דף הבית / חדשות 4 / "הוא היה גאה מאוד"

"הוא היה גאה מאוד"

מי ליאור

היה זה טקס מרגש: מנחה האירוע, מנכ"ל החברה העירונית אלי פולק דיבר על האיש ספי ריבלין, השחקן והקומיקאי שהתברך בכשרון רב, בפנים מאירות ולב רחב.
הזמרת שולי קורן פתחה את האירוע שהתאפיין מטבעו בקורטוב של עצב וצחוק. שולי קורן שרה את שירה של נעמי שמר אני גיטרה שריבלין כה אהב ולאחריו העלה קווים לדמותו השחקן והבדרן אלי יצפן אשר נתן את מלוא הקרדיט למורו ורבו ספי ריבלין, שלדבריו היווה עבורו מודל לחיקוי עוד בנעוריו. עוד דיבר על הזכות הגדולה שנפלה בחלקו לעבוד עמו בתחום המקצועי שהוביל לחברות אמיצה ביניהם.
שלושה מנכדיו של ספי, רוני יואב, ויאיר נשאו דברים לזכרו של הסב האהוב: "סבא שלנו נולד וגדל כאן בנחלת יהודה, כשעוד הייתה מושבה. סבתו הקימה בביתה את הספרייה הראשונה לילדי המקום. סבא ניצח את ילדי המושבה במשחק הכדורגל עוד לפני שהיה שחקן מקצועי בהפועל ראשון. הוא הצחיק כאן את ילדי המושבה הרבה לפני שגרם לאלפי אנשים להתגלגל מצחוק מעל כל במות הארץ ומסכי הטלוויזיה. אחרי שנים הפכה נחלת יהודה לחלק מראשל"צ וסבא שלנו גם כשהיה שחקן מפורסם ועסוק מאד, המשיך להיות מעורב ולתרום לתחומי התרבות והספורט בעיר, כחבר מועצה ויועץ ראש העירייה לענייני תרבות. על כך אף זכה ליקיר העיר. אנו בטוחים שהוא היה גאה מאד היום לראות שמרכז התרבות והספורט המקסים, שבו אנו מבקרים כמעט מדי יום יחד עם אלפי תושבי השכונה המתחדשת, מנציח את שמו".
הנכדים הצעירים ציינו כי ילדי נחלת יהודה משחקים בכדור, קוראים ספרים בספריה השכונתית גם כיום ובעיקר מחייכים כשהם עוברים מול ביתו של רבלין".
ראש העירייה דב צור ברך את השעה ואמר כי הוא רואה חובה וזכות להנציח את זכרו ואת מפעל חייו של ספי, שכל חייו פעל ותרם לעיר הולדתו ולתרבות הישראלית. הוא היה בנה של העיר הזאת וכל ימי חייו העניק לה ולתושביה באהבה גדולה: "רבים כאן ודאי הכירו אותו כאמן, בדרן ושחקן מהמוכשרים בישראל, לי הייתה גם הזכות להכיר את צדדיו הנוספים. הכרתי אדם ציוני בכל רמ"ח איבריו, צבר, תכול עיניים, שורשי, אוהב אדם, מחובר בנימי נפשו למשפחתו, לאדמתו ולמדינתו, וגאה במורשתו. ספי היה חבר מועצת העיר ופעל רבות לקידום התרבות העיר. הוא קידם הקמת מועדון קריאה ועמד בראש מטה אירועי ה-130 לעיר. שימש יועץ בתחום התרבות לראש העירייה, תפקיד אשר אותו מילא בהתנדבות. היה חבר בית ועד החייל המשוחרר, חבר עמותת מוזיאון אגם, מגייס כספים בהתנדבות ל"יד שרה" והרשימה עוד ארוכה. העיר ראשון לציון החזירה לספי אהבה והעניקה לו את תואר יקיר העיר, על תרומתו לעירנו ועל תרומתו לחברה הישראלית. כיום, אנו מנציחים את זכרו על הבניין המפואר הזה, בשכונה בה גדל וחי כל חייו".

את הלוט מעל השלט בכניסה למרכז הספורט והתרבות 360 הסירו אלמנתו רינה, שלושה מנכדיו של ספי וראש העירייה דב צור.

צילום: אבי קקון
צילום: אבי קקון
נכדיו של ספי. צילום: אבי קקון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות