n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / ״הליכים בירוקרטיים שבוצעו ללא ידיעתנו ובניגוד לחוק הם בגדר סטירה בפרצופם של אנשים עם מוגבלות״

״הליכים בירוקרטיים שבוצעו ללא ידיעתנו ובניגוד לחוק הם בגדר סטירה בפרצופם של אנשים עם מוגבלות״

הורי בוגרים על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך יוצאים במאבק לשמירה על המרכזים התעסוקתיים בהם ילדיהם שוהים, מקיימים תעסוקה שיקומית ומקבלים מענים להם הם זקוקים. ההורים קוראים למשרד הרווחה לפעול לעצירה לאלתר של ההליכים שיביאו לפגיעה בריאותית קשה ואף לסיכון חיים של ילדיהם.

קרדיט לצלם שלומי מזרחי

השבוע, הורים לבגירים על הרצף האוטיסטי, החלו במאבק לשמירה על גרעין החיים של ילדיהם – המרכזים התעסוקתיים שמפעילה אלו"ט.

בשבועות האחרונים, פנו הורים לילדים בוגרים, בגילאי 18 ומעלה, על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך, אשר התנהלותם היום יומית מחייבת אותם בליווי צמוד. הבוגרים  שוהים, מקיימים תעסוקה שיקומית ומקבלים מענים טיפוליים, חברתיים ורפואיים במרכזי התעסוקתיים שמפעילה אלו"ט, למשרד הרווחה בדרישה לעצור את כל ההליכים המכרזיים אשר יביאו לפגיעה קשה בזכויות היסוד של ילדיהם ולפגיעה ממשית בבריאותם הפיזית והנפשית.

דרישות חוזרות ונשנות נענו בהתעלמות מופגנת מצד שר הרווחה ואנשי משרדו.  בלתי מתקבל על הדעת שמשפחות הנאלצות להתמודד עם אתגרים גדולים ביתר שאת בשל מלחמת "חרבות ברזל" יאלצו לשאת בנטל ההחלטות הבלתי סבירות בעליל שנוקט משרד הרווחה.

תוצאות הליכים שבוצעו בשנים 2022-2023 ע"י משרד הרווחה והביטחון החברתי הובילו לכך שמרכזים תעסוקתיים שמופעלים נכון להיום ע"י אלו"ט יעברו לטיפול גופים חסרי ניסיון כלשהו בעבודה עם אוטיסטים בקצה הקשה של הרצף תוך שרובם מהווים גופים הפועלים למטרות רווח.

ההליכים, שטרם נכנסו לתוקף, בוצעו בניגוד מוחלט לחוק "שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלויות", שעבר רק לאחרונה וקובע כי "שירותי רווחה יינתנו על בסיס רצונותיו, בחירותיו וצרכיו הזכאי, ובשיתופו בהליך בחירת השירותים המתאימים לו, וזאת לרבות בכל הנוגע לשירותים נשוא המכרז".

לא די בזה, ההליכים שבוצעו ללא שיתוף ההורים ומבלי לתת להם אפשרות אמיתית לקחת חלק בהליך,  עומדים בסתירה חזיתית להמלצות של ועדות מקצועיות אשר מינה שר הרווחה ולא עומדים בסטנדרט התקינה, הניסיון ומדדי האיכות שנקבעו באותן וועדות..

הצרכים המיוחדים של בוגרים עם אוטיזם בתפקוד נמוך עד בינוני, חלקם סיעודיים באופן מלא, דורש היכרות, ניסיון, ומומחיות ייחודיים ביותר, כמו גם התאמת פתרונות ייחודיים ומותאמים אישית לכל בוגר על הרצף. לצוותים במרכזים התעסוקתיים היכרות ארוכת שנים במהלכם התפתח קשר אישי עם תרומה משמעותית לתפקוד הבוגרים. מציאת מסגרת תעסוקתית מתאימה לבוגרים עם מוגבלות היא אירוע מורכב ביותר, הן לפרט הרלוונטי והן למשפחתו.

ראשי המאבק, הורים לילדים על הרצף האוטיסטי, אשר מקבלים סיוע וליווי מאלו"ט כבר מיום הבחנת ילדיהם תוך שחלק לא מבוטל מהם גדל ומתגורר ב-"בתים לחיים" אותם היא, לא יאפשרו את מעבר ילדיהם בכוח למרכזים תעסוקתיים חסרי הניסיון המתאים ודורשים לעצור את המכרז לעת עתה, לכנס דיון דחוף עם משרד הרווחה ולהגיע לפתרון מוסדר ומוסכם על ההורים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-02 at 14.02.07_4d2b17e4

חנות עלתה באש בבת ים

תפריט נגישות