאו את גופותיהם של ראש הקהילה היהודית באנטקיה ואשתו שנהרגו באסון

חילוץ בטורקיה צילום דוברות זקא
צילום: דוברות זק"א

המשלחת הישראלית הראשונה שיצאה לטורקיה על מנת לסייע באיתור, חילוץ וטיפול בנפגעים באזור האסון – התארגנה הבוקר (ב') לסיום המשימה ועושה כעת את דרכה חזרה ארצה.  במהלך 8 ימים מורכבים הצליחו חברי המשלחת – לחלץ 19 בני אדם מתוך ההריסות – בעודם בחיים.

נציג מגן דוד אדום במשלחת פיקוד העורף, מנהל מחלקת שעת חירום במד"א פראמדיק, סא"ל במי"ל פליקס לוטן, מסכם את הפעילות באזור האסון ומספר על  פעולות החילוץ בתוך ההריסות – בין המראות הקשים, לסימני החיים ועל הרגע בו בן ה-6 שחולץ רץ לזרועותיו של הסבא: "כשהגענו לאזור האסון בקרמאנמרש השעה הייתה מאוחרת. רגעים לאחר מכן כבר נקראתי לסייע לצוותים של פיקוד העורף. הכווינו אותנו להריסות של בניין -בתוכו לכוד ילד קטן. זה היה חילוץ מאוד מסובך, פרצנו מהמרתף לתוך דירה שהייתה מעליו, שם נמצא הילד. דרך החללים שפרצנו הצלחנו לחלץ את הילד  ואחרי שבדקתי אותו הבנתי שהוא נמצא במצב מעולה מבחינה רפואית. זה היה משמח מאוד, אבל שום דבר לא הכין אותי לרגע שבו הוא רץ יחף לסבא שלו שחיכה לו בחוץ."

פליקס ממשיך ומספר: "היינו בשטח ספציפי וכל הכוח עבד על מעט מאוד שעות שינה ואוכל – לא כי לא היה, אלא כי אין זמן לאכול ואין זמן לבזבז. עברנו ממקום למקום, מבניין לבניין ובשלב מסוים אנחנו מתחילים חילוץ ארוך מאוד – שני אנשים שנלכדו תחת ההריסות של אחד הבניינים.

במהלך החילוץ אנחנו מקבלים הודעה על חילוץ נוסף של אישה שרגלה לכודה וישנה התלבטות אם לבצע כריתה בשביל לחלץ אותה. אחרי התייעצות עם קצין חילוץ אנחנו מקבלים החלטה שלא כורתים את הרגל וממשיכים בשיטת חילוץ שונה. השיטה הזו מתחילה לעבוד ואחרי שעה אנחנו מצליחים לשחרר את הרגל בלי לכרות אותה."

כאמור במהלך הימים ובתום מבצעי חילוץ מורכבים הצליחו חברי המשלחת הישראלית, בהם פראמדיק ומנהל מחלקת שעת חירום במד"א פליקס לוטן – לחלץ 19 בני אדם מתוך ההריסות, בהם גם אבא וילדיו מתוך הבניינים שנחרבו. אך ביום ה-7 למשימה נקראו חברי המשלחת לעצור ממלאכת האיתור – הסיכויים למצוא ניצולים חיים נמוכים מאוד.

צילומים: דוברות מד"א

גם צוותי זק"א פעלו בטורקיה ללא הרף במהלך השבוע האחרון. מספרים אבי חייט תושב ראשל"צ, רועי סלומון תושב רעננה מתנדבי זק"א וחברים במשלחת האסון: "ביום ששמענו על האסון נרתמנו יחד עם חברינו בזק"א למשלחת האסון בטורקיה עם חיילי פקע"ר. בימים ששהינו שם הצלחנו מסביב לשעון להציל חיים של מבוגרים, ילדים ותינוקות מבין ההריסות. צוות נוסף של מתנדבי זק"א איתרו את גופות ראשי הקהילה היהודית ורעייתו ולהביאם לקבורה ע"י משפחתם ששהו בסמוך לביתם עם המחלצים. אנו חוזרים לארץ בסיפוק רב של הצלת חיים וכבוד המת."

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א: ״מתנדבי זק״א מישראל ודרום אפריקה חברו למשלחת פקע"ר במסגרת שת"פ ההדוק בארץ ובחו"ל, במטרה לסייע באיתור הנעדרים, חילוץ גופות ההרוגים ומתן סיוע לנפגעים. אלו מתנדבים מסורים עם נסיון רב בחילוץ וטיפול בזירות אסון ובכבוד המת. המתנדבים עבדו יום וליל יד ביד עם חיילי היחצ"א של פקע"ר כדי להציל כמה שיותר אנשים בחיים. אני גאה במתנדבי זק"א שהותירו את משפחתם בארץ ודרום אפריקה ונסעו להציל את מי שניתן להציל, ולכבד מה שנותר"

דובי ויסנשטרן מנכ״ל ארגון זק״א, אמר: "זק"א כגוף הצלה וארגון בינלאומי המוכר על ידי האו"ם, רואה חובה מוסרית להיחלץ ולהעניק סיוע גם לעמים אחרים באירועי אסון, זאת כחלק ממטרות ארגון זק"א, לקדש שם שמים ושם ישראל בעולם".

צילומים: דוברות זק"א

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות